וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס גילדת הבמאים: פינצ'ר ונולאן בפנים, האחים כהן בחוץ

10.1.2011 / 19:16

הוכרזו המועמדים לפרס היוקרתי, הנחשב לאחת האינדיקציות הטובות ביותר לקראת האוסקר. מועמדים נוספים: דיוויד או. ראסל, דארן ארונופסדקי וטום הופר

עונת הפרסים ממשיכה להתחמם, והערב (שני) פורסמו המועמדויות לפרס גילדת הבמאים. פרס זה נחשב לאינדקציה מהימנה במיוחד, שכן מי שמועמדים לו כמעט תמיד מוצאים עצמם לאחר מכן מועמדים גם לפרס הבמאי הטוב ביותר בטקס האוסקר. בשנה שעברה, למשל, זכתה בפרס גילדת הבמאים קתרין ביגלו, יוצרת "מטען הכאב", ולאחר מכן היא קטפה גם את פסלון האוסקר, והסרט עצמו זכה בפרס האקדמיה האמריקאית לסרט הטוב ביותר.

השנה, המועמדים לפרס בקטגוריית במאי הסרט העלילתי הטוב ביותר הם, כצפוי, דיוויד פינצ'ר ("הרשת החברתית"), דארן ארונופסקי ("ברבור שחור"), דיוויד או. ראסל ("פייטר"), כריסטופר נולן ("התחלה") וטום הופר ("נאום המלך"). בניגוד לשנה שעברה, שבה היו מועמדים לפרס אשה (ביגלו) ושחור (לי דניאלס, במאי "פרשס"), השנה הרשימה הומוגנית יותר וכולה על טהרת הגברים הלבנים. כמו כן, ארבעה מהם אמריקאים, ורק אחד - הופר - בריטי. יש לציין גם שזו המועמדות הראשונה לפרס של ארונופוסקי, ראסל והופר, וזאת בשעה שנולאן ופינצ'ר כבר היו מועמדים לו בעבר.

הכרזת המועמדויות הותירה כמה שמות מאוכזבים, ובראשם ג'ואל ואיתן כהן, יוצרי "אומץ אמיתי". השניים קיוו לנצל את התנופה הקופתית המרשימה של הסרט כדי לעקוף את הפייבוריטים הוותיקים, "הרשת החברתית" ו"נאום המלך", ולהתייצב כמועמדים מובילים לאוסקר, אבל ההתעלמות של גילדת הבמאים כמעט ומבטלת את סיכוייהם כליל. מאוכזבים נוספים הערב הם דני בויל, במאי "127 שעות", שכבר זכה בפרס בעבר על "נער החידות ממומבאי", והבמאיות ליסה צ'ולדונקו ("הילדים בסדר") ודברה גרייניק ("קר עד העצם") שקיוו לשחזר את ההישג של ביגלו. כל אלה יכולים לעשות תוכניות אחרות לערב ה-29 בינואר הקרוב, שבו יחולקו פרסי הגילדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully