וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים החליטה: צוות חדש יבדוק את חוק הספרים

שני גורקביץ'

26.12.2010 / 14:06

לאחר דיון סוער, החליטה הוועדה להקים צוות בראשות השרה לבנת ובשיתוף יוזמי החוק בכנסת ובתעשיית הספרים לבחינה נוספת של החוק. המסקנות יוגשו בתוך חודשיים

חוק הספרים עדיין חי: ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (ראשון) להקים צוות בראשות שרת התרבות לימור לבנת לבחינה נוספת של החוק, לאחר שחברי הוועדה לא הסכימו להעבירו להצבעה בקריאה טרומית ומשם לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט, כפי שלבנת ביקשה.

לדברי גורם המעורב בפרטים, יו"ר הוועדה, שר המשפטים יעקב נאמן, הסכים עם השרה לבנת שאין להפיל את החוק ויש להמשיך לבחון את הדרכים לשפר את המצב השורר כיום בשוק הספרים. בצוות החדש יישבו גם חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) שיזם את ההצעה וזבולון אורלב (הבית היהודי), החתום גם הוא על הצעת החוק. בנוסף, יישבו בוועדה גורמים מכל תעשית הספרים והדדליין שהוקצב להגשת מסקנות הצוות הוא חודשיים. בצוות יישב גם יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ונציגי משרדי המשפטים והאוצר.

"החלטת ועדת השרים לחקיקה שמכירה בעובדה שישנה בעיה בשוק הספרים וההחלטה למנות אותי להמשיך ולטפל בנושא ולרכז את זה היא החלטה חשובה", אמרה השרה לבנת בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני מאמינה כי גם אם ייקח מעט זמן נגיע לנוסחה הנכונה שתתקן את הכשל הקיים כרגע בשוק הספרים ותמצא את הדרך להגן על הספרות והספרים".

מלשכת השר פלד, שעמד בראש הוועדה שהמליצה לדחות את החוק, נמסר: "השר פלד מברך על כך שכל הגורמים המקצועיים לרבות השרים הרלוונטיים, הסכימו היום כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית הינה הצעה גרועה, אשר לא תביא לפתרון הכשל בשוק הספרים ועל כך יש להידבר עם המציעים על מנת שיביאו חלופה הולמת".

חוק הספרים הוא יוזמה של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) שביקש להפעיל רגולציה על שוק הספרים, כתוצאה מהדואופול במשק של רשתות השיווק סטימצקי וצומת ספרים. בתגובה להחלטת הוועדה הבטיח הורוביץ כי "יחד עם אלפי העובדים בענף הספרים, אני אגביר את המאבק למען גמול הוגן ליוצרים, שמירה על איכות הספר וקיום חנויות עצמאיות והוצאות ספרים רבות".

השרה לבנת הצטרפה להצעת חוק זו ופעלה לקדמה בוועדת השרים לענייני חקיקה, שהחליטה כי העניין צריך להיבדק על ידי ועדה בראשות השר יוסי פלד. הוועדה מינתה את פרופסור חיים פרשטמן כיועץ כלכלי לבחינת חוק. פרופ' פרשטמן קבע כי החוק אינו נותן מענה לבעיות, בדו"ח שעורר סערה בעולם הספרות וזכה לגינויים מצד מו"לים וכן השרה לבנת.

בשיחה עם וואלה! תרבות הביע יו"ר איגוד המו"לים, ירון סדן, שמחה על ההחלטה. "אנחנו מתקדמים בדרך הנכונה. מדובר בוועדה שהוקמה על דעת כל הצדדים וברור לי שהפתרון ההזוי של הקמת קרן ירד מהפרק. מדובר בהישג גדול של השרה לימור לבנת, שלנו ושל חברי הכנסת שעומדים מאחורי הצעת החוק". סדן הבטיח שיתוף פעולה מלא עם הוועדה והביע תקווה כי ההצעה שתגובש תהיה "זו שתציל את הספרות העברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully