וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן מרדכי בן זאב הלך לעולמו

עינב שיף

19.11.2010 / 9:32

בן זאב, מוותיקי שחקני הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון בישראל וגם אביהם של דורי בן זאב, חמוטל וערן בן זאב, מת בגיל 94. דורי בן זאב: "הוא היה שחקן גדול, שנולד על הבמה"

השחקן מרדכי בן זאב, שנחשב לזקן השחקנים בישראל, הלך לעולמו הבוקר (שישי) והוא בן 94. הלוויתו תיערך ביום ראשון בשעה 14:00 בבית העלמין בזכרון יעקב.

בן זאב שיחק בסרטי קולנוע רבים, ביניהם "מציצים" (בתור אביו של אלטמן הקטן) ,"אדון ליאון" ,"צ'ארלי וחצי", "דודה קלרה" ועוד. בטלוויזיה, זכור בן זאב בעיקר בתפקיד גוטמן המיתולוגי מהסדרה "דלת הקסמים" ששודרה בערוץ הראשון וזכתה למעמד קאלט. בנוסף, בן זאב היה ממייסדי תיאטרון הקאמרי ולאחר מכן תיאטרון חיפה.

בן זאב הוא גם אביהם של שלוש דמויות בולטות בעולם התרבות הישראלי: דורי בן זאב, שדרן הרדיו, הפזמונאי והזמר המפורסם, הפזמונאית חמוטל בן זאב והשחקן ערן בן זאב. "אבא הה שחקן גדול ואדם גדול ואיש שהידיעה על מותו מאד מצערת", אמר דורי בן זאב לוואלה! תרבות. "יחד עם זאת, הוא הגיע לגיל 94 עם שמחת חיים עם יכולת גדולה וצלולה להופיע עד יומו האחרון, כך שזה משמח, עם כל הצער של ילדים ומשפחה על אובדן אב.

"אבא נולד על הבמה ואנחנו לא מרגישים שהוא ירד מהבמה", הוסיף בן זאב. "הוא איש שהשאיר אנשים שגדלו עליו ואנחנו נזכור אותו תמיד כאדם שמח ואדם מוכשר מאין כמוהו, שד שכולו רצון לאחד בין אנשים ולשמח. הגנים שלו ושל אמנו המנוחה מאד חזקים. הם השאירו לנו נכס מאד גדול – האמנות, התרבות, עולם שב-DNA שלו אין יכולת פשרה".

"ישראל איבדה את אחד מגדולי שחקניה", אמר יו"ר איגוד אמני ישראל, יענקל'ה מנדל. "מרדכי היה שחקן נפלא אשר נמנה עם דור המייסדים של התיאטרון בישראל. הוא שיחק באין ספור הצגות, סרטים וסדרות תוך שהוא מגדל משפחה לתפארת. מורשתו התרבותית תלווה אותנו גם בדורות הבאים. משתתפים בצער חברינו חמוטל בן זאב, דורי בן זאב וכל המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully