וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הארי פוטר" כבש את הצמרת בלי שיאים

21.11.2010 / 16:27

"הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1", הפרק הלפני אחרון בסדרת המצליחה, הכניס 125 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו, אבל לא שיחזר את ההישגים של "דמדומים"

בתום אחד מן הקמפיינים השיווקיים המסיביים והמתמשכים של השנים האחרונות, "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1" הגיע סוף כל סוף לאקרנים בסוף השבוע האחרון. תגובת המבקרים היתה פושרת, אבל איך היו ההישגים הקופתיים? ובכן, יש חדשות טובות וחדשות רעות.

החדשות הטובות: החלק הראשון בעיבוד לפרק השביעי והאחרון במעללי הקוסם הממושקף הכניס 125 מיליון דולר. אלה מן הסתם סכומים עצומים, וזוהי גם הפתיחה הטובה ביותר בהיסטוריה של הסדרה, שהיא גם ככה במצטבר המצליחה בתולדות הקולנוע.

החדשות הרעות: למרות שאולפני וורנר ניסו להציג את החצי הראשון של הגראנד-פינאלה כאחד האירועים התרבותיים של השנה, "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1" בכל זאת לא שבר שיאים, לא לימים בודדים ולא לסוף שבוע שלם, והמספרים שלו נותרו מאחורי ההישגים של שני הפרקים האחרונים בסדרת "דמדומים", למשל.

אולי הסיבה לכך היא שבניגוד לעיבודים קולנועיים אחרים ליצירות ספרותיות למיניהן, את סרטי "הארי פוטר" קשה מאוד להבין אם לא קראת את המקור, ולכן קהל היעד הפוטנציאלי של כל אחד ואחד מן הסרטים אינו בלתי נדלה. כתוצאה מכך, כש"הארי פוטר, אוצרות המוות, חלק 2" יגיע לאקרנים ביולי, הוא יתקשה גם כן לרשום מספרים חסרי תקדים.

אבל גם אם הקוסם הצעיר אינו כוחני כמו הערפדים הא-מיניים, דריסת הרגל הקופתית שלו היתה מספיק מרשימה כדי להשאיר חצץ לכל המתחרים האחרים בשוק, והוא למעשה הרוויח הרבה יותר מכל שאר הסרטים בעשירייה גם יחד. הקורבן העיקרי היה המוצר הטרי השני של השבוע, "שלושת הימים הבאים", מותחן פעולה של פול האגיס (במאי "התרסקות", זוכה האוסקר), בהשתתפותם של ראסל קרואו ושל מורן אטיאס. המחשבה מאחורי הפצת הסרט דווקא במועד זה היתה למשוך את הקהל הבוגר שמלכתחילה אינו מתעניין בילדים-קוסמים.

אסטרטגיה זו נכשלה, ו"שלושת הימים הבאים" מצא את עצמו במקום החמישי עם הכנסות זעומות של 6.7 מיליון דולרים. בכך הוא הצטרף לרשימה הולכת וגדלה של סרטי אקשן מסוגו, שניסו לסחוף את בני ה-25+ אך גילו כמה קשה להוציא אותם מהבית בימינו. דוגמה נוספת לכישלון כזה הוא "לא ניתנת לעצירה", שעומד במקום השלישי עם הכנסות של 13.1 מיליון דולר בלבד והכנסות כלליות של 41.9 מיליון דולר, אפילו לא חצי מהתקציב שלו.

"מגה-מוח" עבר את המאה מיליון דולר

לעומת זאת, סרט האנימציה "מגה-מוח" הצליח לעקוף השבוע את רף מאה מיליון הדולר הנחשק, והוא ניצב במקום השני עם הכנסות של 16.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 109.4 מיליון דולר. "אל תלחצי, אני בדרך" ("Due Date"), קומדיה לקהל בוגר בהרבה, תתקשה כבר לעבור את המשוכה הזו – היא אגרה בסוף השבוע האחרון 9.1 מיליון דולרים ומאזנה המצטבר הוא 72.6 מיליון דולר.

קומדיה נוספת שזכתה בעברית לתרגום מזעזע היא "קשה על הבוקר" (ובמקור – "Morning Glory"). הסרט, שאמור להגיע לארץ בינואר, הידרדר כבר בסוף השבוע השני להפצתו למקום השישי. בוויקאנד זה הוא ליקט 5.2 מיליון דולרים ותו לא, מה שהעלה את מאזנו ל-19.8 מיליון דולר.

בהמשך הרשימה נמצאים סרט המד"ב התמוה "סקייליין", שעומד במקום השביעי עם הכנסות של 3.4 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 17.6 מיליון דולר, הלהיט המפתיע "Red", שמתמקם שמיני עם הכנסות של 2.4 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 83.6 מיליון דולר, והדרמה האפרו-אמריקאית "For Colored Girls", שמדשדשת במקום התשיעי עם הכנסות של 2.4 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 34.5 מיליון דולר.

את הטבלה נועל "משחק הוגן", שהרחיב את הפצתו לאחר שבילה שבועיים במספר מועט של מסכים. זה הספיק לו רק כדי להיכנס למקום העשירי, וזאת עם מספרים לא מרשימים, כיאה לסרט העוסק במלחמת עירק שנואת הציבור – הכנסות של 1.4 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 3.7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully