וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם The Fall

עינב שיף

3.1.2011 / 15:30

לרגל הופעתם הצפויה בישראל, The Fall בוחרים את האלבומים האהובים עליהם, מהסטוג'ז ועד הוולווט אנדרגראונד

The Fall לא עשו אף פעם שום דבר כמו שצריך: הם לא מוציאים אלבומים בקצב של להקות אחרות, הם לא מתראיינים כמו להקות אחרות והם כמובן לא עושים מוזיקה כמו להקות אחרות – לכן הם The Fall, אחת הלהקות החשובות שיש לרוקנרול להציע. לכן, גם כשהם נענו להצעה להשתתף ב"בית התקליט" (לקראת הופעתם בישראל ב-20 בינואר), אפשר היה לנחש שהם לא יעשו את זה ככל האמנים האחרים שהשתתפו בפינה.

אכן, מארק אי. סמית' והחבורה לא הפתיעה – הם הסכימו לפרט את 9 האלבומים האהובים על חברי הלהקה, אולם סירבו להרחיב ולהסביר מדוע. מכיוון שהבחירות של הלהקה היו מקוריות ומעניינות, לא היה טעם לחסוך מכם את הבחירות שלהם ובמקום להסתפק בשורות ריקות – חיברנו כמה מילים על כל אלבום, כדי שאולי יהיה לכם מושג מה הפך אותם לראויים להיכנס לרשימה זו.

ג'ין וינסנט – "The Best, Vol.2"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון פיל העריץ את שניהם. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחירה הראשונה של ההרכב היא אמן הרוקבילי האמריקאי, שבאוקטובר ימלאו 40 שנים למותו. וינסנט ידע לנגן מהר וחזק וסיפק להיטים כמו "Be-Bop-A-Lul" ו-"'Lotta Lovin". אחד המעריצים הגדולים של וינסנט היה ג'ון פיל המנוח, שהיה ידוע גם כמעריץ של The Fall.

"Thenewno2 – "You Are Here

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלכו על הבן של הריסון. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחירה מעניינת למדי של הלהקה האנגלית. הפעם מדובר בלהקה של בנו של ג'ורג' הריסון, דאהני הריסון, שבחר בשם שלקוח מהדמות המפורסמת בסדרה הבריטית "האסיר", כיוון שרצה להיות "חסר פנים". הלהקה הוציאה אלבום אולפן אחד לא רע בכלל עד היום ועתה מסתבר שגם אם אביו האגדי של דאהני לא הספיק להאזין לו (האלבום יצא בשנת 2008, שמונה שנים אחרי מותו של ג'ורג'), לפחות אגדה מוזיקלית אחרת מצאה בו עניין.

"Can – "Soundtracks

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלבום חשוב ומהפנט. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא להאמין אבל מדובר בסוג של בחירה אפילו צפויה של הלהקה: The Fall מציינים את הרכב הקראוט-רוק הנפלא בהנהגת הולגר צוקאי, הרכב ששינה את פני המוזיקה האלקטרונית והתעשייתית בזכות שירים שישנם באלבום הזה, כמו "Mother Sky" ו-"She Brings The Rain", משירי האהבה היפים בכל הזמנים.

וולווט אנדרגראונד – "White Light/White Heat"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הבכורה המפעימה, אבל חשוב לכשעצמו. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולם מאוהבים באלבום הבכורה של הוולווט עם ניקו? דה פול הלכו דווקא על האלבום השני, הקשה והמורכב שנפתח עם שיר הנושא המעולה ומסתיים עם "Sister Ray". אלבום חובה בכל בית.

הסטוג'ס - "Raw Power"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלאסיקה של ממש. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוב בחירה באלבום שהוא לא הבכורה פורצת הדרך: באלבום הזה איגי פופ בשיא כוחו ואונו כפרוטו-Pאנקיסט זועם ומכסח, מצב רוח שהוציא ממנו קלאסיקות כמו "Search and Destroy" ו-"Gimme Danger". טריוויה: זהו אלבום של הסטוג'ס ממנו הם לא ביצעו אף לא שיר אחד בהופעתם האחרונה בישראל.

קפטן ביפהארט – "Strictly Personal"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לגמרי, אבל לגמרי אישי. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחווה יפה של הלהקה האנגלית ללהקה של הקפטן שהלך לעולמו לפני שבועיים. הבחירה כאן היא באלבום השני של ביפהארט והמג'יק בנד שלו, בו נמצא השיר " Beatle Bones 'n' Smokin' Stone", אותו כיסו The Fallב-"Peel Sessions", תוכנית האירוח של ג'ון פיל, שהוקלטה בשנת 1996.

"Level 42 – "Standing In The Light

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פירגון נאה. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד האלבומים המצליחים של הרכב הג'אז-Fאנק נבחר לאחד המצטיינים גם על ידי הלהקה האנגלית, שכנראה אהבה כמו לא מעט אנגלים (האלבום הגיע למקום התשיעי במצעד המכירות בזמנו) שירים כגון "The Sun Goes Down".

"ELO – "Out of The Blue

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב, מה זה עושה פה? עטיפת האלבומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוב, מי שחשב שהאלבום עם "Mr. Blue Sky" הוא אחד האלבומים האהובים על The Fall, מוזמן למלא עבורנו את כרטיסי הלוטו.

"Von Südenfed - "Tromatik Reflexxions

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצת נפוטיזם, מה רע? עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנראה כדי לא לעצבן את הבוס, הצליחה הלהקה להתעלות על שיקולי הנפוטיזם ולדחוף את אלבום הפרויקט המשותף של מארק אי. סמית' עם מאוס און מארס לרשימה, כאילו כדי להגיד שבכל זאת, לא מדובר באלבום של דה פול. איכשהו, יש לנו הרגשה שעם עוד קצת זמן, גם באלבום של The Fall הם היו בוחרים.

The Fall יופיעו בישראל ב-20 בינואר במועדון הבארבי בתל אביב. חימום: השמוקס ואלקטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully