וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי פיטר ייטס ("בוליט") הלך לעולמו

עינב שיף

10.1.2011 / 8:32

הקולנוען האנגלי, שהיה מועמד לארבעה פרסי אוסקר וביים קלאסיקות כמו "תרגילים בהתבגרות" ו"המלביש", מת בלונדון לאחר התמודדות עם מחלה קשה והוא בן 82

הבמאי והמפיק פיטר ייטס הלך אמש (ראשון) לעולמו, כך מדווח הדדליין הוליווד. על פי הדיווח, ייטס מת בלונדון לאחר התמודדות ארוכה עם מחלה קשה. בן 82 היה במותו.

ייטס, בוגר האקדמיה לאמנות הדרמה בלונדון, החל את הקריירה כעוזרו של הבמאי הנודע טוני ריצ'רדסון. לאחר מכן פצח בקריירת בימוי משל עצמו וסרטו הראשון היה "חופשת קיץ" (1963) בכיכובו של אליל הפופ קליף ריצ'רד. בשנת 1967 ביים ייטס את "Robbery", סרט מתח המבוסס באופן חופשי על "שוד הרכבת הגדול" של שנת 1963.

בשנת 1968 הגיע הרגע הגדול של ייטס, עם "בוליט", אחד מסרטי הפשע המשפיעים בכל הזמנים בכיכובו של סטיב מקווין. הסרט זכה באוסקר לעריכה הטובה ביותר והיה מועמד גם על עבודת הסאונד שלו, אולם ייזכר יותר מכל בשל סצנת מרדף המכוניות ברחובות סן פרנסיסקו. ייטס המשיך לאחר מכן לקריירת בימוי ענפה, בה יצר סרטים כמו "ג'ון ומארי" (עם דסטין הופמן ומיה פארו), "The Hot Rock" עם רוברט רדפורד, "הבית ברחוב קרול", "אני חף מפשע" עם טום סלק ועוד.

לצד בוליט, שני הסרטים עבורם ייזכר ייטס יותר מכל הם "תרגילים בהתבגרות" ו"המלביש", על שניהם זכה למועמדות לאוסקר כמפיק ובמאי. "תרגילים בהתבגרות" (1979), בכיכובם של דניס קוויד וג'קי ארל היילי, זכה אף בגלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר בקטגוריה הקומית/מוזיקלית. "המלביש" (1983) בכיכובו של אלברט פיני היה מועמד לחמישה אוסקרים בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully