וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס חוג מבקרות הקולנוע יוענק ל"שתיקת הארכיון"

עינב שיף

24.12.2010 / 20:11

סרטה של יעל חרסונסקי נבחר לסרט התיעודי הטוב ביותר שנוצר על ידי אישה ב-2010. "ברבור שחור" הוא הסרט שמייצג נשים באופן הגרוע ביותר, "Conviction" מייצג אותן באופן הטוב ביותר

הישג נאה לסרט "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי: חוג מבקרות הקולנוע בהוליווד בחר בסרט המדובר כסרט התיעודי הטוב ביותר שנעשה על ידי אישה השנה.

החוג מעניק פרסים לסרטים על פי חלוקה לקטגוריות מגדריות כמו ייצוג טוב של נשים וגברים וכמובן ייצוג רע. השנה הוענק פרס הייצוג הגרוע ביותר לנשים דווקא ל"ברבור שחור" של דארן ארונופסקי, למרות שדווקא "הרשת החברתית" זכה ללא מעט ביקורת על אופן ייצוג הנשים בו. "ג'קאס 3D" זכה בפרס הייצוג הגרוע ביותר לגברים.

לעומת זאת, "Conviction" בכיכובה של הילרי סוואנק זכה בפרס הייצוג הטוב ביותר לנשים ואילו "עוד שנה" ו"נאום המלך" זכו בפרס המקבלי לגברים. בפרס השחקנית הטובה ביותר השנה זכתה אנט בנינג על "הילדים בסדר", שזכתה גם בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה.

"הילדים בסדר" כיכב גם בפרס התסריט הטוב ביותר שנעשה על ידי אישה, ליסה צ'ולודנקו. הסרט הטוב ביותר שנעשה על ידי אישה הוא "קר עד העצם", שזיכה את השחקנית ג'ניפר לורנס בפרס השחקנית הצעירה הטובה ביותר השנה. הלן מירן זכתה בפרס למפעל חיים.

"שתיקת הארכיון" מוקרן בימים אלה בסינמטק תל אביב וישודר ב-yes דוקו ב-26 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully