וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציר טוב: אילו אלבומים בולטים צפויים לצאת במוזיקה הישראלית?

עינב שיף

6.1.2011 / 13:30

מאהוד בנאי, ברי סחרוף ושלמה ארצי דרך אלבום שירי הילדים של שלום חנוך ועד שבירת שתיקה של אסתר שמיר, הקהל הישראלי צפוי למבול של אלבומים חדשים. עינב שיף להיט בראש

אהוד בנאי

ערב לזכרו של מאיר אריאל אהוד בנאי. נמרוד סונדרס
חוזר לטקסטים שלו. אהוד בנאי/נמרוד סונדרס

שם האלבום: טרם נקבע

שבע שנים מאז "ענה לי", אלבום האולפן האחרון של אהוד בנאי שכלל שירים מקוריים שכתב בעצמו, נדמה שחלק גדול מהציבור מצפה למוצא פיו של הטרובדור הישראלי. בשנים האלו בנאי נדד בין אלבום הופעה מבריק לאלבום שירי מקורות מאכזב ("שיר חדש") ובעיקר לאינספור הופעות, במה שנדמה כגרסתו ל-Never Ending Tour של דילן, בשלל פורמטים: חשמלי, אקוסטי ואקוסטי + סיפורים כמו ב"קשר לאחד". בזמן הזה בנאי גם שיתף פעולה עם אמנים אחרים אבל בחודשים האחרונים הוא חזר לפורמט המוכר והאהוב של הופעה עם להקה, כשלצידו גילי סמטנה, הבסיסט שעובד עם בנאי כבר למעלה מ-20 שנים. על פי מקורבים לנושא, האלבום החדש צפוי לצאת לקראת פסח השנה והוא כנראה הריליס המרתק של התקופה.

ברי סחרוף

ברי סחרוף. נמרוד סונדרס
סוף סוף, לגמרי שלו. סחרוף/נמרוד סונדרס

שם האלבום: טרם נקבע

לא להאמין, אבל עברו כמעט 10 שנים (מאז "האחר" בדצמבר 2001) מאז הוציא ברי סחרוף אלבום אולפן חדש שרק שמו מתנוסס על העטיפה: שני אלבומים עם רע מוכיח, אלבום עם פורטיס ואלבום הופעה כיסו עשור מלא פעילות למוזיקאי החשוב הזה. אבל הדרישה לאלבום שהוא כולו סחרוף הולכת וגוברת ובקרוב זה יקרה: סחרוף הקליט אלבום בשקט בשקט וטפטף מעט מאוד שירים חדשים בהופעות החשמליות האחרונות שלו. לפי איך שהם נשמעו, יש בהחלט למה לחכות. בנוסף, בין כותבי השירים באלבום נמצאים נעם רותם, עמיר לב וכמובן דן תורן, מה שמבטיח שגם הפעם – איכויות הטקסט צפויות להגיע לסטנדרט שקבע סחרוף ב"האחר". המפיקים המוזיקליים הם בנו הנדלר ואורן לוטמנברג, מה שצפוי להפוך את האלבום לחגיגה צבעונית.

נעם רותם

נעם רותם. טל אנגלנדר
יחזור לפרק. נעם רותם/טל אנגלנדר

שם אלבום: "ברזל ואבנים"

יותר משלוש שנים אחרי "עזרה בדרך", נעם רותם הוא כבר לא הסולן לשעבר של קרח 9 אלא אמן בשל ובוגר ומהכותבים הטובים ביותר שיש למוזיקה הישראלית להציע. אלבומו החדש צפוי להציג כיוונים מוזיקליים חדשים בהפקתו של אביחי טוכמן (אוי דיוויז'ן) עם שירים כמו "קראת לי קין" ושיר הנושא המצוין, שכבר בהופעות הספיק להוציא מאנשים דמעות לא פחות מ"עולה ויורד" או "חרב דמוקלס". בשבועיים הקרובים ייצא הסינגל הראשון מהאלבום, שצפוי לצאת בעוד כחודשיים.

שלמה ארצי

שלמה ארצי. שי אוקון, שי אוקנין
הציפיות בשמיים. ארצי/שי אוקנין, שי אוקון

שם אלבום: "אושר אקספרס"

אלבום אולפן כמו שצריך, עם האיכוית שהיו כמעט בכל אלבום של ארצי בקריירה הארוכה והמפוארת שלו. "אושר אקספרס", שגם הוא צפוי לקראת פסח, עושה הכל כדי לפגוע בול: את האלבום מפיק מוזיקלית פטריק סבג, אחד שיודע איך לתפור סאונד מיינסטרים ובאלבום משתתפים דודו טסה, אברהם טל וכמובן – אריק איינשטיין. ועם הרכב אול-סטארז כזה, הציפיות הן לאלבום אול-סטארז.

אסתר שמיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב שהיא כאן. אסתר שמיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם האלבום: "זה בינך ובין אלוהים"

שמונה שנות שתיקה הן הרבה יותר מדי בשביל יוצרת בסדר הגודל של שמיר, מחלוצות הרוק הנשי בישראל שפתחה את הדרך לאחרות עם "במקום הכי נמוך בתל אביב" מצד אחד והמשיכה מסורת מפוארת של מבצעות ישראליות עם "עברתי רק כדי לראות". אלבומה האחרון היה "בגלל האנשים שאני אוהבת", אלבום בוגר ויפה ועתה מגיע "זה בינך ובין אלוהים" בהפקת יונתן לוי מאיזבו, שמבטיח להיות התשובה של שמיר לואקום הקיים בקרב זמרות בישראל. סינגל ראשון מתוך האלבום ייצא בקרוב.

אסף ארליך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השירים בהופעות פתחו את התיאבון. אסף ארליך/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם האלבום: "שקט עכשיו"

אסף ארליך עבר מאז אלבומו השני והמבריק, "חדשות מהמגירה", טרנספורמציה שהפכה אותו מסוד שמור לסוג של קאלט: להופעותיו מגיע קהל קבוע ואדוק שנמצא שם בפעם ה-30 וגם ה-40, מאז יצאה הבכורה "טוקשואו" בשנת 2002. עתה חוזר ארליך עם אלבום שלישי שכמו קודמו, יופק מוזיקלית על ידי עידו אגמון - מה שאומר שגיטרות לא יחסרו כאן. בהופעות ארליך כבר הספיק לבצע את "לא בא הביתה" האדיר ו"על הבודדת", שניהם ממשיכים את הרמה המאד גבוהה של שני אלבומיו של ארליך. סינגל ראשון מהאלבום צפוי לצאת בקרוב.

יעל לוי

יעל לוי.
בכיוון הרוקנרול. יעל לוי

שם אלבום: טרם נקבע

אלו כבר חדשות מעולות באמת. בשבוע הבא לוי תוציא סינגל ראשון מתוך אלבום של ביצועים חדשים לשירים ישנים שלה, אלבום שמגיע שבע שנים אחרי "חמש", אלבום מצוין שלא זכה לההערכה המגיעה לו. עבור לוי מדובר בקצב היצירה הרגיל שלה, אלא שהפעם מתכננת הזמרת שעומדת מאחורי "לך לאן שתלך", "בלדה לנאיבית" ועוד, הפתעה: בעמדת המפיקים המוזיקליים נמצאים לא אחרים מג'נגו (!) ורון בונקר (אביב גדג', קוואמי, המידנייט פיקוקס), שצפויים לתת לאלבום סאונד קצת יותר מחוספס מזה שהתרגלנו אליו אצל לוי, שתמיד תהיה אחת המבצעות המקוריות והמרעננות שהיו בישראל.

תומר יוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסגנון אחר. תומר יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם האלבום: טרם נקבע

במה מדובר: אלבום סולו שלישי לסולן הבלקן ביט בוקס, בהפקת שותפו ללהקה והמפיק המוזיקלי המבוקש של התקופה, תמיר מוסקט. יוסף, שכותב את שיריו בעצמו, ליהק לתפקיד היועץ האמנותי בתחום הטקסטים את דן תורן ובין המוזיקאים המשתתפים באלבום נמצא גם איתמר ציגלר. בנוסף, יענקלה רוטבליט תרם שיר לאלבום. מקורבים ליוסף מספרים שהאווירה באלבום שונה בתכלית ממה שהקהל הורגל אליו בבלקן ביט בוקס וגם ביחס לאלבומי הסולו שלו, מדובר באלבום אקוסטי ורגוע יותר.

רמי פורטיס

רמי פורטיס בהופעה. נמרוד סונדרס
לא משולש ולא נעליים. פורטיס/נמרוד סונדרס

שם האלבום: טרם נקבע

במה מדובר: אמנם מוקדם מדי לדעת איך ומה, אבל השירים לאלבום האולפן החדש של פורטיס כבר מוכנים לגמרי ועתה נותר רק להחליט מתי ואיך להוציאם. פורטיס כבר אמר לא אחת שהוא מתלבט בנושא עתיד הפורמט, אולם זה לא הפריע לו להוציא אלבום משולש. עתה, ברור רק דבר אחד: האלבום הבא לא יהיה משולש ולא נעליים.

כהן@מושון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איזה כיף שהם חוזרים. כהן@מושון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם האלבום: טרם נקבע

צמד ההיפ הופ המצוין של מיכאל כהן ומיכאל מושונוב ינסה לשחזר את הרעננות שעטפה את אלבום הבכורה (שכלל את "איזה באסה" וכמובן "פאן פאן פאן" האהוב) באלבום המשך. על ההפקה המוזיקלית מופקד אורי שוחט והאלבום צפוי לצאת בחודשים הקרובים.

עבודה עברית

חוה אלברשטיין, שלום חנוך. נמרוד סונדרס, עירא זליכה
האמת - מבטיח. אלברשטיין וחנוך/עירא זליכה, נמרוד סונדרס

שני ריליסים שונים עתידים לצאת בתקופה הלא רחוקה תחת המותג הוותיק: האחד הוא ביצועים מחודשים לחוה לאלברשטיין, בהתבסס על המופע המוצלח "בנות חוה" שנערך בפסטיבל תל אביב הראשון ב-2009. השני והלא פחות מסקרן הוא אוסף ביצועים של מוזיקאים לשירי ילדים של שלום חנוך. ומי במשתתפים? שימו לב לשמות: יהודה פוליקר, גידי גוב, יוני רכטר, נינט, דניאלה ספקטור ועוד. בהחלט מעורר תיאבון.

ועוד:

סקירה זו היתה ממש על רגל אחת ורק של אלבומים שאכן ישנה ודאות שהם יוצאים כפי שתואר לעיל. הרכבים נוספים שנמצאים במהלך עבודה על אלבום חדש הם נקמת הטרקטור שצפויים ככל הנראה לחזור השנה; מרסדס בנד שכפי שפורסם כאן לראשונה יעבדו על אלבום חדש עם יוסי פיין; מיקה קרני שתוציא אלבום משפחתי עם מיקי שביב וגם על ילדיה, לקראת עליית "מחוברות"; ואריק ברמן עם אלבום רביעי עליו עבד בארצות הברית עם משה לוי. בנוסף, ישנם דיבורים לא סגורים על אלבום של אריק איינשטיין עם שירי יצחק קלפטר, אלבום של איפה הילד ממנו יצא כבר שיר אחד, אלבום של הקליק בעקבות האיחוד הצפוי ועוד. זאת כמובן, רק מהגזרה המיינסטרימית והמוכרת יחסית. כמובן שלהקות האינדי לא יישבו בשקט וכרגע הריליס הכי מרתק הוא זה של נערות ריינס, שנמצא בשלבים אחרונים של עבודה והוא צפוי להיות הממתק האמיתי של הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully