וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינרגיה - "חתום באש"

13.12.2010 / 8:00

להקת הרוק המצליחה חוזרת עם "חתום באש", סינגל ראשון מתוך אלבום חדש עם שירים באנגלית וטקסטים של אשכול נבו. "הרוק לא נעלם", אומר גיטריסט הלהקה בראיון

יח"צ - חד פעמי

כמעט שלוש שנים אחרי צאת אלבום האולפן האחרון שלהם, "השתקפות", סינרגיה חוזרת: להקת הרוק שכבשה את ישראל עם להיטים כמו "שוב מרגיש אחר" ו"אשם", מוציאה היום (שני) סינגל חדש בשם "חתום באש", שם קצת בעייתי לאור השריפה בכרמל. אבל אחרי האזנה אחת זה עובר, שכן זהו אותו הצליל של סינרגיה שכולם מכירים ולפחות בעבר מאוד אהבו.

להקת סינרגיה.
שוב כאן. סינרגיה, בנואה נחייסי שני משמאל

אז מה קרה בזמן שעבר? "היינו עסוקים בעיבודים האקוסטיים עם רמי קליינשטיין, שאחריו יצא האלבום ואחריו היו ההופעות המשותפות והמצליחות", מספר הגיטריסט ואחד מכותבי השירים בלהקה, בנואה נחייסי. "אחר כך התחלנו לחשוב על העתיד. רצינו מאד להשתפר ולהתעסק עם דברים שלא עשינו בעבר – כמו שילוב בין רוק ואופרה וטקסטים של אחרים. זו הסיבה שהגענו לאשכול נבו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

איך מכל הסופרים הגעתם דווקא אליו?

"אהבנו את הספרים והכתיבה שלו. הוא כותב נורא דרמטי וגם אנחנו לא פרייארים בתחום, כך שזה הסתדר. הרי אם אתה קורא ספר כמו 'ארבעה בתים וגעגוע', אתה חושב שזה ממש מתאים. בנוסף, גילינו שהוא אוהב את המוזיקה שלנו, אז יצרנו קשר וזה הלך טבעי. תמיד ביקרו את המילים של בשירים של סינרגיה ואחרי שעבדנו עם אשכול, שהוא איש של המילה הכתובה, למדנו ממנו המון. זה לא אומר שהביקורות צדקו, זה פשוט תלוי בתקופות בחיים וברור שגם אנחנו השתנינו".

באלבום החדש יהיו גם שירים באנגלית בפעם הראשונה. למה דווקא עכשיו?

"תמיד, תמיד רצינו. זה עניין אותנו והיו לנו קשרים עם החו"ל, כי את המאסטרינג של האלבומים הקודמים עשינו בלוס אנג'לס ואמרו לנו שאנחנו נשמעים מצוין. זה מצחיק, בארץ אמרו לנו שאנחנו נשמעים כל הזמן אותו הדבר ובחו"ל ביקשו מאיתנו להחליט איך אנחנו רוצים להישמע. אבל אפשר להרגיע את כולם - זה לא שאנחנו הולכים לעבור לחו"ל, כולנו שמחים ויש לנו משפחות כאן. אבל זה קרה כבר, יש שירים והם טובים. עכשיו אנחנו רוצים לראות את התגובות של הקהל בארץ ובחו"ל, אפילו רק בשביל העניין".

להקת סינרגיה. אביב חופי
"הרוק לא נעלם". סינרגיה/אביב חופי

סינרגיה 2010 מגיעה לשוק שונה מהמרחב בו פעלה כשהיתה להקת השנה של רשת ג' וגלגלצ בשנת 2006. גם האלבום "השתקפות", שהגיע אחרי ההצלחה הגדולה, לא שחזר את הישגיה הקודמים. "מבחינתנו הוא הצליח", חולק נחייסי. "ב-2006 היתה התפוצצות, שלא חשבנו שתגיע לרמה הזו. האלבום ההוא הגיע לכולם ונגע בכולם. 'השתקפות' הוא אלבום שהיינו מאוד גאים בו, כי לא רצינו לשחזר את מה שהיה והצלחנו. נכון, לא היה בו להיט כמו 'תראי זה אני', אבל גם כשיצא השיר הזה אף אחד לא ציפה להצלחה".

אז גם הרוק הושמע קצת יותר משהוא מושמע עכשיו.

"זה תמיד ככה, יש גלגל. אני לא חושב שהרוק נעלם כי יש המון הרכבים טובים. יכול להיות שהרוק הלך אחורה ברדיו ובמדיה, אבל בשטח, אצל האנשים, זה לא נעלם אף פעם. להופעות מגיעים אנשים שאוהבים רק רוק".

אז אין מה לחשוב על דואט עם זמר מזרחי, כמו ששילבתם היפ הופ בשירים שלכם בעבר.

"לא, לא, זה לא יקרה. אין לי בעיה עם הז'אנר, מכיר אותו מהילדות בבת ים. זה פשוט לא אנחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully