וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריסי וג'וני מאר נגד ראש ממשלת בריטניה

5.12.2010 / 15:54

חברי הסמיתס לשעבר, שניים מהצ'ילבות הגדולות בעולם המוזיקה, איחדו כוחות כדי לתקוף את דיוויד קמרון. גם המלכה ודיוויד בקהאם לא יצאו בזול

מוריסי וג'וני מאר, שהובילו בעבר את הסמיתס, הם מהצ'ילבות הגדולות בעולם המוזיקה הבריטי, ולדאבון לבם של מעריצי הלהקה הרבים, מסרבים בכל תוקף להתאחד ולו באופן חד פעמי, אבל השבוע הם איחדו כוחות לרגע כדי להילחם באויב משותף: ראש ממשלת בריטניה השמרן, דיוויד קמרון.

אפילו שיש להניח כי רוב חובבי הסמיתס האדוקים מצביעים למפלגת הלייבור או לכל הפחות למפלגה הליברל-דמוקרטית, קמרון חזר והדגיש במשך השנים האחרונות את הערצתו לסמיתס. ביום חמישי האחרון, מאס מאר באהדה הפומבית של הפוליטיקאי השנוא עליו, וצייץ בתקיפות בחשבון הטוויטר שלו - "דיוויד קמרון, תפסיק להגיד שאתה אוהב את הסמיתס. לא, אתה לא אוהב אותם. אני אוסר עליך לאהוב את הלהקה". הציוץ עורר מחאות רבות, כולל מאמר באתר NME שטען כי למאר אין זכות להחליט למי מותר לאהוב את הלהקה ולמי אסור לעשות זאת.

מוריסי. Kevin Winter, GettyImages
אוהבים שווארמה? אל תחשבו אפילו להקשיב לו. מוריסי/GettyImages, Kevin Winter

מוריסי נגד המלכה, סיבוב שני

אבל אמש (שבת) זכה מאר בתמיכה לא צפויה: מוריסי, אויבו המושבע, פרסם באתרו הרשמי הודעה ארוכה המצדיקה את הציוץ של חברו לשעבר. "אם יורשה לי, אני רוצה להביע תמיכה בג'וני מאר שהתבטא בשבוע האחרון נגד דיוויד קמרון", כתב סולן הסמיתס. משם ממשיך מוריסי לפרט את הסיבה לתמיכתו בעוינות כלפי קמרון: העובדה שנוסף על חיבתו למוזיקה של הסמיתס, ידוע ראש הממשלה גם כחובב ציד, ואף פעל חוקתית למען שימור המסורת הבריטית של קטילת חיות לשם הנאה.

מוריסי, לעומת זאת, הוא אחד האקטיביסטים הצמחוניים הבולטים בעולם. הוא כתב את השיר "Meat is Murder", אחד מסמלי המאבק למען הצמחונות, וגם אוסר על מכירת בשר בהופעותיו. "קמרון צד צבאים, יורה בהם והורג אותם. אני לא יכול להאמין לו שהוא אוהב את הסמיתס כשאני יודע על המעשים שלו. לא למען אנשים כאלה הקלטנו את 'Meat is Murder' או את 'The Queen is Dead'", כתב בהודעה.

מוריסי גם ציין שסירב להופיע לפני כמה חודשים לצד קמרון בשידור טלוויזיה בדיוק מסיבות אלו, והוסיף בהזדמנות זו גם עקיצות לעבר המלכה אליזבת השנייה, שלדבריו אף אזרח בריטי לא זוכר ולו מילה אחת שאמרה אי פעם, כלפי הנסיך וויליאם וארוסתו קייט מידלטון, שאותה כינה "פיאסקו", וכלפי דיוויד בקהאם וסולן רוקסי מיוזיק בריאן פרי, שחוטאים גם הם בציד. אנגליה היתה טרודה בימים האחרונים בטרוניות כלפי פיפ"א על כך שגזלה מהם את אירוח מונדיאל 2018, אבל אולי מוריסי יצליח כהרגלו להסיט מחדש את הדיון הציבורי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully