וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות יוצרים: לא לגרש את השחקן פלסטיני האשם יאסין

עינב שיף

14.11.2010 / 8:52

משרד הפנים הודיע לשחקן כי לאחר 25 שנים של בקשות למעמד של תושב קבע, אין לו זכות להישאר בישראל. יו"ר אמ"י: "הוא כבר ישראלי בכל רמ"ח אבריו, אסור לגרשו"

עצומה ובה חתימה של מאות יוצרים קוראת שלא לגרש את השחקן הפלסטיני האשם יאסין, חבר באיגוד אמני ישראל אשר משחק בבמות השונות כבר 25 שנים. העצומה מגיעה לאחר שמשרד הפנים הודיע לשחקן כי הוא תושב הרשות הפלסטינית ועליו לשום לשם. זאת, לאחר שהגיש עתירה לבג"צ בבקשה להכיר בו כתושב קבע, לאחר שבקשות חוזרות ונשנות שלו בנושא לא נענו. למעשה, הדיון בעניינו בבג"צ אמור להתקיים לאחר שיאסין אמור לשוב לעזה, במהלך דצמבר.

"היות ומוצאו של יאסין הוא ברפיח, הוא יאלץ לחזור אל שטח רצועת עזה", כותבים החותמים. "יותר משני עשורים של פעילות אמיצה לקידום הדיאלוג בין העמים קנתה ליאסין אויבים במחוז הולדתו. למעשה, מעמיד הגירוש את חייו בסכנה. אלו מאיתנו שזכו לצפות בהצגות היחיד שכתב והציג האשם במהלך 20 השנים האחרונות, יכולים להעיד כי מדובר באמן ויוצר מחונן ומקורי, ובעל תרומה מרשימה לתרבות הישראלית ולשיח הסובלני בה".

"יאסין הוא אולי הקול היחיד והאחרון של אמנים פלסטינים רודפי שלום והדברות בגובה העיניים שנותרו בסביבתנו", מוסיפים החותמים. "למדינת ישראל יש אינטרס מובהק לשמר קול זה. הפניית הגב והיחס הבלתי אנושי שהוא זוכה לו בימים אלו מטעם המדינה ובאמצעות פקידי משרד הפנים, מקוממת ואף מסוכנת לכולנו".

"האשם נמצא בארץ כבר 25 שנה ומשחק על במות ישראל, ואסור לגרש אותו בשום אופן", אמר יענקל'ה מנד"ל, יו"ר אמ"י לוואלה! תרבות. "ראשית אנחנו לא יודעים מה יחכה לו בעזה אחרי 25 שנה שהוא בארץ, ושנית, אחרי כל כך הרבה שנים בארץ הוא כבר ישראלי בכל רמ"ח אבריו. תרומתו לתרבות בארץ היא דוגמא לאחווה ושלום וסימן שהתרבות והאמנות מנצחים ומקרבים בין עמים ואנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully