וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יוסי פלד נגד צוות הבדיקה החדש של חוק הספרים

שני גורקביץ'

29.12.2010 / 13:14

פלד, שעמד בראש צוות הבדיקה הראשון שהוקם לנושא, כינה את הצעד "תמוה ומנוגד לכל כללי מינהל תקין". עד הדיון בערר, ההחלטה על הקמת הצוות החדש מוקפאת

השר יוסי פלד הגיש היום (רביעי) ערר על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה מיום ראשון לפיה יוקם צוות בראשות שרת התרבות והספורט שיבחן את הצעת החוק להגנת הספרות והסופרים. פלד היה יו"ר הצוות הראשון שמינתה הוועדה לבחון את הצעת החוק, ומהמסקנות שהגיש עלה כי יש לדחות את ההצעה. בדבריו, תוקף השר פלד את שר המשפטים ויו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה יעקב נאמן וכן את שרת התרבות, שעתידה לעמוד בראש הצוות החדש.

בערר שהגיש למליאת הממשלה כתב השר כי "בניגוד לכל כללי מינהל תקין תוך שימוש ציני בסמכות היו"ר, החליט יושב ראש הוועדה למנות צוות מקצועי נוסף, בראשות שרת התרבות והספורט, אשר יביא המלצות בפני ועדת השרים לחקיקה". יש לציין כי על פי הנהלים, ההחלטה שהתקבלה ביום ראשון מוקפאת עתה עד לדיון בערר. יש לציין כי לרשות השר פלד עמדה אפשרות להגיש ערר לוועדת השרים עצמה, אולם הוא בחר לעלות ערכאה ולהגיש את הערר לממשלה.

לדבריו, "החלטת הוועדה התעלמה באופן בוטה מהמלצת מרבית חברי צוות השרים וכן מפתקי ההצבעה שהושארו על ידי חמישה שרים: שר האוצר יובל שטייניץ, השר מיכאל איתן, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, שר התקשורת משה כחלון ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב, שסברו אף הם כי יש לדחות את הצעת החוק בשל הכשלים המצויים בה".

פלד אף טוען כי ההחלטה למנות ועדה חדשה בראשות לבנת "מעלה תמיהות רבות, שהרי לא ייתכן מצב בו שר עומד בראש ועדה מקצועית לגיבוש המלצות על חוק שנוי במחלוקת, אשר זוכה לתמיכתו הגורפת ונוגע באופן מובהק לתחום האחריות של משרדו, וכל זאת לאחר שוועדה בת שמונה שרים חברים כבר דנה בנושא במשך תשעה חודשים והביאה המלצות בפני ועדת השרים לחקיקה". השר פלד אף הבהיר כי הצעת החוק המקורית לא רק שאינה מציעה פתרון לכשלים, אלא תביא לעליית מחירים, תפגע ביוצרים ובסופרים, תפגע בצרכנים ותעמיק את העיוות בענף.

בתחילת השבוע החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה שלא להעביר את חוק הספרים להצבעה בקריאה טרומית בכנסת, כפי שרצתה שרת התרבות, אלא למנות צוות חדש שיבדוק את החוק בראשותה של השרה לבנת. זאת, לאחר שהוועדה בראשות פלד המליצה לדחות את החוק, בעקבות דו"ח של היועץ הכלכלי שמינתה, פרופ' חיים פרשטמן.

"ציפינו מהשר פלד לעמוד לימין הסופרים"

ירון סדן, יו"ר התאחדות המו"לים הגיב בזעם למהלך של השר פלד: "אנחנו מקווים שהתבונה תגבר ושהוועדה בראשות השרה לבנת תקום באופן מיידי, כפי שהחליטה ועדת השרים לחקיקה", אמר סדן בשיחה עם וואלה! תרבות. "ציפינו מהשר פלד שיעמוד לימין הספרות העברית והסופרים, ולא שיתקע מקלות בגלגלים, כשכבר מסתמן פתרון".

ממשרדו של שר המשפטים נאמן נמסר בתגובה לדברים של פלד: "יו"ר ועדת השרים לחקיקה, השר יעקב נאמן, טען בישיבה כי הצעת החוק שהוגשה לוועדה אינה שלמה, ואשר על כן, יש למנות צוות מקצועי אשר יביא את המלצותיו בעניינה בפני ועדת השרים לחקיקה".

בלשכת השרה לבנת סירבו להגיב לדברים.

השר בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התמ"ת, הודיע על תמיכתו בערר של פלד: "כשר תעשייה ומסחר, והממונה על רשות ההגבלים העסקיים, אני קובע באופן חד משמעי כי הצעת החוק להגנת הספרות כביכול, מהווה התערבות בוטה בשוק שעלול לפגוע בצרכנים, בסופרים ובענף כולו, ועל כן יש להסירה מסדר היום", אמר בן אליעזר. "ההצעה שגיבש יוסי פלד אינה פוגעת בציבור הצרכנים, אך מאפשרת לסייע לסופרים".

"לא ייתכן שאותה ממשלה, שמינתה שר שלא הייתה לו עמדה מגובשת בעניין, שר שהלך ובדק בתשעת החודשים האחרונים את הסוגיה, ולמד אותה מלפני ומלפנים – תחליט כעת שהממצאים שלו ושל המומחים אינם מספקים, ולכן יש צורך בעוד ועדה", הוסיף בן אליעזר. "זהו בזבוז משאבים וזמן בלתי נסבלים. אנחנו שמים את החלטות הממשלה ללעג ולקלס בעיני הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully