וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאום המלך" ו"צעצוע של סיפור 3" מחוץ לפרסי התסריטאים

שני גורקביץ'

29.12.2010 / 16:03

על פי החוקים, רק תסריטים שכותביהם חברים בגילדה יכולים להתמודד בתחרות - מה שהותיר בחוץ כמה שמות בולטים במיוחד

76 תסריטים נמצאו ראויים להתמודד בפרסי גילדת התסריטאים בהוליווד - פחות ממחצית המתמודדים ב-2008. מרשימת המועמדים שפורסמה היום (רביעי) עולה כי בין המודחים מהתחרות ישנם גם כמה שמות גדולים מאוד כמו "נאום המלך", "צעצוע של סיפור 3", "סופר הצללים", "ביוטיפול" ו"סקוט פילגרים". המצב מוזר במיוחד לאור העובדה ש"נאום המלך" קיבל 4 מועמדויות לפרסי גלובוס הזהב ולפרסי איגוד השחקנים בהוליווד, ו"צעצוע של סיפור" הוא הסרט הרווחי ביותר של 2010.

הדרתם של המתחרים הבולטים נובעת מהכללים הנוקשים של גילדת התסריטאים, לפיהם בתחרות יכולות להשתתף רק הפקות שהתסריטאים שלהן חברים בגילדה או בגילדות דומות באוסטרליה, קנדה, בריטניה, אירלנד וניו זילנד. בגילדת התסריטאים טרם הגיבו בנושא, אולם כבר ציינו בעבר כי אין שום כוונה להקל את החוקים. "אנו מקווים שהחוקים יסייעו לשכנע חברים חדשים להצטרף", אמר ג'ון וולס, בכיר בגילדה.

המועמדים הסופיים בכל קטגוריה לפרסי גילדת התסריטאים יוכרזו בשבוע הבא. הפרסים נחשבים לאינדיקטורים טובים למדי לגבי הזוכים בקטגוריות הכתיבה בפרסי האוסקר. כך למשל, זכה בשנה שעברה תסריטאי "מטען הכאב", בפרס על התסריט המקורי מטעם גילדת התסריטאים וכן בפרס המקביל באוסקר.

כמה מהסרטים שכן קיבלו מועמדות הם: "ברבור שחור", "הולי רולרס", "התחלה", "אליס בארץ הפלאות", "לאכול להתפלל, לאהוב", "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק ראשון", "הרשת החברתית" "אומץ אמיתי", "טרון: מורשת" ו"דמדומים: ליקוי חמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully