וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריק קרטר ועד דוק מרטין: מסע ברחבות הריקודים של תל אביב

אמיר אגוזי

18.11.2010 / 9:00

לקראת סוף השבוע הכי סוער שידעו רחבות תל אביב מזה זמן רב, עם דריק קרטר, דוק מרטין, פרד P ועוד, הקאסט של אגוזי האוס אחד גדול

דרק קרטר. David Teuma, GettyImages
בחזרה לשנת 2000. דריק קרטר/GettyImages, David Teuma

סופשבוע כזה עמוס במסיבות, עם אורחים בינלאומיים נחשבים, לא היה בתל אביב כבר די הרבה זמן. עיקר הבלגן קורה בגזרת ההאוס, כשבמהלך סוף השבוע יתארחו במועדונים שונים בעיר שלושה דיג'ייז אמריקאים נחשבים - צפיפות אירועים גדולה אפילו מזו שנראתה בה גם כשפעלו שני מועדונים גדולים ומקורבים לעניין. מסתבר שהעיר מסתגלת כדרכה, משמישה חללים קיימים ומוצאת חדשים, והעניינים מתגלגלים גם כשלא הכול פיקס.

בחמישי נוחת בארץ, לא לראשונה, המאסטרו משיקגו דריק קרטר, שמגיע לזיזי. ואילו בשישי ינגן דוק מרטין, בעצמו מאסטר רציני מהחוף המערבי, במקסים המתחדש, בעוד שבקלאצ'ר קלאב יתקלט פרד P מחבורת Underground Quality הניו-יורק/ג'רזית, שמגיע לכבוד יומולדת ה-7 של ליין המסיבות פקוטק. אבל לא רק האוס - אגדת הדאנסהול אקו מיינוט יופיע בסאבליים, והרכב הדאבסטפ Bare Noize יגיע לקידז אפ לייט בבארבי. ואלה רק האמנים הבינלאומיים שעוברים כאן.

דריק קרטר ודוק מרטין – הצירוף הזה אמנם מהדהד קצת את רחשי הסצינה בארץ (ובעולם) סביב 1999-2000, אבל הם מגיעים לכאן לגמרי בזכות. שניהם אכן טיטאנים שנמצאים בסביבה כבר הרבה זמן ואף ביקרו בארץ בהזדמנויות שונות, אבל כל אחד מהם הספיק לייסד או להוות חלק חשוב בסצינת המוצא שלו (קרטר בשיקגו ומרטין בחוף המערבי), והיו לדיג'ייז אמריקאים שגם הותירו חותם עמוק על סצינת ההאוס הבריטית של שנות ה-90 ותחילת האלפיים (בלייבלים כמו שאבום, פייפר, מיוזיק פור פריקס, וקלאסיק, שקרטר היה מבעליו).

כשחושבים על זה, הם אפילו עלולים לנגן קטעים דומים, אבל לכל אחד מהם גרוב ייחודי ושונה משלו, ששומר על אופיו הנבדל גם כשמקשיבים לסטים שלהם מתקופות שונות (והרשת גדושה בהם). קטעים של כל אחד מהם (של קרטר מ-2000, ורמיקס של דוק מרטין מ-2001), משתלבים בקאסט בטבעיות לצד מבחר שכולו מהשנה הנוכחית, כאשר המגה-קלאסיקה של קרטר, "A Hope (Over You)", בכלל גונב את ההצגה. ובימים אלו, כשההאוס נשטף בתחייה של אקסצנטריות, צבע וקלילות סגנון וראש (וולף + לאמב, דופ, ניקולאס ג'אר ורבים נוספים), המורשת של שני הענקים רלוונטית מתמיד. בעצם, כתמיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקו הדק שבין ניו ג'רזי לברלין. פרד P/מערכת וואלה!, צילום מסך

את החוף המזרחי ייצג פרד P מחבורת אנדרגאונד קוואליטי שיתארח, כאמור, אצל פקוטק. פרד ממשיך את ביקוריהם מהחצי שנה אחרונה של חבריו ללייבל לבון וינסנט ואנטון זאפ. יחד עם בעל הבית ג'אס אד, טאזז (שימו לב ל-"World of Techno" המדהים שלו שבמיקס) ונינה קרביץ, שגם ביקרה פה, הם הפכו לקול בולט על קו התפר שבין האוס חם למינימליזם, בין ניו-ג'רזי לברלין.

פרד P, שפועל בעיקר תחת השם Black Jazz Consortium (ולפעמים Constitution, כבמיקס), מחזיק בלייבל Soul People Music, זוכה לשבחים בלתי נגמרים מאתרים כרזינדט אדביזור ו-Little White Earbuds, והשנה אף התארח בריליס של הלייבל הגרמני Laid, אחיו הצעיר של הלייבל Dial. ואת Dial אני מזכיר בגלל אלבומו הנהדר של ג'ון רוברטס, "Glass Eights", שיצא שם לאחרונה ומשלב בעדינות בין דיפ האוס עמוק ואלקטרוניקה מלנכולית. את צידו היותר רחבתי של רוברטס אפשר לשמוע ברמיקס שלו ל-"גולד" של דארקסטאר, שהופיע כאן בגרסתו המקורית במהדורה הקודמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד אחד, מועדון אחד, חזיר אחד. מת'יו הרברט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוסטגוט טון, הלייבל הנספח למועדון הברגהיין בברלין (ושקשור גם לחנות התקליטים הארד ווקס), חוגג חמש שנים עם האוסף Funf, שמציג את צליל ההאוס-טכנו הפאנקי עד אפל של משפחת היוצרים שלו שפורחת בין הלייבל למועדון. רשימת המשתתפים כוללת דיג'ייז ומפיקים כפרוסומר, מרסל דטמן, בן קלוק, קאסי, סטפי, טאמה סומו, לן פאקי, סקובה ונוספים – שחלק מהם ביקרו בארץ לאורך השנים (בעיקר במסיבות של פקוטק והברזילי). כל אחד מהם השתמש בהקלטות שטח שנעשו בחלל הברגהיין בקטעים שיצרו עבור האוסף.

רעיון דומה ביצע לאחרונה מ'תיו הרברט עם האלבום "One Club", החלק השני בטרילוגיית אלבומים שמבוססים על מקור אחד בלבד לסימפולים שמופיעים בהם. ב-"One One" העדין והיפה זהו גופו של הרברט עצמו; ב-"One Club" הקשוח נורא, שיצא כעת, אלה הן הקלטות מערב אחד במועדון רוברט ג'ונסון בפרנקפורט; וב-"One Pig", שבטח ייצא רק בשנה הבאה, אלה הם חייו של חזיר אחד ובודד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפי. עומאר S/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בקאסט, ריליסים חדשים של אדולטנאפר, ספייס דיימנשן קונטרולר וקאסם מוסה הגרמני (תחת השם גונאר וונדל), ברמיקס האפי של עומאר S. לצדם אפשר למצוא שניים מהיבול הבלתי נגמר של הלייבל ראש האור החרוץ מתמיד.

מתקרבים לסוף עם Lone, בדרך כלל מפיק ביטים א-לה פליינג לוטוס שקשור ללייבל Werk של Actress, שנמצא כעת בעיצומו של גל ריליסים שנעים בין טכנו דטרויטי לרייב בריטי. לפחות "Once in a While" ו-"Pineapple Crush" של Lone הם כבר מועמדים בולטים לרשימות סיכום השנה, שהשבוע החלו להופיע באתרי המוזיקה השונים למרות שאנחנו רק באמצע נובמבר.

מי שללא ספק יככב ברשימות אלו הוא ג'יימס בלייק, יוצר הפוסט-פוסט-פוסט-דאבסטפ-ביטים-R&B-נשמה-וכו' שאני לא מפסיק להזכיר כאן. כמה שהוא ראוי לכל השבחים שלהם הוא זוכה מכל עבר, ההתפשטות המהירה של ההתלהבות סביבו במעגלים הולכים ומתרחבים עדיין מפליאה אותי. בקצב הזה, בשנה הבאה הוא עוד ישתף פעולה עם קניה.

המייל שלנו:

rashamkolrashamkol@walla.co.il

ג'יימס בלייק. Creative Commons
קניה כבר מצייץ. ג'יימס בלייק/Creative Commons

Discreet Unit – Twilight // Prime Numbers // 0:01

Freaks – Dance & Disorder (Doc Martin "From the Wax" remix) // Music for Freaks // 6:00

Space Dimension Controller – Transatlantic Landing Bay // R&S // 11:00

Hunee – Bobos Alone in Paradise // Rush Hour // 14:30

Black Jazz Constitution (aka Fred P) – The Om // Soul People Music // 18:00

Adultnapper & Big Bully – Lie to Me // Culprit // 22:00

Gegenheimer – Mystical Crossings // Rush Hour // 27:00

Darkstar – Gold (John Roberts remix) // Hyperdub // 30:30

Derrick L. Carter – A Hope (Over U) (D's Meeting House Dub) // Classic // 35:00

Gunnar Wendel (aka Kassem Mosse) – 578 (Omar S Berlin mix) // FXHE // 39:00

Margaret Dygas – For Five // Ostgut Ton // 44:00

Tazz – World of Techno // Underground Quality // 48:00

Lone – Pineapple Crush // Magic Wire // 52:00

Lukid – Chord // Werk // 57:00

James Blake – I Only Know (What I Know Now) // R&S // 61:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully