וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאקו"ם: חתמו הסכם לקבלת תמלוגים מיוטיוב

עינב שיף

5.1.2011 / 7:00

האגודה לשמירת זכויות יוצרים בישראל הגיעה להסכם עם אתר שיתוף קטעי הווידאו במסגרתו יועברו תמלוגים לאמנים ששיריהם יעלו באתר. אייל גולן כבר מברך

אקו"ם, האגודה לשמירת זכויות היוצרים בישראל, הכריזה היום (רביעי) על שיתוף פעולה מלא עם YouTube, מאגר קטעי הווידאו הגדול בעולם. על פי ההסכם, יוצרים החברים באקו"ם יקבלו תמלוגים על השימוש במוזיקה שלהם באתר, המתפרנס מפרסומות. משמעות הדבר לתעשייה הישראלית היא מקור הכנסה גדול ומשמעותי, שצפוי להגדיל את היקף הפעילות של יוצרים ישראלים ביוטיוב, הנהנה מחשיפה הולכת וגוברת בישראל.

"ברגע שהם התחילו לדבר על תמלוגים שנראו לנו הוגנים, אז קרתה פריצת הדרך בשיחות איתם", מגלה מנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד בשיחה עם וואלה! תרבות. "הם לא הכירו את המודל הכלכלי שלנו והם עבדו ללא הכנסות מפרסומות, כך שהם חששו מאד להתחייב. מבחינתנו, הרגשנו שינוי ברגע שהמספרים שעלו באוויר התחילו לעשות שכל".

עם זאת, מוסיף בן דוד, קשה לו לצפות לגידול דרמטי בהכנסות. "תשווה את יוטיוב לתחנת רדיו גדולה", אומר בן דוד. "בתחנת רדיו אין לך כל כך מידע לגבי כמה מאזינים שמעו שיר בשעה מסוימת ביום מסוים. כאן, יש מידע בדיוק על כמות המאזינים ששמעו את השיר. העניין הוא שכשמיליון אנשים צפו בסרטון מסוים, האם יהיה לזה ביטוי בתמלוגים או בהכנסות של יוטיוב עצמה? כמובן שיוטיוב מקבלת תשלומים עבור הפרסומות עם קורלציה עבור הפרסומות האלו ולכן גם אנחנו רוצים לקבל נתח מההכנסות בהתאם. ביוטיוב, מספר הצופים הוא לא מספר המשלמים".

"יוטיוב נחשבת למוקד מרכזי של צפיות והאזנה לתכנים מוזיקליים ועל כן ההסכם הזה הוא משמעותי ביותר", הוסיף בן דוד. "לשמחתנו, קיימת מערכת המסייעת לזהות את היצירות ולייצר דוחות שיעזרו לנו לחלק את התמלוגים באופן מדויק ביותר ליוצרים". מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, הוסיף: "אנו שמחים מאוד על חתימת ההסכם עם אקו"ם, שיסייע לאמני ישראל לקבל תגמול על יצירותיהם המקוריות ביוטיוב ויעודד צמיחת כישרונות מוזיקליים חדשים".

עבור אקו"ם, מדובר בהישג ששם אותה לצד ארגונים מקבילים בבריטניה, הולנד, ספרד וצרפת, שחתמו גם הם על הסכם חלוקת תמלוגים עם יוטיוב. אמנים כמו אייל גולן ומוקי כבר הביעו תמיכה במהלך ובירכו את אקו"ם על חתימת ההסכם: "זה צעד חשוב לקראת הכרה ביוצרים ושמירה על זכויותיהם", מסר אייל גולן, שהצטרף לארגון בזמן - רק באחרונה הוא הוציא שני שירים, באחד מהם כתב את המילים ובשני את הלחן.

  • עוד באותו נושא:
  • אקו"ם
  • youtube

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully