וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי קולנוע וטלוויזיה:"תומכים בסירוב להופיע באריאל"

עינב שיף

13.11.2010 / 11:24

יוצרי קולנוע וטלוויזיה, בהם ארי פולמן, ערן ריקליס ואסי עזר הצטרפו למחאה נגד יוזמות ישראל ביתנו ושרת התרבות בנוגע לחרם על אריאל. "איומים לא מפחידים אותנו. לא ייתכן שהתנגדות להתנחלויות אינה לגיטימית"

חיזוק לאנשי התיאטרון המחרימים את אריאל: עצומה אינטרנטית ובה חתימותיהם של יוצרים נחשבים בתחומי הקולנוע והטלוויזיה עלתה באחרונה לרשת, ובה מתייצבים החותמים מאחורי אנשי התיאטרון שקראו להחרים את אריאל. בין החותמים על העצומה שמות נחשבים כמו המועמד לאוסקר ארי פולמן, הבמאי ערן ריקליס, יו"ר איגוד הבמאים רני בלייר, הבמאי והמגיש אסי עזר, הבמאי יוסף פיצ'חדזה, הבמאי ניר ברגמן, הבמאית והשחקנית שירה גפן, עורך "ארץ נהדרת" מולי שגב, הבמאית יעל חרסונסקי, הבמאית קרן ידעיה, הבמאית ג'ולי שלז, הבמאי דוד אופק, המפיק אמיר הראל, המפיקים אסתי וחיים מקלברג ועוד.

"מספר חברי כנסת ושרים ממפלגות ישראל ביתנו, הליכוד וגורמים אחרים בימין קוראים בימים אלו להפסקת מימון אמנים ויוצרים אשר קראו השבוע להחרמת היכל התרבות באריאל", כתבו החותמים. "איומים נוסח קריאותיהם של חברי כנסת אלו אינם מפחידים אותנו. התרבות הישראלית ומימונה אינם מקל וגזר. מימון התרבות הוא אחד ממאפייניה של מדינה דמוקרטית, לא כלי לאיום והשתקת אזרחים. תרבות אמורה בין היתר לשקף את המציאות בה אנו חיים על כל בעיותיה ולא לשמש שופר תעמולה למשטר זה או אחר".

"הויכוח על ההתנחלויות הוא הויכוח המהותי ביותר שמתנהל בישראל בארבעים השנים האחרונות", הוסיפו החותמים. "הדיון הזה צריך להתנהל הן בקלפי והן בשיח הציבורי, החברתי והתרבותי, וכראוי במדינה דמוקרטית - הוא חייב להתנהל בכלים דמוקרטיים. סירובם של אנשי התאטרון ,כאזרחים ישראלים ,להופיע באריאל שאינה בתחום הריבונות של מדינת ישראל הוא זכותם הדמוקרטית. לא ייתכן שהתנגדות למפעל ההתנחלויות, המשותפת לחלק ניכר מהציבור בישראל, הפכה להיות דעה בלתי לגיטימית, הגוררת הפסקת מימון, הכפשה והשתקה".

"אנו החתומים מטה, אנשי קולנוע וטלויזיה, מצטרפים לאנשי התיאטרון ולתומכיהם בסירובם להופיע באריאל", מסיימים החותמים. "יחד איתם נעמוד על זכותנו וחובתנו האזרחית והמוסרית להביע את דעתנו ולפעול על פי עמדותינו הפוליטיות וצו מצפוננו ובכך לנסות להשפיע על עתידה של מדינת ישראל".

"אנשי אריאל הם האנשים שצריך להידבר איתם"

"הגיע הזמן שאנשים יבינו שעבור היוצרים האלו הקו הירוק הוא קו אדום", אמר רני בלייר בשיחה מניו יורק. "זו מדינה דמוקרטית וזכותם של האנשים האלו לומר את זה".

"אני לא מכיר את היוזמה, אך חושב שהחרם הזה באופן כללי הוא טעות", אמר בתגובה יו"ר מועצת הקולנוע, השר לשעבר מיכה חריש, בשיחה עם וואלה! תרבות. "זה נותן לגיטימציה לגורמים בעולם להחרים את ישראל, באופן שלא מבדיל בין קולנוענים למתנחלים. שנית, אנשי אריאל הם האנשים שצריך להידבר איתם על תהליך השלום, לא להחרים אותם".

"אינני מכיר את היוזמה ולכן לא אוכל להגיב עליה", אמר כתרי שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, הקרן המרכזית התומכת בסרטים של רוב הבמאים החתומים על היוזמה. שחורי, הנמצא בסביליה, אמר כי ינחת בישראל, ילמד את החומר ויגיב.

הדברים באים לאחר הודעתה של שרת התרבות לימור לבנת בשבוע שעבר, שאמרה כי היא פועלת לשינוי סעיפי התמיכה בתיאטראות, כך שתיאטרון שלא יתחייב להופיע בכל חלקי הארץ, לא יזכה לתמיכה. אמש (שישי) קראו באיגודי היוצרים של התיאטרון (שחקנים, במאים ומחזאים) לשרת התרבות להתפטר בעקבות יוזמותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully