וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי הבמאים והתסריטאים מצטרפים להסתדרות

שני גורקביץ'

30.12.2010 / 9:48

"גם לנו מגיע אופק כלכלי וביטחון תעסוקתי", כתבו מנהלי הארגונים שיזמו את המהלך. "הגיע הזמן לדאוג לתנאי העבודה של התסריטאים ובמאי הקולנוע במדינת ישראל"

איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה ואיגוד התסריטאים החליטו להצטרף להסתדרות העובדים הכללית. כך הודיעו ראשי האיגודים במכתב ששלחו הבוקר (חמישי) לחברים בארגון.

"אחרי הפגנות היוצרים ברחובות, אחרי המאבק הארוך במסדרונות הכנסת, ואחרי שהובטח עתידן של הדרמה והתעודה וערוצים 2 ו-10 התחייבו להחזיר את כל חובותיהם - הגיע הזמן לדאוג לתנאי העבודה של התסריטאים ובמאי הקולנוע במדינת ישראל", כתבו יוזמי המהלך. "הערוצים המסחריים מקבלים אופק כלכלי ל-15 שנה? גם לנו מגיע אופק, גם לנו מגיע ביטחון תעסוקתי".

לטענתם, הצעד נועד כדי להבטיח נאותות הפקה, שכר ראוי, פנסיה ובעלות משותפת על היצירה התסריטאים , הבמאים והמפיקים."זהו מהלך היסטורי, חשוב ומשמח, שנועד לבצר את מעמד התסריטאי והבמאי בתרבות הישראלית, ולהבטיח שכולנו, כל התסריטאים והבמאים, נוכל ליצור עוד שנים רבות, משוחררים מלחצים זרים, ולהתפרנס בכבוד מפרי עמלנו", כתבו.

במכתבם, הדגישו מנהלי האיגודים כי ישמרו על עצמאותם המלאה וימשיכו להתקיים כעמותות מקצועיות. עם זאת, כיוון שלא ניתן להצטרף להסתדרות כארגון, על מנת שלמהלך יהיה תוקף צריכים רוב חברי האיגודים להצטרף להסתדרות באופן אישי, וכדי להוביל את הדרך הצטרפו לארגון כבר יושבי ראש האיגודים וחברי ההנהלה.

במסגרת המחאה על תנאי העסקתם ערכו היוצרים בישראל בשנים האחרונות מספר הפגנות בולטות, בהן ההפגנה מול מפעלי "קוקה קולה", ומול אולפן "ארץ נהדרת" ופריצה לשידור חי בערוץ 10. בשבוע הבא יקיימו שני האיגודים ערבי הסברה לחברים וכן כנס משותף בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully