וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

16.12.2010 / 7:42

ג'ף ברידג'ס מגלה עולם חדש, יוסי פולק סוגר חשבון עם מי שנוגע במלאני פרס, לריאן גוסלינג יש חשבון פתוח עם קירסטן דאנסט וכולם נפגשים על המסך הגדול עם שלושה סרטים חדשים נוספים

טרון: המורשת

לפני 28 שנה הגיע לאקרנים סרט מד"ב בשם "טרון", שהקדים את זמנו בכל הקשור לעיסוק במחשבים והיה לאחת היצירות הקולנועיות הפולחניות של התקופה. באיחור של שלושה עשורים, מגיע בסוף שבוע זה לאקרנים סרט ההמשך שלו - גיבור הפרק הקודם, האקר מחשבים בעל חזון בשם קווין (ג'ף ברידג'ס) עדיין כאן, אבל הפעם הגיבור האמיתי הוא דווקא הבן שלו, קווין (גארת הדלנד), שיוצא לחלץ אותו מן העולם שלתוכו נשאב לפני יותר מחצי יובל.

מן הביקורות: הסרט יוצא בו בזמן בישראל ובשאר העולם, כך שלא נכתבו עליו ביקורות רבות. מה שכן נאמר היה פושר למדי: ניו יורק מגזין טען כי למרות תקציבו העצום של הסרט, הוא עדיין נראה תקוע בשנות השמונים והטיימס, הבריטי קבע כי הוא גורם לצופה בו להרגיש לכוד במשחק וידאו ארוך. לעומת זאת, אתר Boxoffice Magazine כתב דווקא ש"טרון: המורשת" כה מרשים שהוא יגרום לצופים לשמוט את לסתותיהם.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 66. מטא קריטיק - 59.

במאי: ג'וזף קוסינסקי. משחק: ג'ף ברידג'ס, גארת הדלונד, אוליביה ווילד (127 דקות).

התפרצות X

לאחר שביים פרקים ב"החמישיה הקאמרית", "הבורגנים", "רד בנד" ו"טיפול", עבר איתן צור לראשונה למסך הגדול, ולשם כך בחר להביא אל הבד את ספרה של עדנה מזי"א. כמו ברומן המקורי, גם הפעם הגיבור הוא פרופסור מזדקן (יוסי פולק). המתעמת עם המאהב של רעייתו הצעירה (מלאני פרס)

מן הביקורות: הסרט השתתף בתחרות הישראלית של פסטיבל חיפה ונחשף שם למבקרים המקומיים, שהעניקו לו קבלת פנים מעורבת. מאיר שניצר כתב כי "למרות פגמים בולטים בבניית הדמויות, ועל אף כשלים לא מבוטלים בהצבת המצלמה, 'התפרצות X' מצליח להעמיד עלילה תקנית לגמרי על פי אמות המידה המוכרות של סרטי מתח". אורי קליין היה חיובי הרבה פחות וציין כי "פיתוח הדמויות לוקה בחסר והעלילה אינה מצטברת לדרמה בעלת רבדים רעיוניים ורגשיים מספקים".

במאי: איתן צור. משחק: מלאני פרס, יוסי פולק, אורנה פורת (90 דקות).

כל הדברים הטובים

והנה עוד יוצר שעושה את צעדיו הראשונים בקולנוע העלילתי: הפעם זהו אנדרו ג'רקי, מי שיצר לפני שבע שנים את הסרט התיעודי "לתפוס את הפרידמנים", שהיה מועמד לאוסקר וזכה בפרסים רבים. כמו במקרה הקודם, גם הפעם הוא עוסק בשערורייה מסתורית שחשפה את הצדדים האפלים של המעמדות השליטים בארצות הברית: במקרה זה, הוא מציג גרסה בדיונית לסיפורו של רוברט דורסט (ריאן גוסלינג) יורש מיליונים ביזארי שהעלים את רעייתו (קירסטן דאנסט) בנסיבות משונות, והמשיך לנהל חיים לא רגילים גם לאחר מכן.

מן הביקורות: לפני שבע שנים בחרו המבקרים את "לתפוס את הפרידמנים" כאחד הסרטים הטובים של השנה, אבל עם המעבר של ג'רקי לעשייה העלילתית, התקשורת הפנתה לו עורף. ווילג' וויס היה ארסי במיוחד: הוא כתב שנציגי משפחת דורסט נפגעו מדרך הצגתם ב"כל הדברים הטובים" ואף איימו בהגשת תביעת דיבה, אבל האמת היא שהיחידים שיוצאים רע מהסרט הם היוצרים שלו עצמם.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 31. מטא קריטיק - 56.

במאי: אנדרו ג'רקי. משחק: ריאן גוסלינג, קירסטן דאנסט, פרנק לנגלה, פיליפ בייקר הול (101 דקות).

שם תואר: משטרה

כמה חודשים לאחר "יום שלישי, אחרי החגים" מגיע לאקרנים בישראל נציג נוסף של הגל הרומני החדש, שכמיטב המסורת של הזרם קטף פרסים בפסטיבל קאן. כנהוג אצל הרומנים, גם הפעם זו דרמה שמנסה להציג פיסת מציאות קרובה ככל האפשר לחיים האמיתיים, עם נגיעות של הומור אבסורדי ושל ביקורת על המשטר הטוטליטרי. במקרה זה, היא עושה זאת דרך סיפורו של שוטר זוטר בעיירה קטנה, הנדרש לעקוב אחר צעיר אומלל שכל חטאו היה לצרוך סמים קלים, ומן המעשייה הקטנה הזו נוצר דיון רחב בהרבה על מוסר ועל בני אדם.

מן הביקורות: הקולנוע הרומני הוא מן החביבים על התקשורת העולמית בשנים האחרונות, ובהתאם לזאת "שם תואר: משטרה" נרשם כאחד הסרטים הזרים האהובים על המבקרים האמריקאים בשנה האחרונה. "זהו אחד מסרטי המשטרה האינטנסיביים ביותר שתראו בחייכם", הצהיר הבוסטון גלוב, ושיקגו טריביון כתב שכמעט ואין בו פגם. הסרט הוקרן גם בפסטיבל חיפה 2009, ובהזדמנות זו כתב עליו אורי קליין כי "אין די מלים כדי להמליץ לכל מי שהקולנוע חשוב לו לצפות בו".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 80. מטא קריטיק - 81.

במאי: קורנליו פורומבויו. משחק: דארגוס בוקור, ולאד איבנוב, אירינה סאלוסקו (115 דקות).

המפקח בלאמי

לקלוד שברול עוד היו תוכניות רבות, אבל מלאך המוות ביטל את כולן כשפקד אותו לפני שלושה חודשים ובכך הפך את "המפקח בלאמי" לסרטו האחרון. נוסף לכך, מותחן זה גם נרשם בהיסטוריה כפעם הראשונה שבה הוא משתף פעולה עם גדול שחקני הקולנוע הצרפתי של ימינו, ז'ראר דפרדייה, המגלם כאן שוטר פריזאי שיוצא לחופשה בכפר, ומגלה כמובן כי העבודה רודפת אותו גם לשם.

מן הביקורות: הסרט יצר קונצנזוס אצל המבקרים בארצות הברית ובצרפת -כך, למשל, ניו יורק טיימס הצהיר שמותחן זה מוכיח כי שברול היה המקצועון האחרון הגדול של הקולנוע והיה יכול גם להמשיך לביים לנצח. מהצד הצרפתי ראוי לציין את הנובל אובזרבטר, שהמטיר שבחים על הסרט וציין כי זוהי העבודה האישית ביותר של שברול וככל הנראה גם של דפרדייה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 81.

במאי: קלוד שברול. משחק: ז'ראר דפרדייה, קלוביס קורניאק, ז'אק גמבלן (110 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully