וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל תיאטרון קצר יוצא לדרך

עינב שיף

23.11.2010 / 8:00

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 22-25 בדצמבר ויכלול 8 מחזות חדשים, ביניהם "קצין חרם ראשי", העוסק ביחס הצבא לאמנים שהשתמטו משירות, בכיכובם של דביר בנדק וקובי פרג'

פסטיבל תיאטרון קצר יתקיים זו השנה ה-13 ברציפות בין התאריכים 22-25 בדצמבר במועדון צוותא בתל אביב. הפסטיבל, אשר נועד ליזום ולפתח מחזות קצרים, יציג השנה שמונה הצגות שהתקבלו מבין 130 הצעות שונות.

המחזה הבולט ביותר ברשימה הוא "קצין חרם ראשי", שמביים אורי הוכמן על פי מחזה של עידו אשד, בהשתתפותם של דביר בנדק, שעמד במוקד סערה באחרונה לאחר שזוהה בטעות עם החרם על אריאל, טל טלמון, קובי פרג' ו-ורד פלדמן. המחזה עוסק באל"מ ידידיה רפש, האוחז ברשימות של כל המפורסמים שהשתמטו משירות צבאי ומתכנן לפעול נגדם.

ל"קצין חרם ראשי", נמצאים "גוש לך" שכתבו רוני הדר ואורי אוריין; "המלכה" שכתבה רחל שליטה ומביימת דליה שימקו, בהשתתפות מתי סרי וענת עצמון; "תיאור של בוקר", שכתבה אידה פינק עם אייל שכטר ונועה ברקאי; ו"מה תעשה אם אני אתאהב בך" של רוני אלמוג.

מחזות נוספים הם "בתיאטרון" שכתבה וביימה דפנה זילברג על פי סיפור של אסף ציפור, בהשתתפות מיכאל אלוני ורודי סעדה; "רחמים" שכתב דני זהבי, בהשתתפות אבי גרייניק ויובל שרף; ו"מחזות ליום המשפחה" של גור קורן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "המלכה" עם מתי סרי וענת עצמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"למרות שהמחזות העולים השנה עוסקים בנושאים שונים, ניתן לחוש השנה במגמה בולטת באופי המחזות ובדרך הטיפול של הבמאים במחזות, של תיאטרון שמודע לעצמו", אומר שלום שמואלוב, המנהל האמנותי של הפסטיבל. "חלק גדול מהמחזות כתובים ומבוימים כהצגה בתוך הצגה, כאילו לא די עוד בתיאור של פיסת מציאות. נראה כי היוצרים מבקשים ליצור הרחקה ולהתבונן במבט אירוני על המציאות ועל המדיה שבה הם פועלים".

"יכול להיות שזהו צורך שנובע מחוסר יכולת להתמודד מול מציאות כואבת, אולי רצון של היוצרים לא לקחת את עצמם ברצינות מדי, ואפילו לגחך על עצמם, ואולי לפעמים פשוט מהחשק לשעשע ולבדר", מוסיף שמואלוב. "בכל מקרה התוצאה תמיד אינטליגנטית ומפתיעה".

בנוסף להצגות המקוריות, יתקיים בפסטיבל השנה פורמט חדש "14/48", ובו יוצרים יציגו 14 מחזות חדשים ומקוריים, אשר נכתבים, מבויימיים ומוצגים ב-48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully