וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

11.11.2010 / 8:30

ג'וני נוקסוויל וחבורת ג'קאס חוזרים בתלת מימד, חיזרים פולשים, נזירה צרפתית הופכת לטרוריסטית איסלמית, שלושה ניצולי שואה נפגשים לאחר 35 שנה - וכולם עושים זאת על המסך הגדול

ג'קאס 3

הפרק השלישי בסדרת מעלליהם הקולנועיים של ג'וני נוקסוויל וחבורתו (שהחלו את דרכם בטלוויזיה). כמיטב המסורת, גם במקרה זה הם מבצעים בציבור שלל תעלולים מטופשים, מסוכנים וחסרי כל היגיון. הפעם, כדי שנרגיש כאילו שאנחנו חווים את מעשי הקונדס על בשרנו, זה קורה בתלת-ממד.

מן הביקורות: אמנם הפרק השלישי בסדרה היה גם המצליח בתולדותיה מבחינה כלכלית, אבל רוב המבקרים סברו דווקא כי ההומור של יוצריו קצת נשחק, מה שהפך אותו למרענן ולמצחיק הרבה פחות מקודמיו. הבוסטון גלוב דווקא מצא ממד מקורי ב"ג'קאס 3", וטען כי זה הסרט הראשון מאז "אווטאר" שעושה שימוש חדשני בתלת-ממד, וכן שמדובר בחווית צפייה ספקטקולרית.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 62, מטא קריטיק – 56.

במאי: ג'ף טרמיין (94 דקות).

סקייליין

כל שנה צריכה את סרט פלישת החייזרים שלה, ו-2010 מקבלת אותו עכשיו בדמות "סקייליין". במקרה זה, סיפור המסגרת פשוט ביותר ומבוסס בכוונה על עשרות סרטים שקדמו לו: יום בהיר אחד נוחתים בלוס אנג'לס יצורים מכוכב אחר, ומאיימים לכבוש את העיר ואת האנושות כולה. ההבדל הוא שהפעם כל הנ"ל בא למסך בעזרת מצלמות מתקדמות ואפקטים חדשניים. הסרט מופץ בישראל ובשאר העולם בו זמנית, כך שאיש טרם זכה להתרשם מהצלחת הניסוי הזה.

במאי: קולין וגרג סטראוזה. שחקנים: אריק בלפור, בריטני דניאל (92 דקות).

הדוויג

ברונו דומון, מורה לפילוסופיה בעברו וקולנוען מהורהר בהווה, מגיש סרט קודר נוסף על החברה הצרפתית. הפעם הוא תוקף את הנושא שמעסיק יותר מכל את מדינתו בשנים האחרונות - ההתנגשות בין הנצרות לאיסלם. דומון עושה זאת דרך סיפורה של נזירה צעירה שממירה פנאטיות נוצרית בקיצוניות מוסלמית, וכתוצאה מכך מוצאת עצמה מעורבת בפעולות טרור.

מן הביקורות: כרגיל, הביקורת הצרפתית והעולמית עפה על דומון והפעם אף השוותה אותו ליוצרים בשיעור הקומה של רובר ברסון. בהתאם לזאת, הליברסיון כתב כי צריך לראות את הסרט כדי להאמין עד כמה הוא מיוחד ואפקטיבי. מי שהעכיר את השמחה הוא העיתון האנטי-יומרני לה פריזיאן, שהצהיר דווקא כי מדובר בסרט מייגע, שטחי ולא משכנע.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 50.

במאי: ברונו דומון. משחק: ז'ולי סוקולובסקי, דיוויד דוואלה, יאסין סאלים, קרל סראפידיס (105 דקות).

חשבון נפש

סיפורו של מפגש מחודש בין שלושה ניצולי מחנות ריכוז. דרכיהן של שלוש הדמויות מצטלבות 35 שנה לאחר שנפרדו, והדבר חושף פצעים רבים שטרם הגלידו.

מן הביקורות: הסרט לא נהנה מהפצה מסחרית בארצות הברית, אבל הוא הוקרן בכמה פסטיבלים והגיע לספריות הדי.וי.די כבר לפני כמה שנים טובות, כך שבכל זאת היו מי שזכו להתרשם ממנו, והם היו חיוביים אך לא נלהבים. "ייחודי ויזואלית, אך צפוי דרמטית", כתב הווריאטי, ומונטריאול מירור (כן, מתברר שיש עיתון כזה) הוסיף שיש בסרט הרבה דברים טובים, אך הוא לא מצליח לממש את הפוטנציאל שלו.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 25.

במאי: פאולו ברזמן. שחקנים: סוזן סרנדון, גבריאל ביירן (99 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully