וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת חשמל שברה פסל ודוחה תשלום הפיצויים

רמי שני

21.11.2010 / 14:41

חברת חשמל שברה פסל אובליסק ענק אבל דוחה תשלום פיצויים שמוערכים בכמיליון שקלים לאמן שיצר אותו, דניאל קיש. חברת החשמל בתגובה: "מתנצלים על הנזק"

עובדי חברת החשמל, הפילו לפני כשנתיים פסל ענק באזור מצפה רמון וגרמו לו נזק בלתי הפיך. מדובר בפסל אובליסק שיצר האמן דניאל קיש. זהו פסל עשוי אבן סלע, בגובה של שבעה מטרים ובמשקל של שבעים טונות. החברה אינה מתנערת מהאחריות שלה לאירוע, אולם לדברי האמן ומקורביו, עושה הנהלת החברה מאמצים להאריך את משך הדיונים על הפיצויים בגלל הנזק, כדי לטשטש את התוצאה הסופית: נזק שאינו ניתן לתיקון לפסל. בחברת החשמל אומרים עם זאת, כי היא מכירה בנזק, אך העניין נמצא עתה בטיפול משפטי וכשהוא יסתיים, תועבר הודעה על כך לידיעת הפסל ונציגיו המשפטיים.

פסל האובליסק, הוצב בפארק "דו קיום" בכניסה למצפה רמון. זהו פארק פסלים שהוקם לפני כחמש עשרה שנה. על האובליסק, חרט קיש את סיפור יציאת מצרים בעבודה ממושכת. עומק החריטה, הגיע ל 8 סנטימטר, ונעשה תוך חציבה ידנית: "אי אפשר לשחזר פסל כזה, כי הוא הותאם לגוש האבן, שהיה במימדים מסויימים" הסביר קיש, "הפלתו, גרמה לכך שהוא ישבר לשלושה חלקים". הצבתו ארכה זמן רב והתאפשרה רק באמצעות מנופי ענק.

חברת החשמל - שהייתה שותפה לפיתוח הפארק - באה ככל הידוע במגעים עם האחראים על המקום כדי להזיז את הפסל ולאפשר הצבת עמוד מתח גבוה, כחלק מקו מתוכנן: "שיתפתי איתם פעולה והסברתי, שבגלל כובד האבן ניתן להזיז אותה רק במנוף שיכול לשאת משקל רב. מאוחר יותר, הבנתי שהייתה פנייה בעניין למועצת מצפה רמון אבל אני לא יודע מה נגמר עם זה". קיש הוסיף ואמר , שהמשא ומתן עימו נקטע עד שיום אחד סיפרו לו מטיילים שראו את הפסל שלו מנותץ: "הגעתי לשם במהירות וראיתי את הפסל שבור לחתיכות. זה היה לפני כשנה וחצי. מאז אנחנו מנסים להבין למה זה קרה ואיך זה קרה. בחברת חשמל לא אומרים מי נתן את ההוראה להפיל את הפסל. שם מודים שעובדים שלהם אחראים לכך".

קיש הגיש תביעה באמצעות עורך הדין פליקס אקרמן למחלקה המשפטית של חברת החשמל, כדי לקבל פיצויים על הנזק שנגרם. לדברי השניים, חברת החשמל וחברת הביטוח שלה, מגלגלים כל אחד אל האחר את האחריות לפיצוי על הנזק שנגרם לפסל. חברת החשמל, העבירה לטענתו של אקרמן את פרטי האירוע לחברת הביטוח ובתגובה קיבלה את המענה הבא: "בהתאם לטופס התביעה שהועבר לחברתנו ע"י קצין הרכב של חברת החשמל ובחתימת נהג אחרון ברכב עולה כי הנזק נגרם במתכוון. עפ"י תנאי הפוליסה האירוע האמור אינו מכוסה, ולפיכך אנו דוחים את תביעתכם".

לדברי עו"ד אקרמן, למרות שחברת החשמל הכירה באחריות שלה לגרימת הנזק, הנהלתה דוחה כל הזמן את מועד הפגישה הראשונה ביניהם, כדי לקבוע לוח זמנים ותנאים לתשלום הפיצויים, שעל פי ההערכה, עומדים על כמיליון שקלים.

מחברת החשמל, נמסרה התגובה הבאה: "במהלך עבודות באזור מצפה רמון פגעו עובדי חברת החשמל בשגגה בפסל ונגרם לו נזק. פנייתו של הפסל לחברת החשמל לקבלת פיצוי עבור הנזק הועברה על ידי החברה לחברת הביטוח שלה לבחינה ומציאת פתרון הולם. הנושא עדיין נדון בין עורכי הדין של הצדדים. עם הכרעתו תובא זו מיידית לידיעת הפסל ועורך דינו. אנו מקווים כי הפרשה תגיע לפתרונה בהקדם. אנו מתנצלים על הנזק ועוגמת הנפש אשר נגרמו לפסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully