וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד הקיצוצים ברדיו הר הצופים בי-ם: "פגיעה בתרבות"

עינב שיף

15.12.2010 / 18:08

האוניברסיטה העברית הודיעה כי תפסיק לתמוך בתחנה ולשלם את שכרם של שלושת רכזי ההפקה שלה. מנהל הרדיו: "זו פגיעה מהותית". האוניברסיטה: "יש מחסור בתקציבים"

קיצוצים מתוכננים ברדיו הר-הצופים (המשדר בתדר FM106 של קול ישראל), המופעל על ידי המחלקה לתקשורת של הקמפוס הירושלמי, מעוררים מחאה בקרב המאזינים. באחרונה הודיעה המחלקה למנהל הרדיו, מוטי ברכאן, כי החל מחודש דצמבר היא מפסיקה את התמיכה ברדיו, כולל את תשלומי השכר לשלושת רכזי ההפקה של התחנה, המפעילים אותה בפועל.

בעצומה שפורסמה באחרונה הקוראת לאוניברסיטה לחזור בה מהחלטתה, נאמר כי "ללא תמיכה תקציבית כזאת לא יתאפשר להמשיך את שידורי התחנה כפי שהיה עד עכשיו, והאוניברסיטה תאבד את אחד הנכסים התרבותיים, חברתיים וקהילתיים החשובים שיש לה כרגע". יש לציין כי השדרנים המגישים בתחנה עושים זאת בהתנדבות וחלקם בעבור נקודות זכות בלימודיהם. מאידך, לימודי הסטאז' ברדיו יימשכו כרגיל.

"לאורך השנים היה תקציב שהגיע למשכורות בשבילנו, תקציב די פעוט ואנחנו מתחלקים בו שלושה אנשים", מספר דודו המנחם, מרכזי ההפקה בתחנה. "אנחנו מחזיקים את השידורים עצמם, של מה שהוא רדיו בעצם. הודיעו לנו שאין יותר תקציב ולא מעבירים יותר כסף, בלי שום אופציה לדעת איך אפשר לשנות את זה. אפשר להמשיך את זה בהתנדבות, אבל אנחנו מרגישים שזה בלתי אפשרי לעשות זאת. זה יותר מדי עבודה מבלי לקבל עליה תשלום".

ממילא השדרנים בתחנה אינם מקבלים תשלום. אולי פשוט שימשיכו לשדר בלעדיכם?

המנחם: "זה אפשרי, אבל קיבלנו כבר תגובות מכמה שדרנים שאמרו שלא יסכימו. אני חושב שבלי הריכוז הזה הרדיו לא יישמע טוב. כל נושא תיאום אירוחים ברדיו, העלאת תוכניות לאתר אייקאסט, קבלת שדרנים חדשים וההדרכה שלהם פשוט לא יפעל, שלא לדבר על כך שאנחנו גם חצי טכנאים. זה לא עניין של כסף אלינו בתור אנשים פרטיים. זה עניין של להפעיל את הרדיו ממש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומי יתאם את האירוחים? אלי שאולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל הנושא קרה מהיום להיום", אומר מנהל הרדיו, מוטי ברכאן, שמצא את עצמו בין הפטיש לסדן: הוא למעשה זה שהמציא את הרדיו במתכונתו הנוכחית, אולם הוא גם זה שיפעיל אותו גם לאחר הקיצוץ המדובר, אליו הוא כמובן מתנגד. "זה היה מעל הראש שלי", הוא אומר. "אין שם כסף וההנהלה צריכה להחליט לאן זה הולך. ראש המחלקה אומר 'יש לי דוקטורנטים ומחקר וזה קודם לכל', והוא גם צודק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בכמה כסף מדובר?

ברכאן: "בסכום של כ-88,000 שקלים לשנה".

זה לא נשמע בלתי סביר במיוחד.

ברכאן: "אני מסכים, לכן אני נפגש עם אנשים באוניברסיטה, אולי הם יצליחו לעזור וההחלטה תשונה, או שנמצא מקורות מימון שיאפשרו לנו לפעול. הרדיו הזה, ללא הפעילויות המיוחדות שמומנו מהתקציב הזה, ייפגע מהותית. כרגע, באופן שבו הרדיו עובד לפני הקיצוץ, זה הילד לו ייחלתי. אבל זה מה יש".

בינתיים, קצת פחות מ-400 אנשים הצטרפו לעצומה, שיוצריה רואים במהלך פגיעה במרקם החיים הצעירים בירושלים, לא פחות: " רדיו הר הצופים נתן לאורך השנים תמיכה משמעותית לתרבות צעירה ופלורליסטית בירושלים והשתתף בפעילויות רבות בעיר, כולל מעורבות של אנשי הרדיו באירועי תרבות ברחבי העיר וקיום פעילות תרבותית צעירה ותוססת גם בתוך הקמפוס", הם אומרים. "נטילת התמיכה התקציבית מהרדיו שומטת את הקרקע מתחת לפעילותה של התחנה, והקיצוץ בפעילותו עלול להיות גם חלק מהפגיעה בתרבות הצעירה בירושלים בכלל".

האוניברסיטה: "מחסור בתקציבים"

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "רדיו הר הצופים משמש להכשרה ולהתנסות של תלמידי המחלקה לתקשורת באוניברסיטה והוא ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית. העסקת הרכזים, אשר הועסקו לפי שעות, הופסקה בשלב זה בשל מחסור בתקציבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully