וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסנדר הגדול: על אלכס מורוזוב ו"היפה והחנון"

לילך וולך

11.1.2011 / 7:00

גם אם לא ייקח את הגמר, הפרסומת ל-9 מיליון מכתירה את אלכסיי מורוזוב כמנצח של "היפה והחנון" – בדיוק בגלל שלא נתן לריאליטי לשנות אותו

אם אתם מכורי ריאליטי ומזריקי "כוכב נולד"ים למיניהם, אתם בטח ממלמלים מתוך שינה את המשפט שכבר הפך קבוע במחוזות האלו – "התחרות התחילה עכשיו"; המשפט שמסמן הופעה יוצאת דופן של אחד המתמודדים. אבל ככל שהדבר נוגע ל"היפה והחנון" – הריאליטי הכי קאלטי שמרצד לכם בשבועות האחרונים על המסכים ומטרתו התנגשות עולמות בין חנונים לפי הספר ובין יפות שלא החזיקו מעודן ספר – התחרות לא החלה עכשיו; היא בדיוק הסתיימה. ואלכסיי מורוזוב הוא המנצח.

מעבר לזוגיות האפלטונית המדהימה שאלכס מטפח עם ליטל – הלוואי עלינו ועל כל עם ישראל – הוא גם מחזיק עכשיו בקמפיין עסיסי לחברת הביטוח 9 מיליון, והוא עושה זאת כשהוא דובר אלכסיית שוטפת. בפרסומת, הוא מתחבא בארון של אישה יפהפיה, כשרק פפיון וגופיית סבא לגופו הבצקני. כשהוא נתפס על ידי הבעל הנבגד, שהוא במקרה גם סוכן הביטוח שלו, הוא מודיע לו בהמהום האקדמי כבד הראש שלו שזה אולי "קצת בהפתעה", אבל הוא דווקא לא כאן בשביל לחדש את הפוליסה שלו; הוא דווקא עוזב ומצטרף "לפפיון העליון". עוד אחת מתשע מיליון הדרכים לומר לסוכן הביטוח שלך Make a new plan, Stan.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם אתה לא יכול לנצח אותם, פאק ד'ם. מתוך הפרסומת לתשעה מיליון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנם, פרסומת זה לא כזה ביג דיל. עובדה שג. יפית מככבת בכאלו כבר שנים והעולם לא רק שותק אלא גם קונה. זה גם היה צפוי ש"ארץ נהדרת" תעלה על המימד הגאוני-מוטרף שבדמותו של אלכס מורוזוב, האיש ששום ספר מדע בדיוני לא היה יכול להמציא. אלכס הוא כוכב בגלל שגם בגילו הצעיר (19!), הוא הבין מה שכל כך הרבה אנשים לא הבינו לפניו – אם אתה לא יכול לנצח אותם, פאק ד'ם. גם עם תספורת האפרוח האבסורדית וחולצות הדושבאג שהוא קיבל בהכנעה במייק אובר של "היפה והחנון", אלכס לא הולך להשתנות.

ככל שזה נוגע לו, העולם הוא זה שצריך להשתנות, ואולי באמת טוב היה לו היקום היה מתיישר עם המציאות שאלכסיי מייצג – מציאות שבה אתה לא מפתה בחורות על ידי זה שאתה מזיז להן את התחתונים ימינה; מציאות שבה טולסטוי חשוב ורלוונטי יותר מג'סטין ביבר; מציאות שבה גם דביבון עקום שיניים ועיקש יכול להצליח בזכות העובדה שיש לו אינטגריטי.

ליטל, אלכס מורוזוב, היפה והחנון. אביב חופי
העולם - ולא אלכס - הוא זה שצריך להשתנות. אלכס וליטל/אביב חופי

באינסטינקטים בריאים הבינו גם הקופירייטרים של 9 מיליון, שלפניהם עומדת תופעת טבע – בחור שאולי מצא את דרכו לריאליטי שנועד לבדוק את גבולות ההשפלה שלו אבל לא מצליח ליישר את העץ החינני שהוא אלכס. ואם כבר חינני – למה לתקן מה שלא שבור מראש? ניקח את חומר הגלם הלא בינוני, לא מצוי, לא מקולקל ונשלב אותו בתוך מה שכולם כבר מכירים ואוהבים. אמרו וצדקו, כי זה עובד.

בסופו של עניין, אלכסיי מורוזוב הוא לא חנון שהשתקם. הוא עדיין חנון תלוש מעט, שפשוט מצא דרכים להבליט מה שהיה שם ממילא – חוש לדרמה וקומיות, וחינניות באופן גמלוני. אדם שמספיק ריק מעצמו כדי שלא לקחת את קרקס הריאליטי והאינסטנט סלבריטי ברצינות רבה מדי, ולא מוכן לוותר על ההסטוריה של הצארים ברוסיה ולהחליף אותה בהגשת תוכנית בערוץ 24. נשאר לקוות שבאמת לא יסתחרר, שידע מתי לומר "כן", וחשוב מזה, מתי לומר "לא". אם הכל יילך כמתוכנן, הוא לא יהפוך לבדיחה אלא יספר אותה עלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully