וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מחזה של איבסן צונזר בשל רמז לנשיקה

שני גורקביץ'

13.1.2011 / 18:06

"הדה גבלר", שנחשב לקלאסיקה תואר כ"וולגרי, הדוניסטי ובלתי ראוי בציבור". במקביל הודיע התובע הכללי כי הקים גוף חדש שיפקח על התרבות והתקשורת במדינה

האם הרשויות באירן מתכננות פיקוח קפדני יותר על האמנים בארצן? התובע הכללי האירני, עבאס ג'פאר דולאטבאדי, הורה אתמול (רביעי) להפסיק את פעילותו של אנסמבל שחקנים שהעלה מחזה נורווגי בעל תוכן שנוי במחלוקת. במקביל, הוקם במדינה גוף פיקוח על נושאי התרבות.

"למחזה הזה היו גם בעיות קונספטואליות וגם כאלו הנוגעות לאופן בו בוצע", אמר דולאטבאדי לסוכנות הידיעות האירנית הרשמית למחצה, פארס. לדבריו, הוא זימן אליו את חברי הלהקה כדי שיסבירו את פשר התנהלותם.

ההצגה המדוברת היא "הדה גבלר" שכתב המחזאי הנורווגי הנריק יוהאן איבסן ב-1890. איבסן מגולל את מערכת היחסים הטרגית בין אשה צעירה שזה עתה נישאה, בעלה הטרי וגבר נוסף. "הדה גבלר", נחשב לקלאסיקה תיאטרלית, והתפקיד הראשי הוגדר לא פעם כגרסה הנשית של "המלט".

סוכנות הידיעות האירנית תיארה את המחזה כ"וולגרי והדוניסטי", ופרסמה תמונה מתוך ההפקה בה נראים גבר ואשה על סף נשיקה. מדובר במעשה שערורייתי במדינה בה המגע בין גבר ואשה שאינם נשואים אסור. "'הדה גבלר', אדפטציה של מחזה מערבי המבוסס על רעיונות ניהיליסטיים והדוניסטיים, שבוצע באופן וולגרי במיוחד ובלתי ראוי בציבור, הופסק", הודיעה הסוכנות.

במקביל, הודיע התובע הכללי כי הקים לאחרונה ענף חדש בתוך משרדו שיהיה אחראי על "התרבות והתקשורת". "עלינו להפוך את האטמוספירה התרבותית בחברה לבריאה. אנחנו נעמוד מול כל הפעילויות שמסכנות את הביטחון התרבותי בחברה", אמר.

יש לציין כי גופי התרבות והתקשורת במדינת האייתולות כבר נמצאים תחת פיקוח של משרד התרבות וההדרכה האיסלמי, שמוודא את שמירתן של אמות המידה המוסריות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully