וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתקוע מציגים: "חברון", גרסת המתנחלים

שני גורקביץ'

16.12.2010 / 11:48

תלמידיו של הרב מנחם פרומן מתקוע יעלו את המחזה "חברון" עם תוספות משלהם, בנוכחות במאי ההצגה המקורית, עודד קוטלר, מתומכי החרם על אריאל. קוטלר: "זה מעודד דו-קיום"

ביום רביעי הבא יתקיים באמפיתיאטרון ביישוב תקוע שבגוש עציון אירוע השקה ל"תיאו-טרון", שמוגדר על ידי מקימיו כ"מרכז לאמונה ולאמנות התיאטרון". במסגרת האירוע יציגו קטעים מתוך המחזה "חברון", שכתב תמיר גרינברג וביים עודד קוטלר - אחת הדמויות הבולטות מקרב חותמי מכתב האמנים שסירבו להופיע בהיכל התרבות באריאל. היוזמה פורסמה לראשונה בוואלה! תרבות, בימים הראשונים שאחרי פרסום החרם הראשון.

יזמי האירוע הודיעו כי בערב ההשקה ייערך במקום פאנל שהוגדר כ"שיח אחים". בדיון ישתתפו כותב המחזה תמיר גרינברג, הבמאי עודד קוטלר, הבמאי והתסריטאי רוני ניניו, הפרופסור יהודה מורלי והמחזאית שרה מורלי, רבה של תקוע מנחם פרומן וראש מועצת יש"ע שאול גולדשטיין.

בהודעה שהפיצו המארגנים לתושבים נכתב כי "חברון" שהוגדר כ"מחזה פיוטי ונוקב הנוגע בשורשים המיתיים של הסכסוך היהודי-ערבי", נבחר לאירוע בשל הרלוונטיות שלו לחרם האמנים הנוכחי על ישובים מעבר לקו הירוק. שחקני ההצגה יהיו תלמידיו של הרב פרומן, ונמסר כי הם אף "'יגיבו' על המחזה המקורי באמצעות "תמונות חדשות". בנוסף, יבקרו המשתתפים בביתו של מושל בית לחם השכנה, וידונו עמו ביוזמות שונות.

בשיחה עם וואלה! תרבות, סיפר עודד קוטלר על הערב: "במקור, הרב פרומן ראה את המחזה בהפקה התל אביבית שלו ומאוד התרשם מהייצוג המאוד כואב אבל אמיתי של הפרובלמטיקה היהודית-ערבית בפלסטין. הוא חושב שבהצגתו של המחזה בפני חבריו שלו, היהודים, ועל ידי קריאת קטעים ממנו על ידי אותם החברים הם יבינו משהו שאולי היה אטום עד היום".


קוטלר דחה את ההשוואה בין השתתפות באירוע לבין קריאותיו לאמנים להדיר רגליהם מאריאל. "דעתי לגבי אריאל ואו תקוע עצמה לא משתנה. אני חושב שההתיישבות אינה חוקית, וכל מה שאמרתי לגבי מה שנעשה לגבי הקו הירוק שריר וקיים".

לדברי קוטלר, ההבדל הוא בטון: "אני רק שומע את הצורה שבה אנשים מנסים לכפות את דעתם על אחרים, אפילו בצורת הקטנת תמיכות – זה כמו דברים שנלקחו ממקומות חשוכים במאה העשרים. ואני שומע טון אחר של הידברות בין יהודים-דתיים לפלסטינים, ואת זה כדאי לקדם". "המחזה הזה הוא הכי רלוונטי לתמונת המצב שם", הוסיף קוטלר. "אין לי אלא הזדהות עם החומר הזה. אם הוא מוצג בפני אנשים שהם נושאי החומר מה טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully