וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבנון" זכה בפרס התסריט הטוב ביותר באוסקר האסיאתי

2.12.2010 / 13:19

סרטו של שמוליק מעוז כיכב בטקס ה-Asia Pacific Screen Awards. חבר השופטים אף בחר להעניק לו ציון לשבח

הישג נוסף ל"לבנון": סרטו של שמואל מעוז זכה היום (חמישי) בפרס התסריט הטוב ביותר בטקס פרסי ה-Asia Pacific Screen Awards שהתקיים באוסטרליה. "לבנון" התמודד על הפרס, בין השאר, מול סרט ישראלי נוסף – "הדקדוק הפנימי" של ניר ברגמן – אך כאמור זכה. בנוסף, בחר חבר השופטים להעניק למעוז ציון לשבח על עבודתו בסרט, אותו ביים וכתב.

בהכרזה אמר מגיש הפרס כי "זהו לא רק תסריט מדהים, זה גם סרט מדהים". המפיץ האוסטרלי של הסרט, שמחר תתקיים הקרנת הבכורה שלו ביבשת, קיבל את הפרס בשמו של מעוז, שלא נכח בטקס. בנוסף לסרטיהם של מעוז וברגמן, נציגים ישראלים נוספים בטקס היו מארק איווניר, שהתמודד על פרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", ו"בודרוס" - קופרודוקציה ישראלית/פלסטינית/אמריקאית, שהתמודד על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. שניהם לא זכו.

טקס פרסי ה-APSA הוא למעשה המקבילה הפסיפית של האוסקר ומתמודדים בו סרטים מאסיה ואוקיאניה. הפרסים בהם זכה "לבנון" בטקס משלימים רצף של זכיות, שגולת הכותרת שלהם היתה הזכייה באריה הזהב, הפרס הראשי בפסטיבל הסרטים של ונציה, בשנה שעברה. בשבת הקרובה יגיע "לבנון" לטקס פרסי האוסקר האירופאי, שם הוא מועמד ללא פחות משישה פרסים: הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, התסריטאי הטוב ביותר, הצלם הטוב ביותר, העורך הטוב ביותר וסרט הביכורים הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully