וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבום סולו חדש למאיר ישראל

עינב שיף

6.1.2011 / 7:30

המתופף הוותיק והמשובח ישבור שתיקה של 14 שנים עם אלבום של שירים שכתב והלחין. "יהיו שירים פוליטיים ושירי אהבה", מספר המוזיקאי, שאפילו לא הזדקק לעזרתו של שלמה ארצי

מאיר ישראל מוכר למאות אלפי ישראלים בתור אחד המתופפים הגדולים שידעה ויודעת המוזיקה הישראלית: החל מפריצת הדרך עם תמוז ועד השותפות המלאה בלהקה של שלמה ארצי, ישראל הוא ללא ספק מוזיקאי עתיר זכויות כאן. אלא שעתה, אחרי 14 שנים, הוא שב לראשונה גם לעמדת הפרונטמן עם אלבום סולו חדש (שלישי בסך הכל) שייצא בהמשך השנה בחברת התו השמיני.

"באלבום יהיו שירים שאני כתבתי והלחנתי", מספר ישראל לוואלה! תרובת. "באלבום הזה עשיתי את כל העבודה כשמדי פעם היה מגיע חבר. כמעט בכל שיר באלבום יש אורח, כמו אלונה טוראל למשל, כך שאפשר לדעת מי היה אצלי בבית".

לדברי ישראל, באלבום יהיו 11 שירים, חמישה מהם בעברית ושישה באנגלית. "זה אלבום ממש מאוזן", הוא אומר בחיוך. "חציו של האלבום מדבר על מצבנו במדינתנו והחצי השני הוא של שירי אהבה. זה גם האלבום הראשון שאני רוצה לשווק, אחרי שהאלבומים הקודמים היו בעיקר אצלי בבית. עכשיו הצטברו אצלי חומרים וראיתי כי טוב, אז החלטתי להוציא את זה". אחד השירים שאפשר כבר לשמוע הוא "למה השנאה", שישראל העלה ביוטיוב וייכלל באלבום. בנוסף, ישראל עורך בעצמו קליפים להופעה, באמצעות דיאלוג עם חבר מקנדה. כן, מאיר ישראל עובד דרך הסקייפ.

זו התרגשות אחרת מהופעה?

"בוודאי. תראה, בקטע של התופים כבר חציתי את ההתרגשות, אבל כשזה מגיע לשירה שלי אני בהחלט מתרגש ויש איזושהי דריכות. גם הטיפול במסביב של האלבום הוא כל כך מאסיבי ויורד לפרטים, אבל זה לא העיק עליי, אולי רק על אשתי שקצת מתלוננת שאני עובד יותר מדי קשה על זה".

אתה עובד עם שלמה ארצי, שכישרונו בכתיבה והלחנה ידוע. שיתפת אותו בתהליך העבודה שלך?

"במקרה הזה לא שיתפתי אותו, כי הוא כל כך טרוד בענייניו והוא מוציא אלבום משלו. חשבתי שזה לא נכון לבוא ולהטריד אותו. כשייצא האלבום אני אתן לו אותו. צריך להבין: יש לנו את המשפחה שלנו, שלמה והלהקה זו ממש משפחה. זו המדינת ישראל, ומסביב לזה אני מטייל בעולמות אחרים, שאלבום הוא אחד מהם. אבל שלמה זה הבית".

לצד העבודה על האלבום, ישראל ממשיך להופיע במועדון השבלול ג'אז בתל אביב, כפי שיעשה הערב (חמישי), עם אורח מיוחד: אריק רודיך. "30 שנה לא ניגנו ביחד ואחרי חזרה אחת הרגשנו כל כך טוב וכל כך מגניב", מספר ישראל. "זו גאווה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully