וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לפיתוח ירושלים תשקיע 2.5 מיליון שקלים בפרויקטים חדשים

שני גורקביץ'

4.1.2011 / 16:05

סרט של ג'ולי שלז וסדרת טלוויזיה של רני בלייר וענת אסולין הם בין הפרויקטים שיזכו לתמיכה מהקרן, שמימנה בעבר חלק מהפקת "עספור" ו"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"

הקרן לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים פרסמה היום (שלישי) את שמות הפרויקטים שיזכו השנה למימון מטעמה. כתנאי לקבלת המימון (בגובה 2.5 מיליון שקלים), התחייבו היוצרים כי לפחות 50% מהצילומים ייערכו בירושלים ולפחות 25% מהוצאות ההפקה יהיו בבירה.

מתקציב הרשות לשנת 2011 ייהנו, בין השאר, סרט הקולנוע "שבעה נקיים", מאת רעות אקשטיין ובבימוי ג'ולי שלז. הסרט עוסק בשביתת מין שפורצת בחברה החרדית בעקבות אי תשלום משכורת לבלנית במקווה. התמיכה תוענק גם לסרט "בית לחם", שכתבו עלי ואקד ויובל אדלר (שגם מביים), המספר את קורותיו של איש שב"כ שנאלץ להקריב מקור ומתקשה לעשות זאת. בנוסף ייתמכו התסריטים "וילה לאה", של דוד אקרמן וצפריר קוחונובסקי, "מחילה", של מרדכי ורדי ו"מרחק בריחה", של דני לרנר.

בתחום הטלוויזיה ייתמכו התוכניות: "שביתה", של רני בלייר וענת אסולין, "שטיסל" של אורי אלון ויהונתן אינדורסקי, "הכיתה" של עמרי לוי ורון גולדמן ו"לילות מוסררה", של אבישי דוד כהנא וריקי שלח. בנוסף תתמוך הקרן בפרויקט "24 שעות ירושלים" במסגרתו יעקבו עשרות צוותי צילום אחר עשרות בני אדם בעיר, במשך יום אחד. פרויקט דומה בוצע בהצלחה בברלין.

המיזם החל לפני כשנתיים וחצי, ועד היום השקיעה הרשות יותר מ-18 מיליון שקלים בהפקת 18 סרטי קולנוע, 6 סדרות טלוויזיה ופיתוח עשרות פרויקטים חדשים. בין היתר, סייעה הקרן להפקת הסרט זוכה האוסקר הישראלי "הממונה על משאבי אנוש", וכן הסדרות "עספור" ו"עבודה ערבית". מדובר בקרן העירונית היחידה הפועלת בישראל בתחום הקולנוע. את המיזמים שזוכים לתמיכה בוחרים חברי ועדה מיוחדת של הרשות, הכוללת בכירים מענפי הקולנוע והטלוויזיה ומהאקדמיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully