וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: אביב גפן - "מחר כבר לא יבוא" בהופעה

26.12.2010 / 7:25

הוא לא מזניח את המעריצים, לא נגרר לתגובות פוליטיות פרובוקטיביות, אבל מתכוון להקדיש שיר מיוחד לאלי ישי. אביב גפן מתכונן למופע שירים נדירים ומדבר על הכל, חוץ מעידן רייכל

נמרוד סונדרס

לפני שנה ערך אביב גפן מופע נוסף בסדרת מופעי העשור המסורתית לאלבומי האולפן שלו. החגיגה אז היתה לכבוד "חלולים", אולי הכבד (והמוצלח) שבאלבומיו. כרגיל, חלקה הראשון של ההופעה הוקדש לשירי האלבום בעוד החלק השני היה מלא בשירים נדירים יחסית, כאלו שגפן לא נוהג לבצע בהופעותיו המועטות עם להקת התעויוט, כמו "מחר כבר לא יבוא" שגרסת הופעה מיוחדת שלו ניתנת כאן להאזנה באדיבות הארכיון של אביב גפן, אותו מנהל רונן קולר, מנהל אתרו הרשמי של המוזיקאי.

אביב גפן בהופעה- אוגוסט 2010. נמרוד סונדרס
לזרוק בלוקים על הקהל. אביב גפן/נמרוד סונדרס

בגלל הצלחת ההופעה ההיא, חוזר גפן לפורמט הבי-סיידס בהופעה מיוחדת שיערוך ב-15 בינואר במועדון רדינג 3 בתל אביב, שכאמור תתמקד בשירים שגפן לא נוהג לבצע בהופעות הרגילות. "הופעת העשור ל'חלולים' עשתה רושם עמוק גם עליי וגם על הלהקה, כמו גם על הגרעין הקשה של ילדי אור הירח המקוריים, שדי סובלים מהופעות הלהיטים", אומר גפן בשיחה עם וואלה! תרבות. "הם רוצים שירים מהדיסקים היותר כבדים כמו 'אביב גפן III' ו'חלולים'. חשבנו לעצמנו שמגיע לקהל הזה ערב שכולו בלוקים לראש ובעיצוב מיוחד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אתה חושב שבגלל התמקדות שלך בחו"ל ובפרויקטים כמו בלאקפילד והאלבום עם עידן רייכל, אתה מאבד קשר עם הגרעין הקשה הזה?

"אני לא מאבד איתם קשר. מי שקצת מבין את מה שאני עושה בחו"ל מאוד מעריך גם את זה, גם את מה שאני עושה עם בלקפילד וגם עם פלסיבו ו-U2. הקהל שבאמת אוהב אותי, אוהב אותי ותומך בי. מי שמרגיש מוזנח, יכול לבוא להופעה הזו וליהנות גם הוא".

עידן רייכל ואביב גפן – "קוצים". ברצי גולדבלט,
הקהל מחבק. גפן עם רייכל/ברצי גולדבלט

באחרונה גפן - שעיקר פעילותו היא כאמור בחו"ל עם צאת אלבום הסולו הראשון שלו שם ולקראת אלבום חדש, שלישי במספר, עם בלאקפילד - שב לכותרות בישראל בעקבות הסינגל המשותף עם עידן רייכל, "קוצים", מתוך פרויקט משותף. "אני חייב לציין שהסינגל עם רייכל מחובק על ידי הקהל", אומר גפן, שמסרב בתוקף להרחיב על שיתוף הפעולה המסקרן. "אני מאמין שלא צריך להישאר על הווריד של הקהל. מי שלא יוצא לעולם ולומד כל הזמן, בעיניי הוא לא אמן אלא אדם שעסוק בלהישמר ואותי אישית זה די משעמם. אני חושב שאמן צריך ללכת למקומות שהקהל לא מגיע אליהם, לחזור ולספר להם איך היה שם. אני מרגיש שאני עושה את זה לקהל שלי ואני מאמין שהוא מעריך את זה".

מצד שני, כמעט ארבע שנים עברו מאז אלבום האולפן האחרון שלך בעברית, "עם הזמן". זה פרק זמן לא שכיח אצלך.

"'עם הזמן' הוא דיסק שנורא אהבתי ואני נורא שלם איתו, אבל מאז עשיתי אלבום סולו באנגלית ובימים אלו אני מסיים את בלאקפילד והעבודה הבאה זה אלבום עם רייכל. אני פשוט מחכה שהצנרת תהיה נקייה טיפה – כתבתי אלבום די לבד לבלאקפילד, יש גם טורים סולו והדבר עם רייכל לא משאיר זמן".

זה לא חסר לך? זה הרי לא דומה לפרויקטים האחרים.

"אני מתגעגע לזה מאוד, אבל אני חייב להגיד שבלאקפילד, למשל, נותן לי הרבה יותר חופש אמנותי. בבלאקפילד יש שירים שלא יצליחו לעולם והם בהחלט קרובים יותר לאותם בי-סיידס שלי. נראה לי שהגעתי למצב שהאגו שלי במקום בריא, שאני לא חייב לרוץ לאולפן ולהרשים את כולם".

אביב גפן. Maya Hitij, AP
האגו במקום הנכון. גפן/AP, Maya Hitij

למרות המקום הנוח בו נמצא גפן בקריירה, הוא לא באמת מפסיק להתרוצץ: רק בחודשיים האחרונות זכה לחמם את פלסיבו וכמובן את U2, לצד הופעות סולו באירועים שונים. באנגליה, הוא כבר זוכה לתגית לבנה על שמו בחנויות דיסקים מרכזיות כמו HMV ועם האלבום השלישי של בלאקפילד הוא יגיע להופעות באירופה וצפון אמריקה, כנראה בטור הגדול ביותר שלו בחו"ל.

"אני מאוד מרוצה ממה שהשגתי עד כה, כי ציפיתי להרבה פחות", אומר גפן. "אני מרגיש שאני עושה דרך אמיתית. אני לא מאמין בשטיקים ובאימיילים. הקרבתי את עצמי כדי לנסוע עם המשפחה שלי ללונדון בקור וזה הביא תוצאות. אני עדיין בדרך קשה וארוכה, אבל אני מאוד מרוצה".

מצד שני, בזמן שאתה שם, הקול שלך לא נשמע בסוגיות מאוד משמעותיות שיש כאן – מהופעה בהיכל התרבות באריאל ועד סירוב להשכיר דירות לערבים. אלו סוגיות שפעם אתה היית הראשון להתבטא בהם.

"תראה, אם 20 אמנים יגידו את דעתם על אריאל וגם אני אגיד, בתקשורת יצטטו רק את מה שאני אמרתי, כך שזה נהיה משחק די צפוי מראש, ולכן אני די בכוונה לא אומר הרבה דברים. אני כן מקווה לראות אמנים שנלחמים על הדעות שלהם. בכל מקום אני אומר בפה מלא: אני ישראלי ויהודי הרבה יותר מהרבה מתנחלים בישראל. אריאל - כן או לא? אני לא מאמין שאני אי פעם אוזמן".

בחו"ל, זרם השאלות על ישראל פוסק או מתגבר?

"זה מתחלק לחלקים. הקהל בישראל פחות מבין את הדבר הזה, אבל אני לא מופיע בפני קהילה יהודית ולקהל המקומי לא כל כך אכפת מה קורה בישראל. עם זאת, בכל ראיון אני אומר תמיד שתל אביב היא אחת הערים הליברליות והיפות בעולם, שאני מתנגד לכיבוש בכל צורה וזהו. אבל לפעמים לא מקשרים אותי עם ישראל ונוח לא להיות שגריר. אני אומר שהמקום ממנו אני בא הוא לא מעניין, המוזיקה מעניינת".

לסיום, יש סיכוי לשמוע בהופעה גרסה חדשה ל"אביב ההומו"?

"ביג טיים. אני הולך להקדיש את זה לאלי ישי".

(כתב: עינב שיף)

אביב גפן והתעויוט מציגים: מופע B-סיידס, מועדון רדינג 3, תל אביב, 15 בינואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully