וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט גרינהאוס יימשך שלוש שנים נוספות

עינב שיף

22.12.2010 / 11:20

פרויקט הקולנוע הנחשב ליוצרים ממדינות אגן הים התיכון יזכה להמשך תמיכה מהאיחוד האירופי. בנוסף, גם מרוקו תשלח נציגות לסמינר הבא של הפרויקט, שייפתח בחודש מאי

פרויקט גרינהאוס יימשך לשלוש שנים נוספות. האיחוד האירופי הודיע כי ימשיך לתמוך בפרויקט, המקדם סמינרים ליצירת קולנוע ממדינות אגן הים התיכון, ביניהן ישראל, טורקיה, ספרד ועוד. בפרויקט החדש של גרינהאוס יוצרים צעירים ובוגרי בתי ספר לקולנוע יעסקו בפיתוח רעיונות על סרטים העוסקים באיזור. בנוסף, בפרויקט החדש ישתתף גם בית הספר לאמנויות של מרקש שבמרוקו, נציגות ראשונה מהמדינה בגרינהאוס. הסמינר הראשון בפרויקט זה ייפתח בחודש מאי הקרוב.

"אני שמחה כי ההצעה שהגשנו זכתה לברכתו של האיחוד האירופי, שהחליט לתת בנו את אמונו בשלוש השנים הקרובות", מסרה סיגל יהודה, מנהלת פרויקט גרינהאוס. "בחמש השנים שבהן גרינהאוס פועל, זכה הפרויקט לשבחים מכלל התעשייה הדוקומנטרית הבינלאומית ונחשב לאחד הפרויקטים האיכותיים והמובילים כיום עבור יוצרי קולנוע דוקומנטרי ממדינות הים התיכון ואירופה. יכולתו של גרינהאוס לקבץ מומחים ואנשי קולנוע בכירים לצד יוצרים ממגוון מדינות, תרבויות ודתות, המחויבים ליצירה קולנועית בלתי מתפשרת, היא אחת הסיבות לסרטים המצוינים שיצאו מהפרויקט, שרבים מהם זכו בפרסים יוקרתיים ברחבי העולם".

לדברי מנכ"ל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, דורית ענבר, "הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה הייתה היוזמת של פרויקט גרינהאוס מראשית דרכו. "כשהקרן הגתה את הפרויקט, מעטים האמינו כי הפרויקט ישרוד את המתחים הפוליטיים והמדיניים המלווים את האזור", מסרה דורית ענבר, מנכ"לית הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה שייסדה את הפרויקט. "בדיעבד, בכל שנה השתתפו בו יוצרים מכל מדינות אגן הים התיכון שייצרו סרטים אישיים, פוליטיים וחברתיים, שבעה מתוכם כבר מוקרנים וזוכים לפרסים ברחבי העולם. האמון שהאיחוד האירופי נתן בנו והחלטתו להמשיך בפרויקט שלוש שנים נוספות היא מבחינתנו אות כבוד לקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ולגרינהאוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully