וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: "Tree - "Cool Breeze

4.1.2011 / 8:30

הרכב הרוקנרול המצוין שמלווה את גבע אלון מתכונן להוצאת אלבום בכורה. בראיון, מסביר המתופף נווה קורן מה הדבר היחיד שחסר בתל אביב ומה היתרון בללוות חתיך כמו אלון

יח"צ - חד פעמי

Tree תמיד היו עוף מוזר בביצת הרוקנרול הישראלית: רביעיית קיבוצניקים עם שיער ארוך שמנגנת רוקנרול סמיך ומרתק, שהוא שילוב כמעט אידיאלי בין ישן לחדש. אחרי אי.פי אחד שנמכר ב-2,000 עותקים, הלהקה נחשפה יותר ויותר בשנה וחצי האחרונות בזכות היותם להקת הליווי בהופעות המפוצצות של גבע אלון. עתה, בשיא המומנטום, הם משחררים את "Cool Breeze", סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה, שכולל בדיוק את מה שההבטחה של Tree כללה עד כה: רוקנרול אחר.

להקת Tree.
טוב להיות זר. להקת Tree

Tree הם בעצם בן גולן (גיטרה, שירה), יאיר ורמוט (קלידים), דור קורן (בס) ואחיו נווה קורן (תופים). בסיס הלהקה הוא הקיבוץ ואם יש משהו שמאפיין את הרוקנרול של Tree הוא קודם כל אווירת הקיבוץ שיש בתוכו, במובן הטוב של המונח – זוהי לא מוזיקה ארצישראלית מיושנת, אלא פשוט נגינה משוחררת ואוורירית להבדיל מהטון הלחוץ של העיר.

"בוודאי שלקיבוץ יש חלק חשוב במוזיקה שלנו,מסביר נווה קורן בראיון לוואלה! תרבות. "הנוף שלנו שונה לגמרי מזה של העיר, קצב החיים הוא שונה וגם המרחק מהביצה התל אביבית, שהיא טובה ומגניבה, הוא מרחק נוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מצד שני, אפשר להפסיד מזה, לא?

"תראה, אם היינו גרים ב-LA והסצנה היתה בניו יורק, מרחק כמה שעות טיסה, הייתי מאמין שצריך לשנות משהו. מדובר כולו בשעה נסיעה, כן? החיסרון היחיד בלגור בקיבוץ הוא שאנחנו לא רואים מספיק הופעות של עוזי פיינרמן, ותאמין לי – מדובר בבעיה".

ובכל זאת, תמיד כשאתם מגיעים לאירועים רבי משתתפים, אתם נתפסים כמוזרים, ההיפים של האינדי הישראלי.

"תשמע, היפי בסנסקריט זה בעצם 'זר'. האם אני 'זר' גם היום? כן, אבל זה משהו מהבית של אבא ואמא. החיסרון שהיה לנו בתיכון הוא היום הייחוד שלנו".

גבע הוא בן קיבוץ מעברות ששייך לעמק חפר, פורטיס עבר אליכם לא מזמן. נהייתם אימפריה.

"כן, בסוף כולם באים אלינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיף ללוות את החתיך. אלון עם להקת Tree/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הדימוי שנוצר, לא כדאי להתבלבל ולחשוב על הלהקה כחבורה שמקשיבה לוינילים של לד זפלין כל היום: את האלבום של Tree הפיק מוזיקלית אורי "מיקסמונסטר" וורטהיים מהתפוחים והוא ייצא דווקא באודיו-מונטאז', הלייבל שהוציא את האלבומים של התפוחים, רדיו טריפ ועוד, כלומר לא בדיוק החיבור המוזיקלי הצפוי. בפסטיבל אינדינגב האחרון הלהקה אירחה את עמיר לב, ופתאום הטקסטים החדים שלו קיבלו תפנית מוזיקלית ממש מרגשת. ועם זאת, נראה שהכיוון של הלהקה הוא בכלל לא כאן, לא בקיבוץ ולא בעיר: "יש לנו המון תוכניות לחו"ל", אומר קורן. "כולנו מאוד רוצים, אבל גם חשוב להיות נרקיס יפה בביצה שלך. אני רואה המון חברים שלנו שפוסחים ומזלזלים בישראל, אבל עבורנו, זה הבית שלנו. כשאתה יוצא מהבית שלך חזק, יותר קל לך".

תמשיכו לעבוד עם גבע?

"בוודאי, הוא אמן גדול ותענוג להיות איתו".

נראה תמיד שהוא בולע את כל מי שמאחוריו עם הפרפורמנס שלו. אתם לא מרגישים קצת מאחור?

"שמע, אנחנו מרגישים שותפים ליצירה שלו וזה כבוד. אגב, גם לגבות חתיך כזה זה מגניב".

Tree ישיקו את האלבום החדש בשתי הופעות באוזןבר בתל אביב, ב-20 וב-21 בינואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully