וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט דה נירו יעמוד בראש חבר השופטים בפסטיבל קאן

שני גורקביץ'

6.1.2011 / 17:36

"זה כבוד גדול והזדמנות נדירה", אמר השחקן הוותיק על ההזמנה לחזור לפסטיבל הסרטים היוקרתי. "זו אינה משימה קלה"

רוברט דה נירו נבחר לעמוד בראש חבר השופטים בפסיטבל הקולנוע שייערך בקאן במאי הקרוב. בתגובה להכרזה אמר היום (חמישי) השחקן והבמאי כי עצם ההזמנה להשתתף בפאנל השופטים היא כבוד. "פסטיבל הסרטים בקאן הוא הזדמנות נדירה עבורי, כיוון שמדובר באחד הוותיקים והטובים ביותר בעולם", אמר. דה נירו כבר כיהן פעמיים כראש חבר השופטים של הפסטיבל, במהלך שנות ה-80, ולפיכך לדבריו, הוא מבין כי "זו אינה משימה קלה".

לדברי המארגנים, הבחירה בדה נירו נועדה לכבדו בתור אחד ממייסדי פסטיבל הסרטים בטרייבקה (ניו יורק), שחוגג השנה עשור להיווסדו. השחקן אמר כי בעקבות פעילותו בפסטיבל בניו יורק הוא מוקיר ומכבר יותר את עבודת חבר השופטים בפסטיבל. "פסטיבלים מהסוג הזה עוזרים לחבר את קהילת הסרטים הבינלאומית, ויש להם השפעה תרבותית מתמשכת".

שמונה מסרטיו של דה נירו השתתפו עד היום בפסטיבל בריביירה הצרפתית, כשעל שניים מהם אף זכה בפרס דקל הזהב ("נהג מונית" ב-1976 ו-"המיסיון" ב-1986).

ייתכן שצירופו של דה נירו הוא ניסיון מטעם מארגני הפסטיבל להשיב אליו מעט מהקסם ההוליוודי שהיה כה נפוץ בו פעם. זאת לאחר שבשנה שעברה התעמעם מעט אור הכוכבים בקאן, בשל מיעוט השחקנים ההוליוודיים שהגיעו. לכך לא הוסיפה העובדה שזוכה הפסטיבל היה סרט תאילנדי שקט, שאיש משחקניו לא מוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully