וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות יוזמות לבנת: כנס חירום של איגודי השחקנים והבמאים

עינב שיף

11.11.2010 / 14:50

הפעולות האחרונות של השרה לבנת לשינוי סעיפי תמיכה הביאו את איגוד שחקני המסך, איגוד במאי התיאטרון ואיגוד המחזאים לערוך כנס חירום בנושא: "מדובר בהפניית איום למוסדות התרבות"

איגודי השחקנים והבמאים של ישראל יתכנסו מחר (שישי) במועדון צוותא בתל אביב, במה שמוגדר כ"כנס חירום" בעקבות צעדיה האחרונים של שרת התרבות והספורט לימור לבנת.

השבוע, בעקבות הקריאה של יוצרים ואנשי רוח לשחקנים לסרב להופיע באריאל, אמרה השרה כי תקדם תיקון בסעיפי התמיכה של משרד התרבות שיחייב תיאטראות לחתום כי יופיעו בכל חלקי הארץ ואם לא - התמיכה בהם תיפגע.

לכנס שותפים איגוד שחקני המסך (שח"ם) בראשות דביר בנדק, איגוד במאי התיאטרון בראשות עודד קוטלר (שחתם על שני המכתבים בנושא) ואיגוד המחזאים. "הפורום המשותף לשלושת הארגונים עוקב בדאגה רבה אחר הניסיונות שעושים בימים האחרונים גורמים פוליטיים שונים ליצור התניות חדשות וקריטריונים", אומרים בארגונים. "פירושם המעשי הוא הפניית איום לעבר מוסדות תרבות ותיאטרון שונים בארץ והטמעת המסר שאולי מוטב להם לאותם מוסדות להתיישר לפי טעמיו והשקפותיו הפוליטיות והאידיאולוגיות של כל שלטון מתחלף, אחרת לא יזכו לתמיכה כספית מטעם המדינה.

"הפורום המשותף מוצא לנכון לשוב ולהדגיש שהיכולת להביע דעה באופן חופשי וצלול היא נשמת אפה של כל חברה דמוקרטית", הוסיפו המארגנים. "כל ניסיון ליצור התניות חדשות כאלה מהווה פגיעה קשה ובלתי נסבלת בקיומם של מוסדות חשובים אלה ובמרקם החברתי והתרבותי של המדינה בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully