וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: חג הודיה שמח ל"הארי פוטר"

28.11.2010 / 17:22

הפרק השביעי במעלליו של הקוסם הצעיר שמר על הפסגה בסוף שבוע חגיגי ועמוס במיוחד. "פלונטר", סרט האנימציה החדש של דיסני, הפתיע וכמעט דיגדג את הבכורה

חג ההודיה היה השנה יותר מאי פעם החגיגה הקופתית של המשפחות: ארבעה מוצרים חדשים הגיעו לאקרנים, אבל רק הסרט שפנה להורים ולטף, "פלונטר", השכיל למשוך קהל רחב. השילוב בין הספתח החזק של סרט אנימציה זה וההצלחה המתמשכת של "הארי פוטר, אוצרות המוות, חלק 1", הובילה לסוף שבוע מרשים במיוחד באולמות הקולנוע – עשרת הסרטים המובילים הכניסו בהם 255 מיליון דולר והפכו את חג ההודיה 2010 לשני המוצלח בכל הזמנים, קצת אחרי סוף השבוע המקביל בשנה שעברה, שבו "דמדומים 2" ו"הזדמנות שנייה" הכניסו מספרים חסרי תקדימים.

כצפוי, תרנגול ההודו העסיסי ביותר בסוף שבוע זה היה "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1", שהכניס 76.3 מיליון דולר בחמשת ימי החג ובכך העלה את מאזנו הכללי ל-220 מיליון דולר ושמר על הצמרת.

המומנטום של הקוסם הצעיר דחק את "פלונטר" של דיסני למקום השני, אבל עצם העובדה שהסרט בכלל היה קרוב לדגדג את הבכורה היא כבר הישג גדול ולא צפוי. לאור העובדה שהוא מציג שמות סוג ב' (מנדי מור, זכארי לוי ואחרים) בחבורת המדבבים, שהוא אינו המשכון של להיט כי אם עיבוד לאגדה הנשכחת על פעמונית ושהוא לא בא מבית היוצר של פיקסאר, איש לא חשב ש"פלונטר" יצא מהסבך של עצמו.

אולם, דיסני הוכיחו שהם למדו את הלקחים מן הכישלון של "הנסיכה והצפרדע" בשנה שעברה, שהוקרן בפורמט דו-ממדי בלבד ושנתפס כסרט לבנות בלבד – בהתאם לזאת, הם שיגרו את המוצר החדש שלהם גם למסכים תלת-ממדים, השקיעו בקמפיין שיווק מסיבי סביבו ומעל הכל, דאגו להדגיש שאמנם הגיבורה שלו היא נסיכה, אבל החוויה הקולנועית כוללת גם קרבות, הרפתקאות ונסיכים אמיצים, ולפיכך פונה גם לבנים. המסר עבר כהלכה, התגובות מפה לאוזן היו מצוינות, ו"פלונטר" משך קהל רחב והכניס 69 מיליון דולר – הפתיחה השנייה בטיבה אי פעם בחג ההודיה. במקום השלישי נמצא סרט אנימציה נוסף, "מגה-מוח", שאגר בחג 17.6 מיליון דולר ובכך העלה את מאזנו הכללי ל-130 מיליון דולר.


מיד לאחר מכן התמקם המיוזיקל הטרי "בורלסק", בכיכובן של כריסטינה אגילרה ושר. הציפיות מ"בורלסק" מלכתחילה היו נמוכות – אחרי הכל, אגילרה אינה כוכבת קולנוע ושר כבר מזמן אינה כזו, הסרט אינו מבוסס על מיוזיקל במתי והקהל שנכווה ב"נערות שעשועים" מגלה חשדנות כלפי פרויקטים מסוג זה. לפיכך, 17.2 מיליון הדולר שהכניס "בורלסק" התקבלו בשלוות נפש ואף באנחת רווחה על כך שלא התרסק.

טיילור סוויפט אוהבת את ג'ייק ג'ילנהול - הקהל לא

את המקום החמישי תפס "לא ניתנת לעצירה", שמאזן את הפתיחה החלשה שלו בהמשכיות טובה – בחג ההודיה הוא הכניס 16.2 מיליון דולר, ובכך העלה את מאזנו המצטבר ל-60.7 מיליון דולר. זה עדיין לא מכסה את תקציבו (90 מיליון דולר), אבל זה בהחלט חוסך עריפת ראשים.

לעומת זאת, שני הסרטים הטריים שמדשדשים בהמשך הטבלה בהחלט יעוררו חשבון נפש אצל יוצריהם ומפיקיהם. במקום השישי ניצב "אהבה וסמים אחרים", דרמה קומית עתירת עירום בכיכובם של אן האתווי וג'ייק ג'ילנהול. השחקן המסוקס אולי מספיק אטרקטיבי בשביל להקסים את טיילור סוויפט, אבל כפי שהוכיח כבר "הנסיך הפרסי", הוא לא מסוגל לשאת שובר קופות על גבו – בהתאם לזאת, "אהבה וסמים אחרים" הכניס 14 מיליון דולר, וגם קיבל כתף קרה מן המבקרים.

גם "Faster", מותחן הפעולה שבמקום השביעי, לא הצליח ליהנות מרוח החג. מדובר בכישלון נוסף של חטיבת הקולנוע החדשה של CBS, שאמנם עשתה ככל האפשר כדי לקדם את הסרט בערוצי הטלוויזיה שלה, אך לא הצליחה להתגבר על הדעיכה במעמד של כוכבו – דווין "דה רוק" ג'ונסון. השרירן הוכרז בעבר כיורש של שוורצנגר, אבל לפני כמה שנים עשה הסבה מקצועית ועבר להופיע בסרטים מתקתקים לכל המשפחה, ובהם "פיית השיניים". ב"Faster" ביקש "דה רוק" לחזור לתת מכות במרץ, אבל התברר שזה כבר מאוחר מדי – הקהל האמריקאי לא נותן בו אמון כגיבור אקשן, וכתוצאה מכך הסרט הכניס 12.2 מיליון בלבד.

את הטבלה נועלים "אל תלחצי, אני בדרך" שעומד במקום השמיני עם הכנסות של 10.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, הכנסות כלליות של 85 מיליון דולר ותקווה קלושה לעקוף בסופו של המירוץ את רף מאה מיליון הדולר; "שלושת הימים הבאים", שהידרדר כבר בסוף השבוע השני לצאתו למקום התשיעי, עם הכנסות של 6.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 14.6 מיליון דולר בלבד; ו"קשה על הבוקר", שסוגר את העשירייה עם הכנסות של 5.4 מיליון דולרים בחג ההודיה, מה שהעלה את מאזנו המצטבר ל-26.5 מיליון דולר ותו לא. ועוד מאירועי החג: "נאום המלך", הדרמה הבריטית שאמורה להביא השנה לקולין פירת את האוסקר הראשון שלנו, פצחה בסוף השבוע בסיבוב הקופתי שלה - בתור התחלה היא הופצה בארבע אולמות, ואספה בהם לא פחות מ-350 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully