וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה בפרס טרנר: סוזן פיליפז

6.12.2010 / 22:13

הפרס, הנחשב ביותר בעולם האמנות הבריטי, הוענק לאמנית הסקוטית על עבודות הסאונד שלה, בהן היא משתמשת בין השאר בשירי רדיוהד ונירוונה. גובהו 25 אלף פאונד

האמנית סוזן פיליפז היא הזוכה בפרס הטרנר, הפרס החשוב בעולם האמנות הבריטי. פיליפז זכתה הפרס על עבודותיה "Lowlands", שהוצגה השנה בפסטיבל גלזגו הבינלאומי לאמנות חזותית, ו-"Long Gone", שהוצגה בתערוכה הקבוצתית "Mirrors" במוזיאון דה ויגו לאמנות עכשווית בספרד. שתי העבודות הן מציבי סאונד וזו הבפעם הראשונה בתולדות הפרס שהזוכה היא אמנית שיצירותיה פועלות על האוזניים ולא על העיניים. בהתאם, הבחירה בפיליפז כבר הספיקה לעורר ביקורת בבריטניה בשל הטענה ש"מדובר במוזיקה, לא באמנות".

פיליפז, סקוטית בת 45, היא האישה הרביעית שזוכה בפרס. היא ידועה בשימוש שהיא עושה במערכות כריזה המוניות כדי לשיר שירים של להקות מוכרות, בהן רדיוהד ונירוונה. היא קיבלה את הפרס, בסך 25 אלף פאונד, בטקס שהתקיים הערב (שני) במוזיאון טייט שבלונדון. בנימוקי ועדת הפרס נאמר כי העבודות של הזוכה מצליחות להפעיל את קהלן גם בצורה אינטלקטואלית וגם בצורה אינסטנקטיבית, וכן שהן מצטברות לכדי חוויה חזקה ומעוררת שאלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully