וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברי הכנסת הם בושה"

שני גורקביץ'

2.1.2011 / 17:09

חתן פרס ישראל דני קרוון תקף בחריפות את נבחרי העם בהפגנת יוצרים ואנשי שמאל נגד מכתבי הרבנים והרבניות שיצאו באחרונה. יאיר גרבוז: "המדינה לא תשרוד עם גזענות"

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכת וידאו: דורון שטיין)

תחת הכותרת "לא רק הנשיא, גם הרבנים לא מעל לחוק", התכנסו היום (ראשון) אנשי רוח ואמנים מול מוזיאון תל אביב הישן, בקריאה לפטר ולהעמיד לדין את הרבנים שיצאו נגד השכרת דירות לערבים. אמנים כמו יורם קניוק, ספי רכלבסקי, דני קרוון, דוד טרקטובר ויאיר גרבוז קראו לקהל שהתאסף לצאת נגד "גל הגזענות השוטף את החברה הישראלית".

חתן פרס ישראל, דני קרוון, אמר לפני כחודשיים כי אם יעבור חוק גזעני בכנסת, הוא ידרוש לכסות את הקיר הדרומי במשכן עליו מוצבת יצירה שלו המשלבת את תמונתו של חוזה המדינה. "שלא יכסו את הקיר", אמר קרוון בהפגנה. "שיסתכלו על הרצל, חוזה המדינה, איזו בושה הם חברי הכנסת". כתנועת נגד לישיבת הממשלה המתכנסת בימי ראשון בירושלים, הודיעו המארגנים כי יקימו קבוצה שתארגן אירועים דומים בכל שבוע, באותה העת. "בנושא הזה אי אפשר להמתין אפילו רגע אחד", אמר האמן יאיר גרבוז על מכתב הרבנים ומכתב הרבניות שבא בעקבותיו. "המדינה הזו עם גזענות לא תשרוד אפילו רגע אחד".

דני קרוון. נמרוד סונדרס
"איזו בושה הם חברי הכנסת". דני קרוון בהפגנה/נמרוד סונדרס

הסופר ספי רכלבסקי, אחד ממארגני ההפגנה שנערכה מול המקום בו נחתמה מגילת העצמאות, החליט להקריא לנוכחים טקסט תגובה בשם "הכרזת העצמאות מגזענות". "מכתב נשות הרבנים הממומנים בידי ממשלת נתניהו חושף את התהום אליה נופלת מדינת ישראל", אמר רכלבסקי. "העובדה ש-70 שנה אחרי תעמולת הזוועה הגזענית באירופה מעזה הנהגת ציבור המסובסדת בידי המדינה להעתיק באופן מדויק מגרמנית את הרטוריקה של ה'דר-שטירמר' מעוררת פלצות. העובדה ש-15 שנה לאחר שמתחת לבנימין נתניהו המה גל ההסתה הרבני שהוביל לרצח רבין, שוב מתחדש תחת שלטונו גל ההסתה - חושפת את ראש הממשלה כאחראי העליון למצב שנוצר". על ההכרזה חתמו כ-25 סופרים ואנשי אקדמיה.

"לקחו לנו את היהדות בתור לאום. עכשיו יש רק דת", אמר הסופר יהורם קניוק בשיחה עם וואלה! ומחה נגד אדישות הציבור: "יושבים ביום שישי בבית, ומדברים על מכתב הרבנים, ועל מכתב הרבניות ועל זה ועל ההוא, אבל לצאת להפגנות הם לא ייצאו. לכולם יש התעטפות באיזה מעטה אדיש כזה, שיהיה מה שיהיה. אני לא מבין את זה בדיוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully