וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אקו"ם למפעל חיים יוענק לסופרת רות אלמוג

10.1.2011 / 6:30

הסופרת והעיתונאית הוותיקה תזכה בפרס היוקרתי בשווי 30 אלף שקלים על תרומתה לספרות העברית: "זוהי הצדעת כבוד לאחת הסופריות העבריות המופלאות כאן", נימקו השופטים

הסופרת רות אלמוג היא הזוכה בפרס אקו"ם למפעל החיים על שם יהודה עמיחי לשנת 2011. הפרס יוענק לאלמוג בטקס שיוקדש לזוכים בפרסי אקו"ם בתחום הספרות והמוזיקה הקונצרטינות שייערך ב-26 בינואר בבית ציוני אמריקה בתל אביב. טקס נוסף, שיוקדש למוזיקה הפופולרית, ייערך ב-28 בפברואר באותו המקום.

אלמוג, ילידת 1936, היא מהסופרות הוותיקות והמוערכות בישראל. ועדת השופטים, שכללה את המשוררת מאיה בז'רנו, הסופר חיים באר והעיתונאית אבירמה גולן, נימקה את ההחלטה להעניק את הפרס לאלמוג כ"הצדעת כבוד לאחת הסופרות העבריות המופלאות החיות ויוצרות כאן". לדבריהם, יצירותיה של אלמוג כסופרת וכן כעורכת משנה של מוסף "תרבות וספרות" של עיתון "הארץ" סימנו אותה כ"פרוזאיקנית אמיצה וחתרנית, בעלת עוצמה רגשית ואינטלקטואלית, השואבת את חומריה מן האוטוביוגרפיה ומבקשת לפענח את הילדות כאירוע מכונן".

עוד ציינו השופטים כי ביצירותיה אלמוג עוסקות "גם בקורבניות בכלל ובקורבניות נשית במיוחד, ביחסים הטעונים בין ישראלים לגרמנים ובפריצת גבולות הנעשית באמצעות מעשה היצירה". שווי הפרס שיוענק לאלמוג עומד על 30 אלף שקלים.

לצד אלמוג, הוכרזו הזוכים הנוספים בקטגוריות הספרות: הסופרת שהם סמיט זכתה בפרס אקו"ם לעידוד ספרות היצירה בתחום ספרות הילדים על "ספר האגדות שלנו" (9,000 שקלים). הסופר ערן בר גיל זכה בפרס לעידוד פרסום היצירה בתחום הסיפורת על "קסם וכזב" (13,000 שקלים).

פרס ליצירה המוגשת בעילום שם בתחום השירה הוענק למשורר דידו (ש.דידובסקי) בשווי 13,000 על היצירה "איש מבבל". פרס פרס לעידוד פרסום היצירה הוענק לריקי דסקל על יצירתה "הכח המדמה" (13,000 שקלים).

לצד אלמוג יוענקו, כבכל שנה, פרסים לעידוד היצירה הספרותית וכן פרסים ליצירות שהוגשו לוועדת הפרס בעילום שם. השנה ייערך הטקס בפעם ה-53 ברציפות, מה שהופך אותו לטקס הפרסים הוותיק ביותר בתחום היצירה. בשנה שעברה הזוכה בפרס מפעל חיים היה הסופר דויד גרוסמן.

  • עוד באותו נושא:
  • רות אלמוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully