וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ניפר אבסירה בין עשרת הצלמים המבטיחים של Dazed

שני גורקביץ'

5.1.2011 / 18:30

הצלמת הישראלית נבחרה על ידי המגזין הנחשב לאחת ההבטחות הגדולות של 2010. "מעולם לא הגדרתי את עצמי כצלמת"

הצלמת הישראלית ג'ניפר אבסירה נבחרה על ידי המגזין Dazed and Confused לאחת מעשרת הצלמים המבטיחים של 2010. "אפילו לא אמרו לי שאני שם", סיפרה אבסירה בשיחה עם וואלה! תרבות. "פשוט יצא שגלשתי וראיתי סיכום שנה שלהם בצילום, והשם שלי הופיע. חשבתי שאני הולכת למות מהתרגשות. כי האנשים שם הם אנשים שאני ממש מעריכה, הם מגניבים לאללה".

אבסירה, בת 26 מתל אביב, נולדה בצרפת ועלתה לארץ כשהיתה קטנה. היא מסיימת בימים אלו תואר שני באמנות בין תחומית באוניברסיטת תל אביב, אך מעולם לא למדה אמנות מעשית. "לא מתחבר לי ללמוד משהו שכל כך אוהבים לעשות", אמרה אבסירה שאת התואר הראשון עשתה במחלקות להיסטוריה כללית וספרות צרפתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מתחבר לי ללמוד משהו שכל כך אוהבים לעשות". A Thousand Plateaus/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תמיד צילמתי. בגיל 14 ביקשתי מההורים לקנות לי מצלמה בגרושים בחנות מדהימה באלנבי. והתחלתי לפתח את התמונות עם החברה הכי טובה שלי על הגג של הבית שלה". אבסירה מספרת כי תמיד היתה מאוד מעורבת בתרבות, בעיקר בקולנוע "ביליתי שעות בסינמטק, והמוח שלי התחיל כבר לחשוב בתמונות, בצילומים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויויאן ווסטווד כבר התקשרה. Euphoria/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא עברה לצילום דיגיטלי לפני כשבע שנים, אך לדבריה לא ממש אהבה את התוצאה, עד למהפך שקרה לה בשנה שעברה. במסגרת הלימודים נסעה לסמינר שהוקדש לתנועת הבאוהאוס שהשפיע עליה מאוד. "התחלתי לצלם שם בצורה אחרת. משהו זז לי במוח, והחלטתי לחלוק את זה עם אחרים".

בצעד שאפתני במיוחד, שגם התברר כמשתלם מאוד, שלחה אבריסה את תצלומיה לעשרת המגזינים הנחשבים בעולם הצילום. למחרת קיבלה פנייה מ- Dazed, שביקשו לראיין אותה. כמה ימים לאחר פרסום הכתבה אודותיה באתר המגזין, כבר פנו אליה נציגיה של המעצבת ויויאן ווסטווד, וביקשו שתשתתף באחד הפרויקטים "100Days of Active Resistance". מאז כבר קיבלה מספר הצעות, ולאחרונה אף פורסמו יצירותיה במגזין הישראלי "החדש והרע". כיום היא עובדת על פרויקט לאתר "7,000 Words", וכן למגזין אוכל איטלקי.

"עד לפרסום במגזין לא הגדרתי את עצמי כצלמת, אבל עכשיו זה דחף אותי ושינה את כל האופן בו אני יוצרת ואני לא מפסיקה לעבוד", סיכמה בחיוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully