וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

13.1.2011 / 7:30

ג'ייק ג'ילנהול ואן האתוויי מתאהבים, קלינט איסטווד גורם למאט דיימון לדבר עם מתים, סת רוגן נלחם ברעים וכולם נפגשים מהשבוע על המסך הגדול עם חמישה סרטים נוספים

על אהבה וסמים אחרים

דרמה-קומית רומנטית בכיכובם של אן האתוויי וג'ייק ג'ילנהול. הוא מגלם סוכן מכירות שחצן של תרופות, שעובר מלקוח ללקוחה ומבחורה לבחורה, והיא מגלמת אמנית חולת פרקינסון, שבשל מחלתה מפחדת להתחייב לקשר זוגי ארוך-טווח. האם האהבה שפורחת ביניהם תתעלה מעל האופי הקלוקל שלהם ומעל כל המכשולים הבריאותיים?

מן הביקורות: היו לסרט יומרות לככב בעונת הפרסים הקרובה, או לכל הפחות בגלובוס הזהב, אבל הם התנפצו עם פרסום הביקורות עליו: "התסריט לא עובד", תימצת רוג'ר איברט. שיקגו רידר היה בוטה אף יותר, וכתב כי הסרט מוכיח שיש אברי מין רופסים שאף תרופה לא תוכל להושיע אותם.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 48. מטא קריטיק – 55.

במאי: אדוארד זוויק. שחקנים: ג'ייק ג'ילנהול, אן האתוויי, אוליבר פלאט (112 דקות).

מכאן והלאה

סרטו האחרון של קלינט איסטווד עוקב אחר קורותיהן של שלוש דמויות, שעל פניו אין ביניהן קשר: צעיר המתקשר מאז ומעולם עם המתים (מאט דיימון) ושמנסה להתנכר ככל האפשר ליכולותיו העל-טבעיות; עיתונאית צרפתייה (ססיל דה -פראנס) שניצלה בנס מאסון הצונאמי; וילד בריטי שאיבד את אחיו התאום בתאונה. האם בסופו של דבר החיים והמוות יחברו בין השלושה?

מן הביקורת: התקשורת האמריקאית בדרך כלל מריעה לכל דבר שאיסטווד עושה, אבל הפעם היא הפנתה לו עורף. "מה איסטווד בכלל חשב לעצמו כשעשה את הסרט הזה?", תהו באכזבה בטיים אאוט ניו יורק, והניו יורקר אף כתב שבאשמת איסטווד, דיימון עושה כאן את ההופעה הכי פחות טובה בקריירה שלו.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 48. מטא קריטיק – 56.

במאי: קלינט איסטווד. שחקנים: מאט דיימון, ססיל דה-פראנס (129 דקות).

הצרעה הירוקה

סרט קולנוע ארוך ראשון בכיכובו של גיבור העל-הידוע כ"צרעה הירוקה", שנולד בשנות השלושים של המאה הקודמת ומאז הופיע בשלל תסכיתי רדיו, ספרי קומיקס וסרטים קצרים. כמו בכל אלה, גם הפעם אנו חוזים בסיפורו של מו"ל צעיר, עשיר, הולל ופוחז (סת' רוגן), שיוצא בעזרתו של עוזרו המבריק לנקות את לוס אנג'לס מפושעים. בדרכו עומד ארכי-נבל (כריסטופר וולץ) שלא יבחל באף אמצעי כדי לשמור על שליטתו בעיר המלאכים.

מן הביקורות: הסרט מופץ בו זמנית בארצות הברית ובישראל, כך שטרם התפרסמו עליו ביקורות בכלי התקשורת הרלוונטיים. העיתון היחיד שהספיק להתייחס אליו הוא ניוז אוף דה וורלד הבריטי, שהגדיר אותו כתוספת מרעננת, שאפתנית ונחוצה לעולם סרטי גיבורי-העל.

במאי: מישל גונדרי. שחקנים: סת רוגן, קמרון דיאז, ג'יי צו, כריסטופר וולץ, ג'יימס פרנקו (108 דקות).

גיא אוני

הבמאי הוותיק דן וולמן מביא אל הבד את ספרה הקאנוני של שולמית לפיד. "גיא אוני" מציג סיפור אהבה בין גבר ואישה ובין אנשים לאדמה, וזאת על רקע ראשית הגשמת חלום השיבה לארץ ישראל.

מן הביקורות: הסרט השתתף בתחרות הישראלית של פסטיבל ירושלים האחרון, ונחשף שם למבקרים המקומיים. אורי קליין כתב אז כי "סרטו של וולמן ברא את ספרה של לפיד בצלם הסגנון המינורי, האינטימי והקאמרי המאפיין את יצירתו של וולמן כולה". מאיר שניצר הוסיף שזהו סרט מוצלח, המתאפיין בשחזור תקופתי מרשים ובמשחק ובצילומים משובחים.

במאי: דן וולמן. שחקנים: יעקב בודו, עזרא דגן, תמר אלקן, אנבלה קלנר-יעקב, לבנה פינקלשטיין (90 דקות).

עותק נאמן למקור

לאחר שביסס בעשרים השנה האחרונות את שמו כאחד מן הקולנוענים המוערכים בימינו, יצא הבמאי האירני עבאס קיארוסטמי לביים לראשונה בניכר. אף שהסרט דובר אנגלית, מככבת בו דווקא ז'ולייט בינוש הצרפתייה, המגלמת מנהלת גלריה שנפגשת לראשונה עם חוקר אמנות נחשב בשם ג'יימס. אבל האם זהו באמת המפגש הראשון ביניהם? מכאן והלאה מתפתח מעין משחק חידתי שנע על התפר שבין אמת ואשליה.

מן הביקורות: הסרט הוקרן בפסטיבל קאן האחרון ולאחר מכן הופץ מסחרית באי הבריטי, מה שהעניק למבקרים הזדמנות לבטא מחדש את ההערצה שלהם כלפי קיארוסטמי. העיתון הבריטי דיילי טלגרף כתב שהסרט מקסים להפליא, המגזין הבריטי אמפייר ציין שהוא ייחודי, משעשע וסוחף, והעיתון הצרפתי לה מונד הכריז כי הוא מוכיח שקיארוסטמי הוא וירטואוז בכל הקשור למשחק האשליה הקולנועית.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 88.

במאי: עבאס קיארוסטמי. משחק: ז'ולייט בינוש, וויליאם שימל (106 דקות).

המסור 7

לאחר שישה סרטים, שקבעו שיאים קופתיים בז'אנר והעלו את מפלס האלימות של הקולנוע האמריקאי כולו, מגיעה סדרת "המסור" לסיומה, ולרגל זאת היא מגיעה אל המסך לראשונה בפורמט תלת-ממדי. עם זאת, גם הפרק השביעי מציג את הסיפור הישן והטוב על חבורת דמויות אומללות שנאלצות לנצח בשלל משחקים סדיסיטיים כדי להישאר בחיים.

מן הביקורות: התקשורת אף פעם לא חיבבה את סדרת "המסור", והיא לא גילתה רחמים גם כלפי הפרק האחרון שלה - לוס אנג'לס טיימס, למשל, כתב שהוא מגוחך ומעייף לפרקים, והווילג' ווייס הביע תקווה לאור איכותו שסדרת "המסור" לעולם לא תקום לתחייה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 11. מטא קריטיק – 24.

במאי: קווין גרוטרט. משחק: טובין בל, בטסי ראסל (90 דקות).

נראה אותך כוכב

קומדיה העוסקת באחורי הקלעים של עולם הצגות סוף השנה של בתי הספר התיכוניים בארצות הברית. היא עושה זאת דרך משולש אהבה בין צעיר (ג'ייסון שוורצמן) שחלומותיו בתחום התיאטרון נגוזו לאחר שאיבד את העשתונות על הבמה; המורה הנערץ שלו (בן סטילר), שממשיך ללמד באותו תיכון; והגימנזיסטית ששניהם מנהלים איתה רומן בו בזמן.

מן הביקורות: הקומדיה הזו הגיעה לאקרנים בארצות הברית כבר לפני כשנה וחצי, וזכתה להפצה מצומצמת. המבקרים שראו אותה סברו כי לא מגיעה לה חשיפה רחבה יותר - שיקגו רידר כתב שזהו סרט מכוער, ורוג'ר איברט ציין שהסרט סובל מכתיבה גרועה, בימוי קלוקל ושחקנים שאין להם מושג מה הם עושים.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 17. מטא קריטיק – 30.

במאי: טוד לואיזו. משחק: ג'ייסון שוורצמן, בן סטילר, אנה קנדריק, (84 דקות).

בין איכרים

סיפור הישרדות נדיר של יהודים בגרמניה, שניצלו הודות לאיכרים מקומיים.

במאי: לודי בוקן. משחק: ורוניקה פרס, ארמין רוד (95 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully