וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרין דיי גידלה ביצים": ראיון עם הבמאי מייקל מאייר

שני גורקביץ'

22.12.2010 / 13:32

מייקל מאייר, במאי המחזמר המבוסס על שירי גרין דיי, הגיע לישראל וסיפר לשני גורקביץ' על היחסים הקרובים עם בילי ג'ו ארמסטרונג והתשוקה ללהקת האיגלז

במאי מחזות הזמר מייקל מאייר נרגש מאוד להיות בישראל בפעם הראשונה בחייו. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (רביעי) בתל אביב לרגל בואו כאורח פרויקט סדנאות הבמה. במסיבת העיתונאים סיפר מאייר על הלהיט הנוכחי שלו בעולם התיאטרון, המחזה "American Idiot", המבוסס על שירי אלבום בעל אותו השם שהוציאה גרין דיי ב-2004.

"האלבום נכתב בהשראת אירועי ה-11 בספטמבר והימים האפלים, אפלים של משטר ג'ורג' בוש הבן", סיפר מאייר. "עד אז, רוב האלבומים שלהם עסקו ב-Pאנק, באוננות, סמים ובהשתכרות. אחרי ה-11 בספטמבר ואחרי שבוש התחיל לקחת את המדינה למקום רע, פתאום הלהקה הזו מאוקלנד גידלה ביצים פוליטיות והקליטה את מה שהיא חשבה שהיא התשובה למצב. אני שמעתי את זה כקריאת קרב, כהמנון שייתן השראה לדור שהוזנח לחלוטין על ידי שאר התרבות. אני התרגשתי מזה, ושמעתי בתוך זה אופרת רוק, כמו 'טומי' של The Who".

בשיחה עם וואלה! תרבות, סיפר מאייר כי תמיד אהב את הלהקה, אבל כששמע ברדיו את הסינגל "אמריקן אידיוט" חשב: "אוי אלוהים! גרין דיי נהיו פוליטיים!, איזה יופי!". "לאחר מכן", סיפר מאייר, "קניתי את הדיסק והקשבתי לו בכל יום באוטו, כל יום, הלוך חזור. חשבתי שהוא חכם וכן וקצת מצחיק והיה לו סוג של משקל שלא הייתי מצפה לו".

צוות המחזמר "American Idiot" של גרין דיי. Jason Kempin, GettyImages
אלבום הפוליטי שהפך למחזמר מצליח למדי. צוות "American Idiot"/GettyImages, Jason Kempin

מאייר מספר כי התרגש מאוד ולמעשה החל לדמיין נראטיב למחזמר תוך כדי האזנה לשירים. "יש שם סיפור אחד דק שאפשר לשמוע לאורך כל התקליט", הוא אומר. "קל להחמיץ אותו, אבל התאמצתי מאוד ומצאתי סיפור דק מאוד שמחבר בין כל השירים ואפשר לחבר אותו ולעבות אותו לתוך סיפור כלל-אמריקאי שכולל הכל".

אולם עם כל הרצון הטוב, מאייר לא היה מצליח להגשים את חלום אופרת הרוק שלו בלי עזרתו של כותב השירים וסולן הלהקה, בילי ג'ו ארמסטרונג. "בילי ג'ו בא לראות מחזמר שלי, והתלהב מכך שזה לא נראה כמו 'כנר על הגג', כי ככה הוא חשב שמחזות זמר נראים", מספר מאייר, שהוסיף ואמר כי אותה פגישה הפכה ליחסי עבודה פוריים מאוד, שכללו הרבה התייעצויות. "פירקתי את השירים וחיפשתי כל הזדמנות להפריד מילים ולתת אותן לדמויות שונות", סיפר מאייר והוסיף כי הדיאלוג היחיד במחזה שלא מבוסס על השירים, מסתמך על חוברת נלווית לדיסק המקורי, שגם את המילים בה כתב ארמסטרונג.

למעשה, השותפות של ארמסטרונג תהפוך לקונקרטית עוד יותר מהחודש הבא, אז יצטרף המוזיקאי להצגה למשך חודשיים ויגלם את סיינט ג'ימי, דמות שמאייר משווה לזו שמגלם בראד פיט ב"מועדון קרב'". בכלל, מדבריו של מאייר עולה כי להקת ה-Pאנק האמריקאית הושפעה מאוד מהמפגש עם עולם מחזות הזמר ולא חששה מתגובת המעריצים. "לגרין דיי יש נטייה ללכת בעקבות הנטיות האמנותיות שלהם ובסוף המעריצים באים", סיפר מאייר. "זה היה מגניב שהמעריצים הבינו את זה. הם הבינו לאן אנחנו הולכים ושלא חיללנו את האמת של התקליט". הבמאי ציין בחיוך כי היום התחילה גרין דיי לנגן בהופעות את גרסאות המחזמר לשירים שלה. "אם תשוו את זה להופעות קודמות תהיו בהלם מכמה שינויים יש בזה", אמר.

עם זאת, למסתקרנים הישראלים אין למה לחכות: לדבריו, אין ממש סיכוי ש"אמריקן אידיוט" יגיע להצגות בארץ וכנראה שגם לא נוכל לראות אותו בווידאו. עם זאת, נראה שמאייר מתכנן לעשות חזרה לעולם הקולנוע עם סרט שכנראה יקבל את השם מביא המזל "אמריקן אדיוט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בילי ג'ו ארמסטרונג עם צוות המחזמר "American Idiot". Slaven Vlasic, GettyImages
שותף מלא. בילי ג'ו ארמסטרונג עם צוות המחזמר/GettyImages, Slaven Vlasic

"פעם כל הלהיטים ברדיו היו שירי מחזות זמר, אבל כשמוזיקת רוק הפכה לפופולרית היא הפכה את המוזיקה מברודווי למכשפה זקנה", קונן מאייר, זוכה פרס הטוני על בימוי "אביב מתעורר", המחזמר שגילה לעולם את ליה מישל מ-"glee". "כשאני מסתכל על הקהל שלי, הם לא נראים כמו קהל של תיאטרון - הם נראים כמו אנשים שהולכים לקולנוע", אומר מאייר. "זה לא אנשים שביזבזו הרבה כסף על הבגדים שלהם ועל ארוחת ערב ועל האוטו ועל הבייביסיטר והם רוצים חוויה יקרה שתגרום להם להרגיש טוב לגבי חייהם. אלו אנשים שרוצים שתאתגר אותם, שתגרום להם לחשוב".

בנוסף, מאייר רואה את המגמה של מחזות זמר רוקיסטיים מתרחבת: "לגמרי, אני רואה את זה בטירוף", הוא אומר. "אני חושב שזה יהפוך לקטגוריה משל עצמו. פעם היה מחזה מהסוג הזה כל עשר שנים בערך: 'רנט', 'שיער', 'טומי' ו'אמריקן אדיוט'. אבל עכשיו יש מלא". כדוגמא לשיתוף הפעולה הגובר וההולך בין כותבי שירים מודרניים לבין עולם התיאטרון הוא מצביע על בונו ודה אדג' מ-U2 שכתבו את המוזיקה למחזמר 'ספיידרמן'. "זה היה בלתי נתפס לפני עשר שנים. עכשיו גם בילי ג'ו רוצה לכתוב מחזה משל עצמו".

עם ההצלחה הגדולה של "אמריקן אידיוט", גם הביקוש לעבודות דומות של מאייר עולה: "בשנים האחרונות קיבלתי שיחות טלפון מטורפות מכל להקה על כל אלבום וכל מחזמר על מיניות של נוער", הוא מספר. "מישהו מאונן שם? הם באים אלי".

לדבריו, מכל הלהקות שהביעו עניין בעיבוד סיפור השירים שלהם לבמה, היחידה שהציתה בו עניין היתה האיגלז. "יכולתי לדמיין את 'Hotel California' כסיפור", הוא אומר. עם זאת, כרגע אין תוכנית לפרויקט שלם סביב האלבום. אבל הוא נפגש עם גלן פריי מהלהקה, שראה את "אמריקן אידיוט" ואהב אותו.

הרעיון של האיגלז כנראה לא עזב את מוחו של הבמאי, שהגיע לישראל כדי להעביר סדנה בת יומיים לשחקנים נבחרים. מאייר יעבוד עם השחקנים, בין השאר, על שירים של להקת האיגלז. "אני לא מאמין שלקח לי כל כך הרבה זמן לבוא לפה!", אמר בהתלהבות. לדבריו, הוא ישוב לכאן בוודאות ואף ישמח לעשות הפקה בארץ, אבל קודם רוצה להיחשף לכשרונות המקומיים ולראות מה ייצא מהסדנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully