וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרן רזאל - "מה עשית היום?"

6.1.2011 / 8:00

הסינגל החדש של אהרן רזאל, "מה עשית היום", סגר לו מעגל של 13 שנים עם העזיבה שלו את לימודי הדוקטורט. בראיון, הוא מסביר גם איך ההינתקות שינתה אותו לגמרי

יח"צ - חד פעמי

אהרן רזאל הוא מסוג האמנים שתמיד נמצאים על התפר: מצד אחד, הכיפה שלראשו והיותו בן למשפחת אצולה מוזיקלית במגזר הדתי (עם אחיו יונתן ובן דודו ניצן-חן), הופכת אותו לכאורה לעניין פנימי של הציונות הדתית. מצד שני, מדובר ביוצר רוק-פופ לגיטימי שעושה שימוש בכלים מוזיקליים מערביים לחלוטין. עם הדואליות הזו יוצא רזאל לדרך לקראת אלבום חדש בהפקה מוזיקלית של שמוליק דניאל ואבי טל, מתוכו יוצא היום (חמישי) הסינגל הראשון, "מה עשית היום?".

אהרון רזאל. אבשלום לוי,
נע בין שני הקטבים. רזאל/אבשלום לוי

"האלבום הזה הוא בשבילי סגירת מעגל", מספר רזאל. "חלק מהשירים כאן הם למעשה שיפוצי טקסטים של דברים שכתבתי לפני 13 שנים, כששיניתי פאזה חשובה בחיי – עזבתי את לימודי הדוקטורט בקומפוזיציה ועברתי להסתובב בצפת ולמעשה, הסינגל שיוצא הוא השיר הראשון שכתבתי שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

איך אתה מסתכל על הטקסטים האלו במבט לאחור?

"אני חושב שהם חשובים לי מאוד. אני מקווה שהקהל יעריך את העבודה הקשה שאני משקיע בכתיבת טקסטים אישיים ולא בהלחנה של פסוקים. אני מאמין שהקהל הולך איתך כשאתה אמיתי עם עצמך".

אהרון רזאל.
ההינתקות שינתה אותו. אהרן רזאל

את היחסים של רזאל עם הקהל החילוני, שבהחלט מגיע להופעותיו, אפשר לחלק ללפני ואחרי ההינתקות שאירעה בקיץ 2005. רזאל גילה חלק פעיל בהתנגדות למהלך, השתתף בהפגנות וגם כתב שירים בעקבות האירוע. למתבונן מהצד, נראה שלאחריו, הוא הפך לאמן אחר. "במקרה גם דיברתי עם דניאל זמיר, גם הוא אומר שהשתניתי מההינתקות והפכתי יותר עצוב ומופנם", מספר רזאל. "יכול להיות שאני לא מודע לזה, שבאמת משהו בתוכי נשבר במקום ההוא שם, או שהחלטתי להיות מבוגר יותר, כמו בן אדם שחי בעבר באשליות ופתאום הוא מתפכח".

היית רוצה יותר קהל חילוני בהופעות שלך?

"הייתי רוצה שהחילונים יהיו דתיים", אומר רזאל בצחוק. "באופן הכי כן, אני תמיד נמצא במקום שמנסה להגיע לכמה שיותר קהלים ולאו דווקא במובן החילוני-דתי, אלא במובן של קהל רוחני ועמוק".

  • עוד באותו נושא:
  • אהרן רזאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully