וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

6.1.2011 / 7:15

אנג'לינה ג'ולי רודפת אחרי ג'וני דפ, סופיה קופולה סוגרת חשבון עם אבא וכולם נפגשים על המסך הגדול עם סרט פעולה מקפיץ ודרמה איטלקית נוטפת סקס

התייר

עיבוד אמריקאי למותחן הצרפתי המצליח "אנתוני זימר", שבו נכנסים אנג'לינה ג'ולי וג'וני דפ לנעליהם של סופי מרסו ואיוון אטאל. במקרה זה, העלילה מתרחשת בוונציה, אבל גם הפעם עומדות במרכזה שתי דמויות נאות מראה ומסתוריות, שמנהלות משחק של חתול ועכבר ברחבי העיר. האם מישהו מהם יצליח להתל באחר, ואולי בעצם שניהם מהתלים יחדיו בכל העולם?

מן הביקורות: תא העיתונאים הזרים בהוליווד העניק לסרט שלוש מועמדויות לגלובוס הזהב, ובהן בקטגוריית הדרמה הטובה ביותר. זו עובדה משונה בהתחשב בכך ש"התייר" נקטל בידי הביקורות כמעט יותר מכל סרט עתיר תקציב אחר בעונת הסתיו-חורף הנוכחית. רולינג סטון, למשל, הצהיר כי הסרט נמצא בתחתית רשימת הקטסטרופות של 2010, הוליווד ריפורטר ציין שכל החלטה אמנותית בו מתגלה כטעות בשיקול דעת, ויו.אס.איי טודיי כתב שזוהי ההופעה הגרועה בקריירה של ג'וני דפ. רק כלי תקשורת בולט אחד יצא להגנת הסרט – האתר מוביליין, שכתב כי זהו מותחן אלגנטי ומהנה, המזכיר קלאסיקות בסדר הגודל של "חידון בחרוזים" עם קרי גרנט ואודרי הפבורן.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 20. מטא קריטיק – 37.

במאי: פלוריאן הנקל פון דונרסמארק. משחק: ג'וני דפ, אנג'לינה ג'ולי, פול בטאני, טימותי דלטון (103 דקות).

אי שם

לאחר "אבודים בטוקיו" מגישה סופיה קופולה דרמה נוספת על הניכור והריקנות של עולם הזוהר. הפעם, אולי בהשראת התבגרותה כבת של פרנסיס פורד קופולה, היא עושה זאת דרך סיפורו של כוכב הוליוודי (סטיבן דורף), הזוכה לביקור קצר אך הרה משמעות מבתו הילדונת (אל פאנינג).

מן הביקורות: "אי שם" לא זכה לשירי הלל מהסוג שקיבל "אבודים בטוקיו", אבל בכל זאת מצא לעצמו כמה מעריצים בעלי שם. ניו יורק טיימס כתב שצפייה בסרט היא חוויה מופלאה ושקולת ערך לקריאת שירה, רוג'ר אברט נתן לו את מספר הכוכבים המירבי וציין שהוא מוכיח כי קופולה היא במאית מרתקת וחדת אבחנה, ואתר סלון הכריז כי זוהי יצירה יפה, בוגרת ומפתיעה. לעומת זאת, טיים סבר דווקא שקופולה הוציאה תחת ידיה הפעם דרמה מאכזבת ובנאלית, וניו יורק אוברזבר אף קרע את הסרט לגזרים וכתב כי הוא כה ריקני וסתמי שהיה צריך לקרוא לו "שום מקום".


ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 76. מטא קריטיק - 67.

במאית: סופיה קופולה. משחק: אל פאנינג, סטיבן דורף, (97 דקות).

דרכו של לוחם

ערבוב בין מערבוני ספגטי, סרטי סמוראים ונינג'ות וקומדיות פיוטיות. במרכז התמהיל עומד הסייף הטוב בעולם, שמתגלגל במקרה לעיירה משונה במערב הפרוע ומוצא עצמו מגן עליה מפני האויבים שמאיימים לחסל את תושביה. האם הוא יעזור ליפה שבהם להוציא לפועל את נקמתה ברוצחי משפחתה?

מן הביקורות: הסרט נרשם כאחד הכישלונות הקופתיים הגדולים של השנה, וגם המבקרים כמובן לא השתגעו עליו – לוס אנג'לס טיימס הגדיר אותו כ"ניסוי מעבדה מעייף בערבוב ז'אנרים", ואינטרטיינמנט וויקלי קבע שהוא קלישאתי ומגושם. וראייטי היה מפרגן יותר, והצהיר שזוהי חגיגה ויזואלית המזכירה שילוב של סרג'יו ליאונה ופדריקו פליני, לא פחות.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 37. מטא קריטיק – 45.

במאי: סנגמו לי. משחק: ג'פרי ראש, קייט בוסוורת, ג'אנג-דונג גאן (100 דקות).

מה עוד אני רוצה?

כמה חודשים לאחר "אני אהבה" מגיעה דרמה נוספת תוצרת איטליה על אשה בוגדנית. אלבה רורווכר, שגילמה בסרט ההוא את בתה של הגיבורה, קיבלה הפעם את התפקיד הראשי – אנה, רואת חשבון נשואה שאינה מסוגלת לרסן את תשוקה לפביאנו, מלצר מבוגר ממנה ונשוי גם הוא. כרגיל בסיפורי בגידה תוצרת ארץ המגף, גם כאן מתפתחת תסבוכת עתירת שקרים, דילמות וסקס חושני.

מן הביקורות: הסרט זכה להפצה מצומצמת בארצות הברית לפני כמה שבועות והותיר רושם טוב על המבקרים בניו יורק ובלוס אנג'לס: כך, למשל, ווילג' ווייס כתב כי יש בו תענוגות מן הזן הקלאסי, וניו יורק פוסט ציין כי למרות העלילה הבנאלית למדי, הסרט עדיין משכיל לרגש ולענג. לעומת זאת, טיים אאוט ניו יורק הביע פליאה שדרמה תוצרת אירופה יכולה להיות כה חיוורת וקלישאתית.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 80.

במאי: סילביו סולדיני. משחק: אלבה רורווכר, פיירפרנצ'סקו פבינו (126 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully