וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: "'חברים' יעילה יותר מהתעמולה האמריקאית בערב הסעודית"

9.12.2010 / 11:07

מסמך שנחשף באתר מגלה כי סדרות אמריקאיות, בהן "חברים", "עקרות בית נואשות" ותוכנית הלילה של דיוויד לטרמן, יעילות יותר מהערוצי התעמולה שמפעילה ארה"ב במדינה

מסמכי וויקיליקס חשפו עד עתה את הקרביים של מדיניות החוץ של ארצות הברית בנושאים בוערים יותר ופחות, ועתה הם גם חודרים לענייני התרבות: מסמך שנחשף בהדלפת הענק מגלה את הדברים שאמר פקיד סעודי רשמי לשגרירות ארה"ב בממלכה בנוגע לתוכניות הטלוויזיה של המעצמה. לדבריו, תוכניות הבידור האמריקאיות משפיעות יותר מערוצים רשמיים של ארה"ב המשודרים במדינה ומצליחים להביא לעלייה במעמדה של ארה"ב בדעת הקהל.

על פי אותו בכיר, התוכניות האהובות על הקהל הסעודי הן "חברים", "עקרות בית נואשות", החדשות עם דיאן סוייר ותוכנית הלילה של דיוויד לטרמן. בנוסף, סרטים ששודרו ברצועת סרטי FOX במדינה כמו "מייקל קלייטון" ו"אינסומניה" זכו לפופולריות נרחבת. תכנים אלו, המשודרים ברשת MBC ו-Rotana הפועלות במדינה, חזקות מערוץ Al-Hura אותו מפעילה ארה"ב כחלק מהתעמולה שהיא מפעילה לחיזוק מעמדה.

"אם הסעודים אומרים שתרבות פופולרית גורמת לציבור לחבב את אמריקה יותר מאשר דיפלומטיה רשמית, זה בוודאי נכון", אמר ג'יימס זוגבי, נשיא המכון הערבי-אמריקאי. "אני לא יודע אם זה גורם להם לא להיות קיצוניים, אבל זוהי כן תרבות שהם רוצים להיות מקושרים עמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully