וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטלס הגיעו ל-iTunes, הציבור לא השתכנע

18.11.2010 / 9:34

48 שעות אחרי כניסת הקטלוג של הלהקה המצליחה בהיסטוריה לשירות רכישת השירים המרכזי בעולם, שישה שירים של הלהקה נכנסו לטופ-50 בטבלה, אך לא במקומות גבוהים

שיתוף הפעולה בין בעלי הזכויות של קטלוג הביטלס ל-iTunes היה לאירוע תקשורתי מהדהד, ובצדק: הלהקה שתופסת באופן קבוע מיקום מרכזי בטבלאות המכירות השונות הגיעו סוף סוף לרשת ועוד לשירות המרכזי לרכישת קבצי מוזיקה דיגיטליים. עם זאת, 48 שעות לאחר פתיחת הקטלוג, נדמה שמעמדם של כוכבי הפופ המודרניים לא נמצא תחת איום.

כך, ברשימת 100 השירים הנרכשים ביותר ב-iTuens בכל העולם נמצאים רק שישה שירים של הביטלס בטופ-50, כששלושלתם במקומות נמוכים יחסית: "Here Comes The Sun" הוא השיר המבוקש ביותר, במקום ה-22, אחריו "Let It Be" במקום ה-24 ומיד אחריו "In My Life". במקום ה-33 נמצא "Blackbird" ובמקום ה-34 נמצא "Come Together". את נוכחות הלהקה בטופ-50 סוגר "Hey Jude" במקום ה-46.

גם בטבלה האנגלית, הביטלס זוכים ל-54 שירים ברשימת 200 השירים המבוקשים ביותר, אולם השיר המבוקש ביותר, "Hey Jude", הגיע רק למקום ה-28. "לרוב האנשים יש כבר את השירים של הביטלס באלבומים", הסביר המגזין Tech Digest את הסיבה לפתיחה הצוננת. "חוץ מזה, מעריצי הביטלס הם לא מסוג האנשים שמורידים שירים".

עם זאת, נתוני רכישת האלבומים הדיגיטליים של הביטלס טובים בהרבה: ארבעה אלבומים של הלהקה נכנסו לרשימת הטופ-10 בטבלה של iTune, כש-"Abbey Road" מוביל במקום השישי ואחריו "האלבום הלבן" במקום השמיני, "Sgt. Pepper's Lonley Hearts Club Band" במקום תשיעי והאוסף "The Beatles (1967-1970) במקום העשירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully