וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: ערן צור - "המכסה הירוק" (גרסה מוקדמת)

12.1.2011 / 7:30

המוזיקאי יחזור לאלבום הסולו הראשון שלו בשתי הופעות ולרגל האירוע, קבלו האזנה לסקיצה של השיר הפותח אותו, "המכסה הירוק". צור: "לאלבום היתה השפעה על הרוק הישראלי"

יח"צ - חד פעמי

ערן צור יחזור לאלבום שהיה למעשה אלבום הסולו הראשון שלו, "עיוור בל ים", בשתי הופעות שייערכו ב-16 וב-17 בפברואר במועדון הזאפה בתל אביב. בשתי ההופעות יארח צור קולגות מוזיקליות קרובות אליו, רונה קינן ושלומי שבן, שיבצעו גם הם שירים מהאלבום, שיצא בשנת 1995. לכבוד האירוע, אנחנו מעניקים לכם האזנה ראשונה לסקיצה של השיר הפותח מתוך האלבום, "המכסה הירוק", משיריו החשובים והיפים ביותר של צור.

ערן צור.
רפרנס להווה ואלבום מצוין לכשעצמו. צור, בתמונה מימי יציאת האלבום

"בזמן תהליך העבודה על אלבומי האחרון 'כל מה שאנושי' הקשבתי רבות לאלבום 'עיוור בלב ים' והשתמשתי בו כרפרנס" סיפר צור. "כש'כל מה שאנושי' יצא היו מבקרים שהשוו אותו ל'עיוור בלב ים' וטענו שזה האלבום הטוב ביותר שלי מאז אותם ימים. כשעברו השנים נוכחתי של'עיוור בל ים' היתה השפעה על הרוק הישראלי".

"עיוור בלב ים" הוא אכן אלבום משפיע למדי, עם אחד השירים המפורסמים והאהובים בקריירת הסולו של צור, "ערב ב' כסלו", מנכסי צאן הברזל של המוזיקה הישראלית, ששם האלבום נגזר מהשורה "עיוור בלב ים/מי אותו יציל", מתוכו. האלבום יצא כאלבום משותף לצור וללהקתו כרמלה גרוס ואגנר, אך סימל את יציאתו לקריירת סולו. באלבום שיתף פעולה צור עם ארקדי דוכין וקורין אלאל ובין השירים הבולטים בו נמצאים "קרבות תרנגולים", "Rush Time" שזכה לקליפ מדובר, "קיץ" וכמובן "ואז הופיעה בטי", משיריו הפרובוקטיביים של צור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully