וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

30.12.2010 / 8:30

מרק וולברג ואיתן הוק מנסים לברוח מעולם העוני והפשע, ג'ק בלאק מנסה להיחלץ מעולם הגמדים של גוליבר, וכולם נפגשים על המסך הגדול עם דרמה איטלקית עתירת סקס

פייטר

לאחר "רוקי", "מיליון דולר בייבי" וסרטים רבים אחרים, מגיעה דרמת איגרוף נוספת, שגיבורה נולד בשכונת מצוקה ומתגבר על כל הקשיים כדי להגיע רחוק ככל האפשר. במקרה זה, הדמות לקוחה מהמציאות – זהו מיקי וורד (מרק וולברג), יליד אחד האזורים הקשים של בוסטון, שכדי להגשים את הכישרון הטמון היה צריך קודם כל להשתחרר מן האחיזה הלוחצת של משפחתו, ובראשה אחיו המפוקפק (כריסטיאן בייל). מי שעזרה לו למצוא את עצמו היתה שרליין (איימי אדמס), ברמנית שהפכה לבת-זוגו ולמורת דרך. האם מגע ידה החמים יאפשר לו לתת את הפאנץ' של חייו?

מן הביקורות: תא המבקרים הזרים העניק ל"פייטר" מועמדות לגלובוס הזהב בקטגוריית הדרמה הטובה ביותר, וגם המבקרים האמריקאים העריפו עליו אהבה – הן אינטרטיינמנט וויקלי והן ניו יורק טיימס השתמשו כצפוי בקלישאה "נוק-אאוט" כדי לתמצת את הישגיו, ורוב כלי התקשורת האחרים שיבחו אותו על כך שהוא מצליח להתעלות מעל הקלישאות החבוטות של ז'אנר האיגרוף ולהצליח לרתק ולרגש. דווקא רוג'ר אברט, שבדרך כלל מבטא את דעת הרוב, הסתייג מהסרט וקבע שהדמות הראשית שלו לא מעניינת ולכן גם הוא לא מעניין.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 66. מטא קריטיק - 78.

במאי: דיוויד או.ראסל. משחק: מרק וולברג, כריסטיאן בייל, איימי אדמס, מליסה ליאו (115 דקות).

מסעות גוליבר

עיבוד נוסף לקלאסיקה של ג'ונתן סוויפט. הפעם זהו גלגול מודרני בכיכובו של ג'ק בלאק, המגלם עובד זוטר בעיתון, שמנסה להרשים את יקירת לבו, עורכת מדור התיירות (אמנדה פיט). כדי לעשות זאת הוא יוצא למענה למסע מרוחק, שבסופו הוא מוצא את עצמו בליליפוט, האי שבו כל התושבים גמדים לעומתו. וכך, מי שכבר התרגל להיות לוזר תמידי, מוצא את עצמו גיבור של ממלכה ויוצא להרפתקאה של חייו.

מן הביקורות: כיאה לסרט עם יומרות מסחריות שמחלל קדושה של קלאסיקה ופונה בעיקר לקהל הילדים, "מסעות גוליבר" לא התחבב על המבקרים. עם זאת, הם היו יחסית עדינים איתו, אולי בגלל שהיו עסוקים בשבוע יציאתו בקטילת "פגוש את הפוקרס הקטנים". רוג'ר אברט והניו יורק טיימס הודו שהסרט יכול לשעשע ילדים, וסן פרנסיסקו כרוניקל קבע "זה לא גרוע. זה אפילו חמוד". לעומת זאת, מבקר הוול סטריט ג'ורנל הצהיר בחריפות כי "'טיילתי הרבה, וראיתי את החורבות הרומיות, היווניות והביזנטיות, אבל מעולם לא ראיתי חורבה כמו 'מסעות גוליבר'".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 21. מטא קריטיק - 36.

במאי: רוב לטרמן. משחק: ג'ק בלאק, אמנדה פיט, ג'ייסון סיגל, אמילי בלנט, בילי קונולי, קתרין טייט (80 דקות).

מה שלא הורג

לאחר "השתולים", "נראתה לאחרונה" ו"גנב עירוני", מגיעה לאקרנים דרמת פשע נוספת המתרחשת באזורים הפחות קלים של בוסטון. הפעם הדרמה מציגה את סיפורם של שני חברי ילדות (איתן הוק ומרק רופלאו), שמנסים להיחלץ מן העולם הפלילי, אך שוקעים בו כל פעם מחדש. האם למישהו מהם יש תקנה?

מן הביקורות: הסרט הופץ בארצות הברית כבר לפני יותר משנתיים, והוצג במספר מצומצם של אולמות. המבקרים שצפו בו סברו כי הגיעה לו חשיפה רחבה יותר: "סרט כזה עוד לא ראיתם", התלהב הלוס-אנג'לס טיימס, ויו.אס איי טודיי הוסיף "זוהי דרמה מלאת כוח, סוחפת, מחוספסת, חדה ומשוחקת היטב". לעומת זאת, מגזין סלנט קבע כי מדובר דווקא בדרמת פשע סתמית ומשמימה למדי, שאינה מצליחה לבדל את עצמה מעשרות יצירות דומות שנעשו לפניה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 66.

במאי: בריאן גודמן. משחק: איתן הוק, מרק רופלאו, אמנדה פיט, דוני וולברג (100 דקות).

ממני באהבה

בילדותה, נהגה מרגריט (סופי מרסו) לכתוב לעצמה מכתבים, שעזרו לה להתמודד עם התבגרותה הקשה. מאז היא הפסיקה לכתוב, והפכה לאשת עסקים מצליחה - אבל מעולם לא הצליחה באמת להתגבר על פצעי העבר. ביום הולדתה זוכה מרגריט לביקור מפתיע, ובזכותו מתאפשר לה לקרוא לראשונה מחדש את המכתבים הנושנים ולסגור סוף כל סוף את הקצוות הפרומים.

מן הביקורות: "הסרט ימלא אתכם באושר", הבטיח המגזין אקססיף. כתב העת לה-פואה היה נלהב פחות, אבל גם הוא אמר שהסרט נעים לצפייה ושעבודת המשחק בו טובה.

במאי: יאן סמואל. משחק: סופי מרסו, ג'ונתן זקאי (97 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully