וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן לזלי נילסן הלך לעולמו

עינב שיף

29.11.2010 / 5:01

השחקן הזכור מ"טיסה נעימה" ובעיקר מסדרת "האקדח מת מצחוק" וקומדיות נוספות, מת בגיל 84 כתוצאה מסיבוך של דלקת ריאות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

השחקן לזלי נילסן מת אמש (ראשון, שעון ארה"ב) בבית חולים בפורט לודרדייל, ארה"ב, כתוצאה מסיבוך של דלקת ריאות, כך הודיעה משפחתו של השחקן לתקשורת. בן 84 היה נילסן במותו. "אנחנו עצובים להודיע על הליכתו של השחקן האהוב לזלי נילסן, שהיה מוכר בדמותו כסגן פרנק דרבן מסדרת 'האקדח מת מצחוק', אך זה שגם נהנה מקריירת משחק בת יותר מ-60 שנים בטלוויזיה ובקולנוע", נמסר ממשפחתו.

נילסן נולד בקנדה בשנת 1926 וקריירת המשחק שלו החלה כבר בשנות ה-60, לאו דווקא בקומדיות בגללן התפרסם מאוחר יותר. הפריצה שלו החלה בשנות ה-80, בזכות תפקיד משנה ב"טיסה נעימה" המפורסם (1980), שהיה פרודיה פרועה על סרטי אסונות התעופה דאז. במאי הסרט, שהתלהבו מכישרונו של נילסן, המציאו עבורו את דמותו של פרנק דרבן לסדרה "!Police Squad", בה גילם שוטר חסר מודעות לסביבתו, שמאוחר יותר הפכה את נילסן ללהיט. הסדרה נמשכה 6 פרקים בלבד, אך נילסן היה מועמד לאמי על תפקידו.

בשנת 1988 הופיע נילסן בסרט הראשון בסדרת "האקדח מת מצחוק" ("Naked Gun"), שם שיחק בתפקיד הראשי לצד או. ג'יי סימפסון, פריסיליה פרסלי ואפילו ננסי מרצ'נד, שחיכתה יותר מעשור לתפקיד חייה ב"הסופרנוס". הסרט זכה לשני סרטי המשך, "האקדח מת מצחוק 2.5" ו"האקדח מת מצחוק 33 ושליש", בהם המשיך נילסן להפגין כישורים קומיים עילאיים שהפכו אותו לקאלט גם בישראל. למעשה, הסדרה הכתיבה תרגומים של סרטים שונים בהם שיחק מאוחר יותר כמו "הנמלט מת מצחוק", "המרגל מת מצחוק", "החלל מת מצחוק" ועוד. נילסן שיחק לאחר מכן בסרטים האלו, לצד תפקידים ב"דרקולה מת ואוהב את זה" וגם ב"מת לצעוק" מספר 3 ו-4, בהם שיחק בתפקידי אורח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully