וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

23.12.2010 / 7:04

דסטין הופמן מלמד את פול ג'יאמטי ואת רוברט דה-נירו מה זה משפחה יהודית, אורי פפר ומארק איווניר לומדים שגם חרדים נוגעים בסם, וכולם נפגשים במסך הגדול עם הסרט האחרון של עמוס לביא

פגוש את הפוקרס הקטנים

לאחר "פגוש את ההורים" ו"פגוש את הפוקרס" מגיע הפרק השלישי בסדרת הקומדיות המשפחתיות, שבה האב הקשוח של החמולה (רוברט דה-נירו) עושה את המוות לחתן שלו (בן סטילר). הפעם הוא יורד לחייו כדי לבחון הם הוא ראוי לרשת את מקומו יום אחד, וכרגיל אצלו, זה לא יהיה מבחן פשוט.

מן הביקורות: "אקט גס של אימה בלתי ניתנת לתיאור" הצהיר אתר סינמטיקל בפתח ביקורתו על הסרט. שאר המבקרים היו היסטרים פחות, אבל לא חיוביים בהרבה: "הצפייה בסרט תעכיר לכם את הנשמה", הזהיר מיאמי הראלד, וטיים כתב כי ההופעה של דה-נירו, ומצבה הנוכחי של הקריירה שלו בכלל, הם סיבה לעצבות גדולה. אמפייר היה קצת פחות שלילי וציין כי אף שזוהי קומדיה חלשה, יש בה כמה רגעים מצחיקים.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 9. מטא קריטיק - 31.

במאי: פול וייץ. משחק: בן סטילר, רוברט דה-נירו, ג'סיקה אלבה, דסטין הופמן, ברברה סטרייסנד, אוון ווילסון, הרווי קייטל (98דקות).

הסיפור על פי ברני

אז מה הסיפור של ברני (פול ג'יאמטי)? ובכן, מדובר ביהודי קנדי, לא יפה במיוחד, לא רזה במיוחד וגם לא חכם או נחמד במיוחד, אבל נשים אוהבות אותו, והוא אוהב אותן בחזרה, אפילו קצת יותר מדי - מה שהופך את סיפור חייו לעתיר תשוקה ומלא שברונות לב.

מן הביקורות: הסרט התקבל באהבה בידי הקהל בפסטיבלי הקולנוע של טורונטו ושל חיפה. לעומת זאת, אצל המבקרים הוא עורר תחושות מעורבות: "זהו אחד הסרטים המספקים של השנה", הכריז הניו יורק דיילי ניוז, וגם ליהודה סתיו היו תובנות דומות בידיעות אחרונות. בניגוד לכך, הניו יורק פוסט סבר דווקא כי הסרט חסר עלילה ושנינות, וכתב כי הוא לא נותן לצופים סיבה לגלות אכפתיות כלפי הגיבור שלו. יאיר רוה לא התלהב גם הוא, וקבע כי אף ש"הסיפור של ברני" מתחיל בצורה משעשעת, הרי שבסופו של דבר הוא "נהיה די מייגע ואינסופי".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 66. מטא קריטיק - 59.

במאי: ריצ'רד לואיס. משחק: פול ג'יאמטי, דסטין הופמן, רוזומנד פיק, מיני דרייבר (132 דקות)

הולי רולרס

בשנה שבה גילם את מייסד פייסבוק מארק זאקרברג ב"הרשת החברתית", שיחק ג'סי אייזנברג את דמותו של צעיר יהודי נוסף - במקרה זה, הוא עשה זאת בדרמה "הולי רולרס", המבוססת גם היא על סיפור שקרה באמת. הפעם אייזנברג מגלם את דמותו של סם, צעיר חרדי תושב ברוקלין. אבא שלו רוצה שהוא יגדל להיות רבי, אבל סם בוחר דווקא להצטרף לרשת סחר באקסטזי. בדיוק כמו במקרה של זאקרברג, גם כאן המיזם צובר תאוצה, ובשלב מסוים מתחיל גם לתבוע קורבנות.

מן הביקורות: בניגוד ל"הרשת החברתית", "הולי רולרס" לא היה לחביב המבקרים. וכך, למשל, וול סטריט ג'ורנל הכריז כי "כוכב הסרט והבמאי שלו לא יודעים מה לעשות עם הדמות הראשית", ורוב כלי התקשורת האחרים קבעו כי הסרט תיאטרלי או טלוויזיוני מדי, ובכל מקרה צפוי ולא מספיק מעניין. לוס אנג'לס טיימס היה מעט אוהד יותר, וכתב כי גם אם דרמה זו לא באמת תופסת תאוצה, היא ניחנה בצוות שחקנים משכנע ומצליחה להכניס את הצופים לעולם שלא הכירו.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 50. מטא קריטיק - 51.

במאי: קווין אש. משחק: ג'סי אייזנברג, מארק איווניר, אורי פפר, עומר ברנע, ג'סטין ברטה (100 דקות)

התשוקה שבפנים

אדריאן ברודי ופנלופה קרוז, שני שחקנים זוכי אוסקר, התגלגלו איכשהו לדרמה הביוגרפית הזו, שכמעט לא הופצה מסחרית באף מדינה בעולם, ולישראל היא מגיעה שלוש שנים לאחר עשייתה. ברודי מגלם את דמותו של אחד מלוחמי השוורים האגדיים בתולדותיה של ספרד, שהיה ידוע גם בשם מנולטה. הוא מת כגיבור לאומי ב-1947 והוא בן 30 בלבד, אבל עוד הספיק לפני כן לנהל מערכת יחסים סוערת עם שחקנית בשם לופה סינו (קרוז). סרט זה מציג את קורותיו של מנלוטה עד אותו יום שבו נתקל בשור שהיה זועם מדי גם בשבילו.

מן הביקורות: כיוון שהסרט לא נהנה מהפצה מסחרית כמעט באף מדינה, הוא בקושי גם זכה לסיקור תקשורתי. באנגליה, למשל, הוא הגיע היישר לספריות, כך שההתייחסות היחידה אליו היתה במדורי הדי.וי.די, והוא נקטל שם: האינדיפנדט, למשל, העניק לו כוכב אחד והגדיר אותו כ"שעמום גמור". דיילי טלגרף נתן רק כוכב אחד יותר, וציין כי לא קשה להבין מדוע הסרט לא זכה להגיע לאקרנים באי הבריטי.

במאי: מנו מייחס. משחק: פנלופה קרוז, אדריאן ברודי (88 דקות)

עוד אני הולך

סרט הקולנוע הארוך הראשון מזה שנים של יקי יושע הוותיק ("סוסעץ") נרשם בדפי ההיסטוריה גם כאחד מסרטיו האחרונים של עמוס לביא, המופיע כאן בתפקיד משני. את התפקיד הראשי עושה דני גבע, המגלם איש סיירת לשעבר שהולך ומאבד את כל מה שהיה לו.


במאי: יקי יושע. משחק: עמוס לביא, דני גבע, נינה קוטלר, דביר בנדק, מרינה שויף (88 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully