וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ברתנא תייצג את פולין בביאנלה לאמנות בונציה

22.12.2010 / 18:41

הוועדה האחראית על הביתן הפולני בביאנלה החליטה שעבודת הווידאו "ואירופה תהיה המומה" של האמנית הישראלית תייצג את המדינה

האמנית הישראלית יעל ברתנא תייצג את פולין בביאנלה לאמנות בוונציה בשנה הבאה, כך החליטה הוועדה האחראית על הביתן הפולני בביאנלה. ברתנא תציג בביתן את עבודת הוידיאו שלה "ואירופה תהיה המומה", החלק השלישי בטרילוגיית הסרטים שלה שעוסקת ביחסים בין פולין לבין היהודים שעזבו אותה לאחר השואה. העבודות הקודמות בטרילוגיה הם "מארי קושמארי" ו"חומה ומגדל", והבחירה החריגה באמן שאינו פולני באה לדיון סוער בוועדה ובעקבות בקשה מפורשת של אוצרי הביתן, סבסטיאן צ'יחוקי (הפולני) וגלית אילת (הישראלית).

"הטרילוגיה של ברתנא מתעלה על אמנית לאומית", נימקה הוועדה את החלטתה. "הפרויקט מעורר את הדמיון הפוליטי ומעמת אותנו עם הבלתי אפשרי – גרסה אלטרנטיבית להיסטוריה. העבודות פותחים את הציונות, האנטישמיות הפולנית והקולוניאליזם הישראלי לדיון וחושפות את המיתוסים שמאחוריהם".

ברתנא נולדה ב-1970 והיא מתגוררת בהולנד ובישראל. היא למדה בבית הספר לאמנות חזותית בניו יורק, באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, וברייקס אקדמי באמסטרדם. בשנת 2004 היא זכתה בפרס דורותיאה פון שטטן ובשנת 2006 בפרס גוטסדינר לאמנות ישראלית. במאי האחרון, זכתה ברתנא בפרס ה-Artes Mundi של המוזיאון הלאומי של קרדיף, בירת וויילס. מדובר בפרס חדש יחסית אך יוקרתי למדי בתחום האמנות החזותית, וסכומו עומד על 40 אלף יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully