וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: שי נובלמן ב"רוק בנד" - "Girlfriend"

עינב שיף

16.11.2010 / 7:30

הקרנת בכורה לקליפ של היוצר הישראלי במשחק הכי חם בעולם. בראיון, מסביר נובלמן איך הגיע לשם, למה הוא כבר לא חושב על קריירה בינלאומית ולאיזה זמר הוא חושב שהוא דומה בקליפ

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות שי נובלמן, עריכת וידאו: בת גולן)

שי נובלמן תמיד הגיע למקומות שמעט מאד אמנים ישראלים הגיעו אליהם והוא בעיקר השתדל לעשות זאת לפני רוב האמנים בישראל. כך היה כשאלבום הבכורה שלו, "How to Be Shy" נבחר לאחד האלבומים הגדולים של 2001 על ידי המגזין רולינג סטון וכך היה גם כש-"Girlfriend" , הסינגל הראשון מאלבומו השני, היה מהשירים הבודדים של אמן ישראלי ששר באנגלית שהצליחו ברדיו. עתה, נובלמן הצליח לכבוש טריטוריה לא פחות יוקרתית – את המשחק "רוק בנד", אליו הוא נכנס עם אותו "Girlfriend", שהקליפ המלא שלו ניתן כאן לצפייה בבכורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושה זאת שוב. שי נובלמן בהופעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פנה אליי בחור בשם עודד, שהוא מפתח משחקי מחשב והוא סיפר לי שהוא רוצה לנסות ולהחדיר שירים לרוק בנד", מספר נובלמן לוואלה! תרבות. "מסתבר שהוא שמע את השירים שלי והוא שלח את 'Girlfriend' למי שזה לא יהיה בחברה של המשחק. הם חשבו שזה ממש מתאים לרוח של 'רוק בנד' והוא לקח על עצמו את הפיתוח של זה. הייתי צריך להביא לו את כל ערוצי השיר, מהגיטרה של גבע אלון דרך הבס של יותם בן חורין ועד התופים של איסר טננבאום - חברי הלהקה שליוותה אותי בשיר - וגם את ערוצי השירה שלי. מכאן התחיל פינג פונג ביניהם על תיקונים ושיפורים, כי הם די פרפקציוניסטים. זה לקח כל כך הרבה זמן, עד ששכחתי מזה. פתאום, יום אחד עודד התקשר ואמר שזה נכנס. השגתי את המשחק כדי לראות איך זה נראה ומה אני אגיד? יצאתי הראל סקעת קצת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שזה טוב, לא?

"ברור, הוא יפה נורא. חוץ מזה אני לא יודע מה להגיד, כי אני לא משחק במשחקים האלו בגלל שיש לי נטייה להתמכר לזה.לכן גם לא הכנסתי את זה לבית כי זה יהיה אסון. לא הכרתי את המשחק לפני כן, אבל כל מי ששיחק אמר שזה מדהים. גם כיף פתאום לראות את הלהקה מנגנת בכל מיני מועדונים בעולם, שי נובלמן חוזר ל-CBGB. זה מגניב".

זה גרם לך לרצות לחשוב שוב על קריירה בינלאומית?

"לא באופן יוצא דופן, גם כי אני עדיין יוצא לסיבובי הופעות מדי פעם, אבל גם כי אחרי חמש שנים שהייתי בחו"ל ועשיתי מוזיקה שם קלטתי שצריך שילוב של כל מיני דברים כדי שבאמת הקריירה שלך שם תמריא, ואלו דברים שכרגע אין לי. אם אין לך מנהל או איזשהו מערך סביבך שדואג לדחוף אותך מבחינה שיווקית, אז זה קשה עד בלתי אפשרי לפתח משהו שבאמת יילך שם. צריך לזכור שאני תמיד הייתי לבד בחו"ל ולא מתוך בחירה. תמיד רציתי להקה איתי וכשנסעתי לארצות הברית אחרי הפרסום ברולינג סטון, הלהקה שהיתה לי פה העדיפה להמשיך ולחלטר, אז יצאתי לבד. זה קשה כשאתה סוליסט. אני עד היום סוליסט ואני לא אוהב את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוליסט, ולא מבחירה. נובלמן עם להקתו דאז, גבע אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכניסה ל"רוק בנד" סוגרת כאמור מעגל מיוחד ל-"Girlfriend", גם לדעת נובלמן: "הייתי אז באופוריה", הוא מספר. "זה היה פיצוי על הרבה שנים של עוגמת נפש. אני זוכר שהלכתי עם האלבום הראשון להד ארצי וראש המחלקה הלועזית רצה אותו, אבל ראש המחלקה הישראלית אמר שזה דיסק שלא יעניין אף אחד. גם אחרי הפרסום שקיבלתי, הזמינו אותי לתוכניות כמו 'לילה גוב' ו'בטברנה', אבל התנו את ההופעה בכך שאבצע את השירים בעברית. כששאלתי מה ההגיון, אמרו לי שהישראלים לא מבינים אנגלית ושהם יעבירו ערוץ ברגע שישמעו את השפה'".

"האמת היא שגם אלו ששמעו את האלבום השני, לא חשבו ש-'Girlfriend' יהיה להיט אלא דווקא "2 Could Be Better then 1'", מוסיף נובלמן. "כשהאחרון יצא כסינגל, הוא נכשל לגמרי. 'Girlfriend' נכנס פעמיים לפלייליסט ובפעם השנייה נשאר שם כמעט שמונה חודשים והיה בין 20 הגדולים של המצעד. זה היה ניצחון קטן על הרדיו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגירת מעגל. עטיפת הסינגל "גירלפרינד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שמאז צאת השיר והאלבום השני, "Beautiful Life", נובלמן לא הוציא חומרים נוספים, למרות שהופיע עם שירים בעברית שכתב. "נמאס לי להילחם", הוא מספר. "אחרי שחזרנו מסיבוב ההופעות ב-2006, גבע החליט לעזוב, הלהקה התפזרה וקלטתי שאני חייב לעשות הפסקה ולחשוב מה לעשות. ניסיתי לכתוב בעברית וזה לקח הרבה זמן. לו ריד היה כותב 20 שירים ביום, אני אחד בחודש לא כתבתי. ירדה לי המוטיבציה קצת. אחרי זה לקחתי במודע הפסקה של שנתיים, כי קלטתי שמשנת 1991 עד 2008 לא הפסקתי להופיע. רציתי להמציא את המוזיקה שלי מחדש".

ועכשיו?

"אני מקווה להיכנס בחודש הבא לאולפן".

לסיום, מה כתב המוזיקה רוג'ר ווטרס היה אומר על "גירלפרינד" ברוק בנד?

"הוא בטח היה אומר שכתבו שירים יותר טובים בשנת 1973".

ויועד אלפרון?

"יועד היה אומר 'יוצא מן הכלל רועש'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully